Bevestigen TomTom (One v3)

De houder van mijn TT One v3 valt steeds van het raam en het begint steeds vervelender te worden (helemaal met een nieuwe auto waar alles perfect aan is, is het erg frustrerend). Daarnaast zou ik een vaste voeding en een vaste plek voor de houder toch wel prettig vinden.

Heeft er iemand ervaring met producten zoals de Brodit Active Holder TomTom One v2/3:

215201.jpg

Of de Carcomm TomTom One Cradle:

tomtomne.gif

Ik vind de producten relatief duur en met name de Brodit Active Holder ziet er niet echt degelijk uit (de stroom aansluiting).

De sigarettenaanstekker aansluiting lijkt me niet echt praktisch omdat het dan nog niet echt vast zit, waar ik nog wel aan zit te denken is de aansluiting van de sigaretten aansteker onder de middenconsole te splitten en aan te sluiten op een verdeel kastje oid, zodat ik 1 meer aansluitingen heb, en 2 het een vaste plek kan geven. Iemand daar ervaring mee met een Octavia?

Nog verdere alternatieven / ervaringen / tips? Ik hoor 't graag!

higgy

Forumguru
Kwalitatief is Brodit prima spul. Ik meen dat er van bovenstaande houder ook een uitvoering is die geen sigarettenaanstekerplug heeft, maar twee draadjes.
Zelf heb ik, voor the time being (m'n nieuwe auto wordt binnenkort met navi afgeleverd) even een houder voor mijn Mitac Mio A701 met een klem aan m'n luchtrooster hangen. Gaat prima.

Ik heb ook de brodit set, die wordt geklemd tussen radio en ventilatierooster.

Prima spul; degelijk, ziet er goed uit en je TT zit rotsvast!

Wat mij betreft echt een aanrader!

Rallye

Forumguru
Ik heb ook de brodit set, die wordt geklemd tussen radio en ventilatierooster.

Prima spul; degelijk, ziet er goed uit en je TT zit rotsvast!

Wat mij betreft echt een aanrader!

Heel licht off topic: ik heb een TT XL.

Ik ziet ook te denken om de TT beter te bevestigen. Echter wel een vraag. Zit de Brodit niet te dicht bij het stuur? Zie bijvoorbeeld http://www.octavia-forum.de/forum/viewtopic.php?f=18&t=29757 .

Je hebt meerdere mogelijkheden in plaats van de Brodit:
- van Waeco http://www.waeco.com/de/2174_2176.php?hirID=511&sprID=1&kHerNr=106&status=&tdmakID=493
- van kuda http://www.navishop.nl/product_info.php/products_id/2476

De Waeco-oplossing lijkt me onhandig. De TomTom zit achter het klepje bovenop het dashboard, dus waarschijnlijk te ver weg om hem zonder te reiken te bedienen (ik moet nu al reiken als hij aan de voorruit, boven het vakje, hangt). De oplossing van Kuda komt erg dicht bij mijn telefoon en is dus ook niet handig. Een antwoord op mijn Broditvraag hierboven is dus zeer gewenst. Wat denken jullie?

TL@

Forumguru
Je moet die Brodit houder niet langs links hangen, je kan hem ook meer naar rechts hangen, dan hangt hij zeker niet te dicht bij het stuur.

Rallye

Forumguru
Je moet die Brodit houder niet langs links hangen, je kan hem ook meer naar rechts hangen, dan hangt hij zeker niet te dicht bij het stuur.

Hij lijkt maar op één plek te kunnen, ongeveer in het midden van de uitstroomopening. Heb je een foto van hoe jij hem hebt??

Okki

Donateur
Ik heb de navigatie (welliswaar geen TomTom) in het klepje bovenop het dashboard in een zelf gefabriceerd steuntje. Staat perfect vast, goed af te lezen, geluid goed en zit niets in de weg.

Ik ben vandaag even bij de dealert geweest om te vragen of ze een vaste stroomaansluiting kunnen maken in dat klepje. Materiaal ca. 5 euro, arbeid 1,5 tot 2 uur à ....... veel dus.
Ook een stroomaansluiting achter maken (in kofferruimte of achter in middenconsole tbv DVD speler dochter) gaat net zoveel kosten. Moet ik dus nog even over nadenken. W.s. wordt het zo'n splitsplug bij de Halfords vandaan. Niet mooi, maar wel goedkoper!

Bijlagen

• OOK%20077.jpg
    OOK%20077.jpg
    33,1 KB · Weergaven: 234
  • OOK%20078.jpg
    OOK%20078.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 195

TL@

Forumguru
Hij lijkt maar op één plek te kunnen, ongeveer in het midden van de uitstroomopening. Heb je een foto van hoe jij hem hebt??

Mijn O2 wordt pas in mei geleverd. Wanneer ik hem heb en de Brodit clip is geplaatst, komen er foto's.
Ik ben ook van plan om een voeding te installeren voor de gps zodat deze vast kan blijven zitten en ik niet steeds die lelijke kabel van de sigaretten aansteker moet gebruiken.
Ik heb hier op de site een handleiding gevonden om de Stream uit te bouwen, vandaar ga ik dan aan de slag met de multimeter om een voeding te vinden (twijfel nog tussen een vaste voeding of geschakelde puls).

