Bij wie is er al wat gedaan aan het krakende onderstel?

Vraagje, bij wie heeft de dealer al iets gedaan of kunnen doen aan het krakende onderstel? De laatste uitleg die ik gekregen heb is dat er een nieuw type rubber voor de ophanging beschikbaar is, maar dat PON bezig is een stuk gereedschap te ontwikkelen waarmee dit rubber gemonteerd kan worden. Binnenkort weer een garagebezoekje en ik wili na bijna 3 jaar wel eens kraakvrij over drempels en grotere hobbels.

Ook ik heb nog steeds problemen met krakende voorveringen, met beide Golf V's die ik bezit. Dus straks zal dat ook wel met de O2 gaan gebeuren zodra ik die krijg. Een algemeen VAG probleem dat na al die jaren nog steeds niet is opgelost...toch wel triest eigenlijk. :(

Dolf

Actief lid
Hebben zojuist de draagarm rubbers by een servicebeurt ingevet
Kijken hoelang dit helpt.

purk

Senior Member
speciaal gereedschap om rubbers te vervangen??????

volgens mijj hebben ze dit al ( is nooit gewijzigt) en zijn er ook al nieuwe rubber te krijgen, in iedergeval wel bij vw heb er al een aantal gezet. zit trouwens niet veel verschil in, maar alsde rubber echt kapot zijn dan ligt het binnenste gedeelt ook los, kun je alleen maar zien als het rubber eruit is. en invetten helpt niet veel of ze moeten de rubber er helemaal uit hebben gehaald en vool gedrukt hebben met vet.

Octavia_II

Actief lid
Euuh, dit is toch een bekend probleem en kan toch onder garantie verholpen worden?

Bij mij hebben ze, onder garantie, nieuwe draagarmen voor gemonteerd en sindsdien ga ik kraakvrij door het leven!!

Charlie

LenK

Forumguru
Hij kraakt er bij mij op het ogenblik weer "lekker" op los.
Hoop binnenkort in te ruilen. Laat niks meer doen aan de auto.

SkodaMan

Actief lid
Voor mij geen Octavia meer. Overigens niet dankzij de krakende vering maar dankzij de fiscus. De krakende vering is tot twee maal toe "verholpen" maar kraakt er nog steeds flink op los.

Tallguy

Forumguru
Mijn O2 staat vandaag weer eens te logeren bij de dealer. Heb geklaagd over het gekraak en de dealer even fijntjes laten weten dat het een structureel probleem lijkt te zijn omdat er meer mensen hierover klagen. Geadviseerd contact op te nemen met PON.

Blijkt...ja, er wordt idd over geklaagd door mensen, ook niet forumleden trouwens ;)

Er zijn ook nieuwe rubberblokken beschikbaar die het gekraak zouden moeten verhelpen. Die gaan vandaag dus onder mijn auto.
Dealer had al 2 auto's kort geleden aangepast ivm dat gekraak, echter hadden de mensen geen terugkoppeling gegeven om te laten weten of het hielp. Gelukkig dat ik wel m'n b#k opentrek als het nog niet goed is...positief kritisch en negatief kritisch; op die manier weten ze iig van me als iets goed is, maar ook als het niet goed is :)

Ben dus benieuwd!

Terzijde: ondanks dat eind 2007 mijn airco was gereinigd, toch nog steeds muffe stinklucht. Misschien dat er dus iets anders nog loos is...ze gaan het checken. Mijn tip naar jullie (met de climatronic) is dan ook: houd goed in de gaten of bij de stand recirculatie een vieze duffe/muffe dompe stinklucht uit je uitstroomopeningen komt. Zo ja, dan eerst de airco laten reinigen (iets van 45min met een rookapparaat dat de bacteriën dood....helpt dat niet, meteen weer melden bij de dealer. Airco hoort nl niet te meuren :(

Skombi

Actief lid
Ik heb hetzelfde probleem al meerdere keren gedurende 2 jaar aangekaart bij mijn dealer en elke keer doen ze er iets aan (onder garantie) ook al is ie nu uit de garantie. Een welwillende dealer dus.
Zojuist heb ik met dhr Leisenaar van PON gebeld met de vraag wanneer PON dit probleem nu eens op zich neemt en een afdoende oplossing gaat verzorgen.
Deze Leisenaar hield zich volledig op de vlakte over alles maar gaat de status van dit probleem bekijken en belt mij hier morgen over terug.

