Binnenventilator Skoda Fabia werkt niet

Hallo Ronnie, thermozekering zit onder dat kunststof kapje denk ik. Is wel ingegoten in dat aluminium blokje....
Kan het alleen open breken, of doormeten via de connectors. Weet jij welke 2 pinnen dat zijn?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 84

Cordoba

Forumguru
Ik gok dat je een pin onder en boven moet pakken om door te meten (waarschijnlijk zullen óf de 3 bovenste pinnen met elkaar verbonden zijn, óf de drie onderste), en elke koppel pinnen zal een andere weerstand opleveren (voor de fan-standen 1, 2 en 3, stand 4 gaat buiten de weerstand om).

Ronnie

Forumguru
Gevonden..... Thermozekering zit over de rode (4mm2) en de blauwe (2,5mm2). Als hier geen doorgang is dan is tie kaduuk.

Heb inmiddels de regelaar vervangen en ben nu alles terug aan het bouwen.
Weet van 1 stekker helaas niet meer waar die geplaatst moet worden: een groene bij het instrumentenpaneel. Weet iemand waar die in moet?

Cordoba

Forumguru
Komt mij onbekend voor, dus waarschijnlijk iets dat ik nog nooit heb losgehad, of dat niet in mijn auto zit. Stekker niet toevallig van de audio?

Hallo Monteurtje,

Dank voor je berichtje. Operatie was vanochtend achter de rug! Aanjager werkt weer. Heb alleen een storing op bandenspanning en ESP, welke tegelijkertijd oplichten op het instrumentenpaneel. Morgen even uit laten lezen.

Iemand enig idee waardoor deze storingen tegelijkertijd oplichten?

Laatst bewerkt:

Monteurtje

Forumguru
Accu losgekoppeld?
Al gereden met de auto? Zo niet, rijd even een stukje misschien dat ze uitgaan na paar meter.

Hallo monteurtje, accu was gedurende de operatie losgekoppeld en is pas aangesloten toen alles weer gemonteerd was. Heb gereden met de auto, maar ze blijven er in. Moet nog naar de garage voor het uitlezen.

Kogamyata

Senior Member
Hallo Fabianen. Mijn naam is Joop en ben nieuw op forum. Mijn kachelmotor werkt niet meer. Is er na piepen mee gestopt. Het is 1,2 diesel Greenline uit 2010. Moet het dashboard eraf om de ventilator te vervangen of zijn er andere mogelijkheden. Volgens monteur is handschoenkastje met dashboard samengebouwd. Weet iemand snel raad? over 2 dagen moet ik naar monteur. Wie o wie kan helpen?
Alvast hartelijk bedankt.
Joop.

Hallo Joop, is het een climatronic? Indien ja, moet helaas het dashbord er af om bij de moter of regelaar te komen. Heb je de zekeringen na gekeken?

Kogamyata

Senior Member
Ja monteurtje, dat kun jij wel zeggen. Maar ik ben al blij dat ik op deze site ben gekomen. Dat was niet makkelijk. Ik ben nieuw en van nieuwelingen kun je niet verwachten dat die alles al weten. Maar ik vind het fijn dat je behulpzaam bent. Maar ik leer snel, zeker met jullie erbij.
Bedankt.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Kogamyata

Senior Member
Hallo Fabialaps,

Het is idd 'n climatronic. Ik had nog niet gereageerd omdat Monteurtje schreef dat het niet uitmaakte. Het dashboard moet er altijd uit. Het is niet anders, maar dat duurt waarschijnlijk uren en kost dan veel geld en daar word ik niet blij van.
Bedankt voor je reactie. Ik hou je op de hoogte hiervan.
Joop.

Kogamyata

Senior Member
Hallo Fabianen,
Even wat gegoocheld in de kennisbank over de binnenventilator. Er bleken 2 meldingen van alternatieve uit-en inbouw m.b.t. dashboard te zijn. Vlaar 32 heeft zelfs 'n complete beschrijving. Dus waarschijnlijk toch zeer interessant voor de ventilator vervangers. Ik had dit eigenlijk in een dezer topics verwacht. Graag jullie reactie hierop.

Kogamyata

Senior Member
Hallo Fabianen,

Inmiddels kan ik jullie mededelen dat de ingrijpende operatie, binnenventilator ventilator met weerstand vervangen, is geschied. Hierbij is dankbaar gebruik gemaakt van de mogelijkheden in enkele topics.
Vlaar 31 wil ik daarvoor hartelijk bedanken! Ook weet ik nu wat de dealer en kwikfit daarvoor vragen en wat ik kwijt ben bij mijn monteur. Maar ik weet niet of ik de bedragen hier mag noemen. Als dat wel mag hoor ik 't graag. Kijk en daar is nou 'n Forum goed voor. Bedankt Vlaar, Faboulous, Fabia.
Groeten van,
Joop.

CDK

Forumguru
Fijn dat je met hulp van forumleden tot een goed einde gekomen bent :thumbsup:
Ik zie geen reden waarom je geen prijzen zou mogen noemen, dus kom maar op! ;)

Bovenaan Onderaan