Ik hoop dat dit een beetje lukt want ben eigenlijk niet zo heel handig :crazy:

Rallye

Forumguru
Mijn O2 wordt pas in mei geleverd. Wanneer ik hem heb en de Brodit clip is geplaatst, komen er foto's.
Ik ben ook van plan om een voeding te installeren voor de gps zodat deze vast kan blijven zitten en ik niet steeds die lelijke kabel van de sigaretten aansteker moet gebruiken.
Ik heb hier op de site een handleiding gevonden om de Stream uit te bouwen, vandaar ga ik dan aan de slag met de multimeter om een voeding te vinden (twijfel nog tussen een vaste voeding of geschakelde puls).

Ik hoop dat dit een beetje lukt want ben eigenlijk niet zo heel handig :crazy:

OK. Je klinkt al technischer dan ik ben. Ik zou toch maar erg voorzichtig zijn, voor je het weet heb je problemen met de canbus etc.

Ik ga voor de meest eenvoudige oplossing (zonder vaste voeding).

Zou je ook niet makkelijk extra stroom onder de middenconsole vandaan kunnen halen? Dus een aftapping maken van de aansluiting van de sigarettenaansteker, bijvoorbeeld zo'n acitve houder vastmaken aan de onderkant van de middenconsole?

Iemand 'm al eens (gedeeltelijk) los gehad?

EdK

Forumguru
Zou zeggen trek maar 2 draadjes vanaf je accu en ga niet kloten achter je radio !! Tegenwoordig met het canbus systeem maak je vlugger iets stuk dan je lief is !!
Of koop een extra tomtom poweraansluiting en leg die zelf zoals je zelf wilt en laat het aansluien over aan je dealer !! Gaat het daarna fout dan heb je altijd nog garantie op de montage !!

Rallye

Forumguru
Zo. Eergisteren via de carkitstunter een Broditsteun en -houder besteld voor de TomTom One XL. Ik heb gekozen voor de passieve houder omdat ik niet teveel kosten wil maken en zelf niet met de stroom etc. wil knoeien (zie P.S.). Gisteren zijn beide onderdelen gearriveerd en toen heb ik ze meteen gemonteerd. Nu ziet het er uit als op de bijgevoegde foto's.

P.S. Een tip: achterop de houder voor de TomTom zit een stickertje. Deze moet je niet verwijderen, want dan bestaat een grote kans dat er een moertje uitvalt, dat tussen de rails van de stoel verdwijnt. Datzelfde kan ook gebeuren met één van de bijgevoegde schroefjes...... Gelukkig kon ik van de buurman een magneetje lenen.

Bijlagen

• IMG_0596a.jpg
    IMG_0596a.jpg
    32,2 KB · Weergaven: 241
  • IMG_0597a.jpg
    IMG_0597a.jpg
    29,8 KB · Weergaven: 187
  • IMG_0600a.jpg
    IMG_0600a.jpg
    31,6 KB · Weergaven: 180
  • IMG_0606a.jpg
    IMG_0606a.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 167
  • IMG_0609a.jpg
    IMG_0609a.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 182

Rallye

Forumguru
Zijn er al mensen die deze oplossing hebben?

gps-cushion-klein.jpg

(Gps cushion)
Ik heb er naar gekeken. Een paar weken geleden had de Halfords ze in de aanbieding. Het gaat echter om een nogal hard en recht stuk plastic dat mij moeilijk lijkt te passen over de ronding in het dashboard van de O2. Bovendien gebruik je dan nog steeds de originele houder. Het probleem daarmee vind ik dat elke keer dat je het touchscreen raakt, je de TomTom een stukje wegdrukt, met bedienfouten tot gevolg. Omdat de ruit in de Octavia vrij vlak ligt zit de TomTom zo ook net iets te ver weg; ik moet uit mijn stoel naar voren leunen om hem te kunnen bedienen. Als je hem hoger (en dus dichterbij) hangt, valt er teveel verkeer weg achter de TomTom, bovendien blijft het wegduwprobleem.

Nu zit de TomTom vrijwel onbeweeglijk aan het dashboard vast. Hij had nog steviger gekund als ik de houder lager op de Proclip had bevestigd, maar dan hadden de snoertjes voor TMC en stroom mij te dicht op de ejectknop van de Stream gezeten. Als je voor de Optimount-oplossing gaat (een stalen beugeltje dat onder en links van de ventilatieopening gesteund wordt) dan heb je dit probleem waasrchijnlijk niet. Die oplossing leek mij echter als nadeel te hebben dat de uitstroomopening echt wordt afgedekt (inclusief de bediening van de roosters). De oplossing van Kuda zit me te dicht bij mijn telefoon (onder de rechtse uitsroomopening) en de Waeco-oplossing zit achter het dashboardklepje, dus te ver weg. Dan moet ik weer uit mijn stoel komen om de TomTom te bedienen.

van_der_P

Senior Member
Als de houder van de raam valt kun je overwegen om die zuignap eens goed te ontvetten. Ook de raam waar die gemonteerd wordt. B.v. met een glasreiniger.
Dat helpt, vroeger in de touringcar had ik daar ook last van, en voor het monteren op de raam de zuignap iets vocht maken.

Desperado

Forumguru
Ik heb hem laatst van dichtbij gezien en ik vindt het ook geen verbetering tov van de zuignap.Ik heb via carstunter(bedankt Rallye)ook de Brodit houder en steun besteld.Die lelijke zuignap kan dan ook lekker weg.

Bovenaan Onderaan