Binnen garantie?

sitechris

Donateur
Ik vraag me even het volgende af: binnenkort vervalt mijn garantie. Net als vele andere gebruikers is mijn versnellingspook inmiddels redelijk versleten en is mijn leren stuurwiel al flink afgebladerd. Valt het vervangen van deze onderdelen binnen de garantie?
 

Captain Hook

Forumguru
Ik vraag me even het volgende af: binnenkort vervalt mijn garantie. Net als vele andere gebruikers is mijn versnellingspook inmiddels redelijk versleten en is mijn leren stuurwiel al flink afgebladerd. Valt het vervangen van deze onderdelen binnen de garantie?
Toch wel apart, die slijtageverschijnselen bij sommigen.
Mijn O2 is al drie jaar oud, en heb al bijna 160.000km achter het stuur gezeten. Maar noch de versnellingspook, noch het stuur bladdert af (toegegeven ik heb een gewoon kunststof stuur). Enige 'bladder' verschijnsel bij mijn O2 is op de deurgreep binnenzijde rechts. Die softlak bladdert (maar in latere productiejaren hebben ze andere, maar minder fraaie lak gebruikt)

En over die garantie. Nee heb je, ja kun je krijgen.
En met stroop vang je meer vliegen, dan met azijn... :winkie:
 

van_der_P

Senior Member
Ik vraag me even het volgende af: binnenkort vervalt mijn garantie. Net als vele andere gebruikers is mijn versnellingspook inmiddels redelijk versleten en is mijn leren stuurwiel al flink afgebladerd. Valt het vervangen van deze onderdelen binnen de garantie?

Dat denk ik niet. Dat is volgens mij normale slijtage.
Je kunt ook geen beroep doen op de garantie als je banden na een X aantal kilometers versleten zijn, of je remblokjes.
 

___JC___

Forumguru
Ik vraag me even het volgende af: binnenkort vervalt mijn garantie. Net als vele andere gebruikers is mijn versnellingspook inmiddels redelijk versleten en is mijn leren stuurwiel al flink afgebladerd. Valt het vervangen van deze onderdelen binnen de garantie?

Bij mij was het garantie. Dat je pook en stuur ZO snel kaal worden dat mag gewoon niet.
 

EdK

Forumguru
Zou gewoon onder garantie moeten vallen !!
Want het is wel erg vlug ! Trouwens dat het bij de een sneller gebeurt dan bij de ander kan goed te maken hebben met de zuurgraad van je huid !
Die is bij de een hoger dan bij de ander, en dit heeft zeker te maken met de slijtage !
Om een voorbeeld te geven kom ik op mijn eigen vakgebied terecht !
We hebben een periode gehad met instaleren van 3 villa's met alle luxe vandien, 2 van de klanten wilden edelstaal schakelmateriaal ! Een van de klanten had na 1 1/2 jaar problemen met slijtageplekken op de schakelaars !
Dit voorgelegd bij de fabrikant en die verving het kosteloos en met de mededeling dat het vaker voorkwam en dat dit kwam doordat die mensen waarschijnlijk een hogere zuurgraad hadden ! Bij de andere villa preventief gekeken of het probleem zich daar ook voordeed en deze mensen hadden geen problemen en zag het materiaal er nog als nieuw uit !
 

Henny

Actief lid
Ik heb 40.000 km erop zitten en m'n leren stuur is nog prima. Zal inderdaad met zuurgraad en after-shave (die op handen achterblijft) enzo denk ik te maken hebben.
Bij m'n pook bladderde wel het chroom af en dat is vervangen voor garantie, voor de 2 jaar om waren.

Let wel op je cruise control ..! :-) Die haperde bij mij regelmatig voor de 2 jaar om waren, maar niets gedaan. Door schade over die 2 jaar heen gegaan en toen gemeld, met 30.000 op de teller. Garantie was 2 jaar , dus zelf betalen. Gebeld met importeur en ook daar wist men het niet meteen, maar werd teruggebeld met de mededeling dat de garantie voor de cc 3 jaar geworden was..... (zou schrijven aan de dealers over geweest moeten zijn, maar bij mijn dealer wist men daar niets vanaf)
 

TL@

Forumguru
In de Golf was het leer van de pook versleten na 2 jaar, nog vlak voor verstrijken van garantie kosteloos kunnen laten oplossen.
Dit zijn dingen die niet mogen gebeuren!
 

sitechris

Donateur
Ik ben blij dat bij de meesten het onder garantie is vervangen. Ik ga er vrijdag bij de dealer even over filosoferen. Maandag loopt mijn garantie af, dus dat is nog net op tijd ;)
 

Frankie

Actief lid
Ik vraag me even het volgende af: binnenkort vervalt mijn garantie. Net als vele andere gebruikers is mijn versnellingspook inmiddels redelijk versleten en is mijn leren stuurwiel al flink afgebladerd. Valt het vervangen van deze onderdelen binnen de garantie?