Over die nieuwe rubbers die er zouden zijn .. mijn dealer zegt dat die er inderdaad zijn maar dat ze er nog niet onder garantie op gezet worden oftewel hier mag je je portemonee voor trekken. Klopt dat in jouw geval Kensei?

Frankie

Actief lid
Over die nieuwe rubbers die er zouden zijn .. mijn dealer zegt dat die er inderdaad zijn maar dat ze er nog niet onder garantie op gezet worden oftewel hier mag je je portemonee voor trekken. Klopt dat in jouw geval Kensei?

OT:

Tuurlijk niet, Kensei is nl. ah. sparen om naar Canada te vertrekken ;)

Tallguy

Forumguru
OT:

Tuurlijk niet, Kensei is nl. ah. sparen om naar Canada te vertrekken ;)

Ghe, dat ook, maar ik het tevens een leasewagen. Ook al had ik die niet...de auto is 1 jaar en 9/10 maanden oud. Dan valt dat naar mijn mening nog steeds onder garantie. En dat gevecht zou ik dan wel aangaan met PON.

Tot nu toe geen kraak gehoord trouwens. ff paar dagen in de gaten houden.

nomad

Senior Member
Tja... ik heb er inmiddels mee leren leven. Elke keer als ik het vroeg werd het wel netjes op gelost, maar na een week of 3 begon de ellende weer. Met het einde van de leasetermijn in zicht laat ik er ook niks meer aan doen. Ook dat vreselijk irritante gebrom in het interieur waarmee de motorsteunen resoneren met de carosserie laat ik maar zitten. Dat is voor de volgende eigenaar. Tenzij ik er helemaal gek van wordt, dan ga ik nog maar eens langs.

Afgelopen vrijdag zijn bij mij de draagarmrubbers vervangen door het "nieuwe" type. Deze hebben ze nu enkele maanden beschikbaar en tot nog toe is er nog niemand mee terug gekomen. Ik ga na bijna 3 jaar eindelijk heerlijk kraakvrij over drempels. Kijken of het goed blijft.

plaza

Forumguru
Eindelijk verloste van krakende rubbers

[]

Gisteren nieuw type draagarm rubbers onder mijn RS gekregen, en
geen klachten tot nu toe meer ....
Ik hoop dat het zo blijft, en dat we nu geen gekraak meer hebben in
de auto. ( Dat gekraak past niet in een auto van € 37.000, dat geeft een
slechte kwaliteits indruk. )
Overigens perfecte dealer Skoda Marsman, hebben een goed luisterend oor, en lossen het ook goed op.

CaptainH

Nieuw lid
Bij mij kwam het probleem van het krakende onderstel ook vanaf het begin voor. Ik ben er drie keer voor teruggeweest, waarbij de draagarmen en rubbers in zijn geheel zijn vervangen, zonder resultaat. Na de laatste keer zijn de rubbers opnieuw vervangen en ingevet en sindsdien is het probleem verleden tijd (inmiddels 6 maanden geleden)!

Dit draadje weer even en schop geven, want helaas kraakt mijn vorigjaar oktober uitgeleverde O2 ook weer... Bij mijn vorige O2 is dit door het vervangen van de draagarmen opgelost, maar kennelijk vinden ze het niet nodig om het productie proces aan te passen??

Ergo, deze kwaal zit er nog steeds in, herkennen meerdere mensen met een recente O2 dit, of heb ik weer eens pech....

Bovenaan Onderaan