Bi Xenon aan / uit codeerbaar met VCDS

error404

Senior Member
Er staat bij mij ook bi-xenon op het ringetje. Echter ze gaan niet harder branden bij het grootlicht ik hoor ook geen geluid. Zit zo'n shutter er altijd in? (en is het dus via vcds aan te zetten)
 

Eltjo

Forumguru
@Corné; kijk, daar heb ik wat aan! "Een klik is duidelijk te horen" .... Heb ik (nog) niet gehoord en ik had ook al het vermoeden, ondanks dat ik verblind werd door de gloeilampen ernaast, dat de Xenons niet meer werden. Ik ga "High Beam via Shutter active/installed" in VCDS aanvinken en kijken wat het verschil is.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@eltjo2, als ik me niet vergis gaan die gloeipitten er naast niet automatisch uit en kan je die ook uitcoderen. Laat maar weten of het gelukt is.
 

kansberg

Forumguru
Met dank aan ts @Corné de Kluijver heb ik zojuist ook de shutters geactiveerd met VCDS. Ook de hillhold (even getest op een hellinkje hier in de buurt, lijkt me ideaal met de caravan!) en de LV/CH naar de mistlampen gezet. 'k Zit nu te bedenken wat ik nog meer kan veranderen :D
 

Eltjo

Forumguru
@kansberg: Zit ik hier nu net ook naar te kijken. Heb je voor de shutters bit 2 geactiveerd? upload_2015-11-28_15-18-32.png

En mbt Hill-hold, heb je die zo .....
1. [03-ABS Systeem]
2. [Aanpassen-10]
3. [Kanaal 58]: 0 = normaal; 1 = vroeg (lager toerental), 2 = laat (hoger toerental en slippende koppeling)

of zo.... 07 (long) Coding, Hill hold Byte 16, bit 0 geactiveerd?

De 2e methode leidde bij mijn auto tot een foutmelding. Ik geloof dat deze 1e methode bij mij niet daar te vinden was.

Ik heb nog wel een lijstje met aan te passen zaken voor je.... die ik zelf in mijn wagen ook gedaan heb,
maar ik denk dat je al een hoop geregeld hebt.

@Corné de Kluijver: ik denk dat je met Byte 17, Bit 2 "Bi-Xenon without additional beam" deze idd kan uitschakelen, maar dat lijkt mij niet gewenst. Wat betreft groot licht; hoe meer light hoe beter!
 

kansberg

Forumguru
@eltjo2 : klopt, de 'shutters'heb ik met bit 2 geactiveerd. De hillhold heb ik op de 2e manier gedaan, m.bv. longcoding. Werkte in één keer. Ben inderdaad benieuwd wat jij allemaal hebt aangepast!

Dit is mijn log, voor zover er je wat mee kunt. Dat longcoding is toch wel superhandig!

Address 09:1K0 937 087 P recoded (Long Coding) from 40010AB8E80508C040080080310089E4437000AE636D81605C81C7000041 to 40010AB8E80508C040080080310089E4437800AE636D81605C85C7000041 (02976/202/104257)

Address 09:1K0 937 087 P recoded (Long Coding) from 40010AB8E80508C040080080310089E4437000AE636D81605C81C7000041 to 40010AB8E80508C040080080310089E4437800AE636D81605C81C7000041 (02976/202/104257)

Address 03:1K0 907 379 BE recoded (Long Coding) from 843D6016092600FE210C06E590200051300000 to 843D6016092600FE210C06E590200051310000 (33361/790/00079)

Address 09:1K0 937 087 P recoded (Long Coding) from 40010AB8E80508C040080080310089E4437800AE636D81605C81C7000041 to 40010AB8E80508C040080080310089E4437800AE636D81605C85C7000041 (02976/202/104257)
 

Eltjo

Forumguru
Ik vind dit soort dingen hartstikke leuk! Eruit halen wat erin zit (zonder financieel leeg te lopen).