Het heeft ook met de manier van gebruik te maken. Invloeden van "zure" handen :-) etc geloof ik ook trouwens. Met mijn vorige auto's had ik de gewoonte om te vaak met de platte hand op het stuur te draaien, met bv inparkeren of wanneer het stuur terugdraait na het uitkomen van een bocht. Met mijn huidige auto doe ik dit niet meer en het verslijt van het stuur is sterk verminderd. Het gaat naar verloop van tijd wel een beetje glimmen. Zal ook van vet van de huid komen. Weet nog niet precies hoe dit het beste schoon te maken. Huidige pook is trouwens ook bestendiger dan in mijn eerste O2...
 

Octavia_II

Actief lid
Heren,

Ik heb er bijna 60.000 km erop zitten en m'n leren stuur en schakelpook is nog prima.

(wel is de bestuurders-voeten-mat al versleten......)

Charlie
 

vdijk

Lid
Is dit het begin van het einde ??

wat is het geval: vandaag merkt ik onder het rijden een gek geluid rechts voor. Ik wou toen bij een bezinestation stoppen. 10 meter voor het bezinestation ging opeens het dynamo lampje branden. Ik ben toen direct gestopt en heb onder de auto gekeken. Ik zag vervolgens dat de V-snaar kapot was. De auto is toen naar de garage gebracht.

Een week of 3 geleden was de automatische afstelling van de xenon verlichting kapot. Sinds kort heb ik ook dat het raam aan de passagierskant niet meer in 1 keer omhoog wil.

De auto is nu ongeveer 1,5 jaar oud en heeft +/- 73.000 km gelopen. Volgens mij begint de auto langzaam maar zeker "oud" te worden. Al hoewel ik nog steeds genoeg plezier beleef aan de O2
 

___JC___

Forumguru
Is dit het begin van het einde ??

wat is het geval: vandaag merkt ik onder het rijden een gek geluid rechts voor. Ik wou toen bij een bezinestation stoppen. 10 meter voor het bezinestation ging opeens het dynamo lampje branden. Ik ben toen direct gestopt en heb onder de auto gekeken. Ik zag vervolgens dat de V-snaar kapot was. De auto is toen naar de garage gebracht.

Een week of 3 geleden was de automatische afstelling van de xenon verlichting kapot. Sinds kort heb ik ook dat het raam aan de passagierskant niet meer in 1 keer omhoog wil.

De auto is nu ongeveer 1,5 jaar oud en heeft +/- 73.000 km gelopen. Volgens mij begint de auto langzaam maar zeker "oud" te worden. Al hoewel ik nog steeds genoeg plezier beleef aan de O2

Ik heb ook zo een periode gehad inderdaad, dat alles tegelijk stuk gaat. Erg frustrerend als je in een bijna nieuwe auto rijdt!!

Waren vast Russische koeien, mindere kwaliteit leer.................

:1761:



Sorry, kon het niet laten......

Sterker nog ik denk dat het Sky is......
 

vdijk

Lid
Is dit het begin van het einde ??

wat is het geval: vandaag merkt ik onder het rijden een gek geluid rechts voor. Ik wou toen bij een bezinestation stoppen. 10 meter voor het bezinestation ging opeens het dynamo lampje branden. Ik ben toen direct gestopt en heb onder de auto gekeken. Ik zag vervolgens dat de V-snaar kapot was. De auto is toen naar de garage gebracht.

Een week of 3 geleden was de automatische afstelling van de xenon verlichting kapot. Sinds kort heb ik ook dat het raam aan de passagierskant niet meer in 1 keer omhoog wil.

De auto is nu ongeveer 1,5 jaar oud en heeft +/- 73.000 km gelopen. Volgens mij begint de auto langzaam maar zeker "oud" te worden. Al hoewel ik nog steeds genoeg plezier beleef aan de O2

Ik moet even wat terug nemen. Het geval van de v-snaar was een gevalletje "oops, er is een foutje gemaakt".
Het blijkt dat er na een onderhoudsbeurt (ongeveer 4 weken geleden) het oliefilter verkeerd was gemonteerd en er daardoor olie op de v-snaar lekte. Hier door is de v-snaar langzaam maar zeker gaan rafelen.

De garage in Rotterdam (waar ik was tijdens het "ongeluk") is nu in discussie met die van Breda (waar ik normaal de auto onderhoud) over de kosten.
 

Henny

Actief lid
Dat raam aan de bijrijderskant heb ik soms ook. Vaak gaat ie wel in 1x maar heel af en toe niet en dan moet je het knopje dus vasthouden.
Ik weet dat aan een schade die ik vorig jaar december heb gehad aan de linkerzijde. (de reparatie is afgelopen maandag overigens eindelijk voltooid ... pfff).
Maar als ik het wil laten zien dan doet het raam het in 1x. Dus helaas geen aanleiding voor de expert om het te laten vervangen. Nu weer ff geen last ....afkloppen maar)
 
Bovenaan Onderaan