peterrapid
Forumguru
Proficiat @Belgianr26 veel plezier ermee, en zoals Mark zegt je mag af en toe eens doorgaan hé gewoon de belasting niet continue houden en gewoon zorgen dat hij warm staat. Enne als je tijd hebt post maar een paar fotootjes.
gelukkig maar9l per 100km wel te verstaan
Ik ging er vanuit dat ik nog vrij zuinig zat @Hans_RS
Ook gezien mijn ritten vrijwel constant op de snelweg zijn, en bijgevolg dat ik makkelijk per rit een aantal uur vast sta op de Antwerpse ring, wat ook niet in het voordeel van het verbruik is. Daarnaast heb ik nog maar een kleine 7000km op de teller, ... misschien is het 'inrijden' nog volop aan de gang?
Dank je wel! Ik ben er nu sinds vrijdag mee aan het rijden en ik moet zeggen dat ik supertevreden ben. Perfect compromis tussen comfort en prestatie. Ik heb er nu ongeveer 700 km opzitten en het valt me ook op hoe zuinig deze wagen is. Ik zit nu op 5,9l per km. Nu het is wel rustig inrijden maar toch.
Dit heeft dan wel weer inwendige verontreiniging --> vermogensverlies --> mogelijk schade tot gevolgDoor echter zeer snel te schakelen kan het verbruik drastisch verlaagd worden.
Opschakelen bij 1500tr/min gaat makkelijk met deze motor.
Men noemt dit het nieuwe rijden,maar heb dit ook nog niet echt onder de knie.
Zeer snel door je versnellingen gaan is de boodschap om het verbruik te verminderen.
Dit heeft dan wel weer inwendige verontreiniging --> vermogensverlies --> mogelijk schade tot gevolg