Omdat ik elektrisch instelbare stoelen heb en het e.a. ook in te stellen is via de boordcomputer (BC), hoefden een aantal zaken niet met VCDS geprogrammeerd te worden.
Wel met succes geprogrammeerd;
autobaan knipperen naar 4x, Differentieel-blokkering XDS activeren (niet getest maar ook geen foutmeldingen), Coming/leaving home via mistlampen ipv xenonverlichting, dagrijverlichting gaat uit aan de kant waar knipperlicht aan is, Swing rijschoolfunctie, Regen sluiten, Service-interval gereset, Tranen wissen activeren voor en achter, Voetenruimte verlichting (nu zicht- en instelbaar via BC), Wis-Was van Xenon koplampen aangepast naar 8x, 17 INSTRUMENTS, Consumption Correction Display corrections of consumptions and operating range, NAAR 115% GESTELD (WAS 100% waarbij het verbruik wel erg rooskleurig was).

Nog te proberen: gewone toeter bij openen/sluiten; upload_2015-11-28_16-12-27.png
upload_2015-11-28_16-10-1.png
Hierboven zoals die nu ingesteld staat en wel in de BC als "ATA confirm" verschijnt maar niet werkt (geen alarminstallatie).
Voor de toeter zou ik ook nog Byte 6, Bit 1, 2 en 5 moeten aanvinken.


Ingestelde Cruise control snelheid in MFA werd wel geaccepteerd, maar was niet zichtbaar.

Dit is misschien nog niet volledig.
 
Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
@eltjo2 : Interessant! De meeste functies werken bij mij ook, zoals rainclosing en voetenruimteverlichting instelbaar in de MFD. Dat met de verbruiksindicator moet ik juist naar boven bijstellen, de boordcomputer geeft een hoger verbruik aan dan bij de pomp gemeten. Leuk filmpje van de turbo gymnastiek!
 

andrehj

Forumguru
Ingestelde Cruise control snelheid in MFA werd wel geaccepteerd, maar was niet zichtbaar.
Dat is helaas een veel voorkomend probleem (ook bij mij). Vagtechniek heeft hiervoor een oplossing, maar moet daarvoor het motorregelapparaat flashen, waardoor dit een erg duur grapje is. Wel doen ze dit volgens mij gratis bij chiptuning.
 

Eltjo

Forumguru
Zie hier mijn bericht #28 hierboven.

@kansberg: Ik heb 09- Cent. Elect. 0 -- 1KO 937 087 H -- BCM PQ35 H+ 103 0575, Byte 25, Bit 2 "High Beam via Shutter active/installed" aangevinkt. Daarna m'n hand wel of niet voor de binnenste halogeen groot-licht lamp houden gaf weinig verschil in de lichtvlek op de muur.

Hill hold nogmaals geprobeerd; het gaf geen foutmelding en werd ook geaccepteerd, maar daarna er weer ingaan is het vink van hill hold toch weer weg. Op kanaal 58 is hill hold ook niet te vinden.

Geprobeerd een toetertje te krijgen bij (vooral) het sluiten van de auto. Niet gelukt, wederom worden de vinkjes geaccepteerd maar staan er niet meer als je daarna nog een keer kijkt. Ik had dat op m'n laatste Passat geprogrammeerd. Dit betrof een toetertje bij het linker achterwiel (dus niet de gewone toeter). De Passat begon ook hiermee te alarmeren als je de auto met een deur in het eerste slot bijna in de geheel dicht positie vasthield, de auto op slot deed (rode LED knipperde), en daarna de deur los liet. Met het afsluiten van de auto was dat geprogrammeerde toetertje erg handig; ik keek nooit (naar de knipperlichten), maar hoorde of er een korte "toet" klonk om zeker te zijn dat de auto goed afgesloten was.

@andrehj: moet ik toch maar eens naar de tuner om er 170 pk van te maken, want de snelheidsweergave in het MFA display is wel erg handig.:D
 
Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
@eltjo2 : Géén automatisch dimmende binnenspiegel (en dus ook geen automatisch dimmende buitenspiegels) op een Elegance? Dat is heel bijzonder! Ik heb een Ambition (Business Line) en daar zitten die opties wel op, ook hillhold :bloos: XDS weet ik zo niet overigens.
 

Eltjo

Forumguru
Zelf uit België geïmporteerd. Zelfs m'n Passat uit 2003 had een fijne automatisch dimmende binnenspiegel....
Ik was dus ook erg verbaasd.
 
Bovenaan Onderaan