Bevestigen TomTom (One v3)

Wat ik me nog zat te bedenken is het volgende, ik heb een originele Skoda carkit in de auto laten maken (via de dealer), nu moet ik eerlijk zeggen dat het opladen toch vaak thuis gebeurd ipv in de auto en de houder weinig wordt gebruikt. Ik gebruik gewoon bluetooth voor de verbinding met mijn radio.

Zou nu bijvoorbeeld een houder als degene van HR Richter passen op de houder van de telefoon? Dus als je het deel waar de telefoon ingaat eraf haalt? Dan ziet het er toch netjes uit namelijk.

Zoiets voor de nieuwere versies:

11214442546473658708699844844554038000.jpg

Is er ook voor bijvoorbeeld de ONE:

4813_tm.jpg

Iemand die deze mening ook heeft?

Rallye

Forumguru
Zou nu bijvoorbeeld een houder als degene van HR Richter passen op de houder van de telefoon? Dus als je het deel waar de telefoon ingaat eraf haalt? Dan ziet het er toch netjes uit namelijk.

Zou moeten lukken. Ik zou echter wel even passen of bijvoorbeeld het dashboardkastje nog open wil etc. De TomTom is immers breder dan een telefoon.

Desperado

Forumguru
Ik heb hem er intussen ook inzitten.Fotos volgen nog wel.Voordeel:geen lelijke zuignap meer op het raam en een navigatie die in het zicht zit.Nadeel:een houder voor mijn luchtrooster langs, maar daar kan ik best mee leven.

vdijk

Lid
heb ook een telefoonhouder die ik niet gebruik.
hierop heb mijn PDA houder gezet en vast gezet met een tyrape (zie bijlage)

zie er redelijk uit en je kunt de PDA houder ook helemaal verwijderen als je dit wilt

een grotere foto is te vinden in mijn profiel

Bijlagen

• user1307_pic64_1211823976_thumb.jpg
    user1307_pic64_1211823976_thumb.jpg
    4,7 KB · Weergaven: 224
Ziet er inderdaad redelijk uit, maar zo te zien heb jij ook 4 pinnen zitten, daarop zou dus volgens mijn zo'n houdertje kunnen.

vdijk

Lid
klopt, deze pinnen horen bij de telefoonhouder
helaas kreeg ik mijn pda houder er niet tussen (of op), vandaar dat ik een tyrape heb gebruikt

heb ook een telefoonhouder die ik niet gebruik.
hierop heb mijn PDA houder gezet en vast gezet met een tyrape (zie bijlage)

zie er redelijk uit en je kunt de PDA houder ook helemaal verwijderen als je dit wilt

een grotere foto is te vinden in mijn profiel

Dit is een mooie oplossing. Persoonlijk vind ik rechts van de bestuurder een mooie plek, niet teveel in het zicht, maar wel duidelijk.

Hoogte is wel van belang, ik heb de Brodit te laag gemonteerd en nu stoten de bijrijders hun knie, gevolg: houder scheef. Even een keer wat omhoog zetten dus.

Mijn ervaringen met Brodit zijn zeer positief.

vdijk

Lid
Heb je wel 4 gaten in de houder zitten die overeenkomen met de telefoonhouder?

ik heb geen telefoonhouder waarmee in mijn telefoon oplaad.
met de telefoonhouder bedoel ik "dat ding" wat jer er standaard bij krijgt bij een bluetooth aansluiting.

ik begrijp uit de laatste berichten dat de dealer deze houder nu verwijdert als hij niet nodig is

Rallye

Forumguru
Ik kwam dit tegen op internet: een TMC-antenne voor de TomTom die gebruik maakt van je auto-antenne. Hij is er in twee versies:ook deze. Het verschil is de aansluiting op de antenne: Fakra of ISO. Wat heeft de Octi II?

P.S. Omdat ik denk dat mijn vraag er wel bij past, toch dit oude draadje maar weer naar boven gehaald, in plaats van een nieuwe te beginnen.

fr83

Nieuw lid
Ik heb de navigatie (welliswaar geen TomTom) in het klepje bovenop het dashboard in een zelf gefabriceerd steuntje. Staat perfect vast, goed af te lezen, geluid goed en zit niets in de weg.

Okki, welk materiaal heb je gebruikt om deze steun te maken?

Navi in de middenconsole (asbak)?

Zou je ook niet makkelijk extra stroom onder de middenconsole vandaan kunnen halen? Dus een aftapping maken van de aansluiting van de sigarettenaansteker, bijvoorbeeld zo'n acitve houder vastmaken aan de onderkant van de middenconsole?

Iemand 'm al eens (gedeeltelijk) los gehad?

Ik kijk ook naar opties om een portable navi "vast" te monteren in de O2. Bijv. onder het klepje bovenop (mooi inbouwbouw console van Falk) of in de asbakruimte. Vooral als je navigeert op stem is die lage plaatsing geen probleem. Er is ruimte zat om een houder te monteren, als je de klep van de asbak (dus niet alleen het bakje) verwijdert, zie foto's. Alleen lastig om het daarna mooi af te werken. Zou kunnen met nieuw asbakklepje, maar de scharnieren zijn vrij ver naar binnen geplaatst. Je houdt dan alleen ruimte over ter breedte van het asbakje zelf.

Bijlagen

• Asbakje 1.jpg
    Asbakje 1.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 72
  • Asbakje 2.jpg
    Asbakje 2.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 77

Rolle

Senior Member
Ik heb het op een andere manier opgelost. In een electronicazaak een 12V stopcontact (zoals de sigarettenaansteker) gehaald afgezekerd met een extra zekering ingeplugd op een vrije plaats in het zekeringkastje links van het stuur en zo in het bakje links van het stuur gelegd.
De houder van mijn navi zit in het bakje onder de passagierszetel, als ik de navi nodig heb plaats ik de houder links tegen de raamstijl, plug de voeding in in het bakje, bakje dicht en rijden maar. Houder en navi zitten links niet in de weg en als je hem niet nodig hebt ligt hij nergens in de weg.

Ik heb een tomtom one XL v3. in zn niet actieve brodit houder in mijn andere auto, een peugeot 307 gemonteerd en ik vindt het wel een fijne houder. je kan hem in alle hoeken goed buigen en door de bout/moer in het midden ook vastzetten. ik heb het op een carkit houder gemonteerd. beide bij pdashop.nl besteld.

alleen een brodit houder is wel prijzig. 30 euro voor stukje plastic.
ik was laatst bij de halfords(nl) en daar hebben ze nu ook houders van HAMA. deze kosten minder en doen het zelfde! je koopt een adapter plaatje voor tomtom en dan een houder naar keuze.

ohja in mijn peugeot ziet het er ONGEVEER zo uit. met nadruk ongeveer want de tomtom die je hier ziet is gejat (Grr ja dom..eigenschuld..ff 15 minuten laten zitten in een stad...)

Bovenaan Onderaan