Binnen garantie?

vdijk

Lid
ik heb juist dat ik het knopje maar korte stukjes omhoog moet halen om het raam te sluiten.
De garage heeft al geprobeerd om de raam omnieuw te smeren, ik neem aan met een soort gel, maar het heeft maar even geholpen.

Je hebt er eigenlijk weinig last van (ik zit veelal alleen in de auto), maar het is toch vervelend

Henny

Actief lid
ik heb juist dat ik het knopje maar korte stukjes omhoog moet halen om het raam te sluiten.
De garage heeft al geprobeerd om de raam omnieuw te smeren, ik neem aan met een soort gel, maar het heeft maar even geholpen.

Je hebt er eigenlijk weinig last van (ik zit veelal alleen in de auto), maar het is toch vervelend

Ja ik heb ook dat ik het een klein stukje omhoog moet halen en dan hoort ie te gaan, maar soms doet ie dat dus niet.
Of bedoel je nou wat anders? Dat je het meerdere keren moet doen om het te sluiten?
Normaal gaat het dus in 1x , 1x aanraken, maar soms moet ik het knopje vasthouden.

En ik vind het juist lastig als je alleen in de auto zit, want ik wil dan vaak alles behalve het raampje naast me openen.

skodaboy

Forumguru
bij een kleine 6 maand vervalt ook mijn fabrieksgarantie en de 02 zal dan ongeveer 62.000km gaan hebben.
daar straks bij een poetsbeurt viel mij ook op,dat het lederen stuurwiel kale plekken begint te vertonen en dat na ongeveer 44.000km. :(
mijn dealer is nog ongeveer een weekje gesloten wegens verlof...
daarna ga ik hem toch maar eens een bezoekje brengen en vragen wat hij hier van denkt...:confused:

hierbij plaats ik al een foto...

Bijlagen

• stuur 02.jpg
    stuur 02.jpg
    2,2 KB · Weergaven: 18

skodaboy

Forumguru
Ik denk dat hij gaat zeggen dat het slijage is die er 'gewoon' bij hoort.

als je zou zeggen dat het dan op 1 plaats is,waar ik het stuur het meeste vast heb,dan ben ik akkoord,de plaats waar ik de foto nam is het ergste,maar het stuur begint overal van die sporen (beginnende slijtage) te vertonen en daarmee ben ik niet akkoord...:eek:
het lederen stuur van m'n 01 was 'helemaal' zo versleten zoals op de foto maja daar stond ook 240.000 km op de teller en dan kan ik daarmee wel leven...dus op naar de dealer...:D

Maarten

Forumguru
als je zou zeggen dat het dan op 1 plaats is,waar ik het stuur het meeste vast heb,dan ben ik akkoord,de plaats waar ik de foto nam is het ergste,maar het stuur begint overal van die sporen (beginnende slijtage) te vertonen en daarmee ben ik niet akkoord...:eek:
het lederen stuur van m'n 01 was 'helemaal' zo versleten zoals op de foto maja daar stond ook 240.000 km op de teller en dan kan ik daarmee wel leven...dus op naar de dealer...:D

Begrijp me goed; ik vind dat je gelijk hebt...

redfoxert

Senior Member
Eerst goed ontvetten uiteraard met een ontvetter (ik gebruik Dasty) om daarna een leather conditioner dun aan te brengen op het leer van het stuurwiel. Vooral de conditioner is HEEL belangrijk anders droog je het leer helemaal uit en kan je na een jaar of wat al een nieuw stuurwiel aanschaffen.

Je staat er van te kijken hoeveel troep er na een tijdje alleen al van je stuur af komt.

EdK

Forumguru
Eerst goed ontvetten uiteraard met een ontvetter (ik gebruik Dasty) om daarna een leather conditioner dun aan te brengen op het leer van het stuurwiel. Vooral de conditioner is HEEL belangrijk anders droog je het leer helemaal uit en kan je na een jaar of wat al een nieuw stuurwiel aanschaffen.

Je staat er van te kijken hoeveel troep er na een tijdje alleen al van je stuur af komt.

tja klinkt eigenlijk logisch, je leren schoenen behoor je ook te onderhouden , dus een leren stuur dus eigenlijk ook.
Alleen hoeveel doen het ? tot op heden ik ook niet maar zal ook eens aan de slag gaan !

Bovenaan Onderaan