Bij wie is er al wat gedaan aan het krakende onderstel?

Ik ben eigenlijk nooit met dat gekraak langs geweest, omdat de mensen die wel langs de dealer zijn gegaan geen blijvende oplossing kregen.
De auto staat nu op 174000 km en kraakt wel eens over een drempel, zeker als je pas gaat rijden.
Ik heb jaren "Frans" gereden en die hadden ook wel eens bijgeluiden, dus een kraak kan er wel bij. Ik heb nu toch weer een nieuwe Octavia besteld en misschien kraakt ie niet.

Rolle

Senior Member
Ik heb niet de indruk dat mijn onderstel (ik bedoel dat van de wagen :winkie:) kraakt. Wat ik wel merk is bij het schuin op en af hellingen rijden (bv in een parkeergarage) er wat gekraak (aan de deuren) ontstaat maar dat is volgens mij te wijten aan de torsie van het chassis en het over elkaar wrijven van de deurrubbers.

Heeft nog iemand dit gemerkt?

Dutch

Actief lid
Het kraken van de deurrubbers had ik ook toen de auto net nieuw was. Ze hebben bij de dealer een speciaal middel dat op de rubbers gesmeerd wordt.

Dit helpt voor langere tijd. Nu, 170.000 km later zijn de rubbers nog steeds kraakvrij.

Ik heb niet de indruk dat mijn onderstel (ik bedoel dat van de wagen :winkie:) kraakt. Wat ik wel merk is bij het schuin op en af hellingen rijden (bv in een parkeergarage) er wat gekraak (aan de deuren) ontstaat maar dat is volgens mij te wijten aan de torsie van het chassis en het over elkaar wrijven van de deurrubbers.

Heeft nog iemand dit gemerkt?

Dat van die deur rubbers klopt, wat dutch zegt is de oplossing. Waarom ze dat niet vanuit de fabriek doen is mij een raadsel.... Overigens is het vervangen van de draagarmen wel de oplossing voor het gekraak aan de voorkant. Ik vind het verbazend dat dit er met het doorvoeren van allerlei updates niet bijgezeten heeft...

Anyway, we gaan maar weer eens bellen....

EdK

Forumguru
Het kraken van de deurrubbers had ik ook toen de auto net nieuw was. Ze hebben bij de dealer een speciaal middel dat op de rubbers gesmeerd wordt.

Dit helpt voor langere tijd. Nu, 170.000 km later zijn de rubbers nog steeds kraakvrij.

Zal wel teflon spray of vet zijn wat ze erop smeren !

jaspernl

Actief lid
lijkt me stug jasper, krakende draagarms rubbers is een slijtage probleem, ik denk niet dat jouw jonge Roomster daar al last van heeft
Toch ga ook ik al krakend over drempels heen hoor...
Zowel voor als achter...
Tel daar de ratelende Vialle-lpi-pomp bij op, en je kunt het volume van mijn radio uitrekenen waarbij ik alleen nog de muziek hoor... :mad:

MarcoO2

Forumguru
Ik heb de vraag over de kraakgeluiden ook al eens aan de dealer voorgelegd. Vaak voorkomende geluiden zijn de draagarmen voor (heb ik geen last van) of de deurrubbers achter (heb ik wel last van). Heb ze zelf bespoten met siliconenspray, maar dat heeft niet geholpen. Bij de 30k-beurt laat ik er naar kijken en moet eea verholpen zijn.

MarcoO2

Forumguru

En anders ga ik (voor het eerst) stennis schoppen (eerst ter plekke, dan door middel van vervelende juridische ellende). Klinkt heel lullig, maar bij een model waarvan het probleem al jaren bekend is mag ik bij een eind 2008 exemplaar toch verwachten dat het niet voorkomt of in ieder geval voor langere tijd opgelost wordt. Maar, nogmaals, dat doe ik pas als het niet in overleg opgelost wordt.

Inmiddels een afspraak voor a.s. dinsdag gemaakt. Kwam niet veel voor zeggen ze...terwijl mijn vorige auto daar notabene met deze kwaal gerepareerd is... Anyway, beetje jammer is het allemaal wel.

Ik houd jullie op de hoogte...

Bovenaan Onderaan