Beveiliging navigatie

Rick

Senior Member
OK ik ga er mee ophouden. Is wat mij betreft geen kwestie van gelijk krijgen. Ik zie alleen veeel minder meldingen online. Niet in NL en niet in DLD. Klik bijvoorbeeld maar eens hier en hier. Dan is het beeld in mijn ogen helder. Het feit dat er een navilock bestaat is zeker geen bewijs dat de systemen veel worden gestolen, maar slechts een bewijs dat mensen hun spullen goed beschermen met de oude tijden nog vers in het geheugen. In mijn ogen is de beveiliging van de nieuwe systemen nu op orde of nog niet gekraakt. Hopen dat het zo blijft. Ik kijk in ieder geval niet meer vaker dan normaal uit het raam uit angst voor een ingeslagen ruitje. Wel zo prettig.

newwolf84

Forumguru
Ik ben ook blij dat er steeds meer nieuwe columbussen/discover pro geleverd worden, grotere kans dat die van mij dan blijft zitten...:D

ertromp

Forumguru
Precies wat je zegt: hopen dat het zo blijft want dat het nu nog gigantisch minder is als de oude systemen ben ik met je eens maar ik vrees dat het de aankomende jaren er echt anders uit gaat zien
Zeker als er personen op uit zijn voor vervangers voor defecte systemen of schade auto's

Neptukker

Forumguru
@Rick
De RNS 510 en afgeleiden zijn volgens mij als zo'n kleine 10 jaar in omloop (kan nergens vinden wanneer de introductie was). Er zijn er dus veel meer van in omloop die vervolgens ook nog eens in heel veel andere auto's passen. Logisch dat je hier veel meer over kunt vinden als je zoekt op het internet.
Hoe groot de procentuele verhoudingen liggen van diefstal van de twee systemen is interessanter dan het absolute aantal.

Frank C

Forumguru
RNS510 is een geintegreerd systeem, terwijl bij columbus/discover pro het scherm en de drive (in dashboard kastje) gescheiden zijn. En dus lastiger te stelen en in minder auto's te plaatsen. Zoals @ertromp terecht stelt dat zou wel eens kunnen gaan veranderen. Voorlopig erg blij met m'n Columbus navi. Beste feature van de O3 imo.

Bovenaan Onderaan