BIV en belastingen RS

tib888

Actief lid
Zijn er hier belgen die recent een nieuwe Octavia (Combi) RS hebben ingeschreven? Via de simulatietool van de overheid kom ik uit op een BIV van 302,76 EUR (DSG).

Klopt dit? Want op sommige sites staat een bedrag van € 4.957 BIV. Maar ik dacht dat dit laatste enkel nog in Brussel en Wallonie van toepassing was.

tib888

Actief lid
Idd berekend via die site: RS TSI, 149g/CO² Euronorm 6.

Voorstelling volgt zodra ik beslis om de RS te bestellen :-)

Joske

Forumguru
en je hebt alvast een reden meer om er wél eentje te bestellen é... ;) gezien die BIV :D

tib888

Actief lid
Scheelt inderdaad enorm met het oude systeem of de andere landsdelen 300 EUR <> 5000 EUR :thumbsdown:

maartenrits

Actief lid
Dat compenseert mijn verzekering... Omnium. Tot nu toe schadevrij.. Alleen wat te jong voor een rs tsi... Dus een jaarlijkse bijdrage van 3400. Moeten er wat voor over hebben.

fiestaman

Forumguru
Klopt inderdaad, is geen geld hé! Ik heb meer moeten betalen voor mijn superb 2l.

Moest je nog een Rs zoeken, garage Thuy in konticht heeft er een nieuwe te koop staan!

tib888

Actief lid
Weet ik , ze hebben me al enkele keren gebeld. Ik moet echter nog wachten op de schadeafhandeling op m'n huidige wagen.

Bovendien vind ik de rode kleur niet echt geslaagd..

Laatst bewerkt:

fiestaman

Forumguru
Azo, mijn wagen komt vandaar, goede garage wel.
Ik vind hem net leuk in het rood, zeker met black pack. Alleen de velgen passen er niet onder.

TL@

Forumguru
Ik wist niet dat Thuy een RS had staan. Ik moet er deze week toch nog eens zijn (weeral ergens een lampje stuk), dan ga ik mij nog eens verlekkeren op de RS in afwachting van de levering van de mijne.

De mijne wordt jammer genoeg geleverd in Brussel (keuze van de baas) maar gaat wel in onderhoud bij Thuy. Inderdaad een hele goede garage.

• Leuk
Waarderingen: DVDH

Hans_RS

Forumguru
Dat compenseert mijn verzekering... Omnium. Tot nu toe schadevrij.. Alleen wat te jong voor een rs tsi... Dus een jaarlijkse bijdrage van 3400. Moeten er wat voor over hebben.

k zou toch even ergens anders horen dan. ben even oud en betaal 1000 euro minder. full omnium, 250 franchise en 1e jaar 110% terug betaald bij totaal verlies.

vw125

Forumguru
Mijne komt ook van Thuy in Kontich, zeer goede garage met vriendelijk personeel.
Ff on topic nu, ik heb 198 euro BIV betaald en 402 euro verkeersbelasting.
Als ik dit nu via de app van Vlaamse belastingdienst doe kom ik uit op 234.54 euro BIV en 402.73 euro verkeersbelasting.

maartenrits

Actief lid
@Hans_RS mag ik dan vragen welke maatschappij u zit?
Bij mijn huidige agent kreeg ik bij baloise dit als offerte. Maar aangezien hij nog niet geleverd is kan ik nog elke kant op.

Premie BA: 1406,59 €

Premie omnium: 2069,86 € (formule 12 – 750 € vast)

Totale jaarpremie: 3476,45 €

Tom RS

Forumguru
Ik kan je alleen maar aanraden om bij een onafhankelijke verzekeringsagent een offerte te vragen. Deze hebben verschillende maatschappijen en kunnen er voor jou de voordeligste uithalen.
Ik betaal voor mijn Rs (wel een diesel, maar dat zal niet zo veel maken aangezien hij ook als sportwagen wordt beschouwd) voor een full omnium, eerste jaar 110 % vergoeding bij verlies en geen vrijstelling, 1450 euro. Ik ben wel wat ouder dan jij, maar het kan echt wel goedkoper volgens mij.

maartenrits

Actief lid
Ik ben bij een onafhankelijke. En die heeft bij baloise gezet. Maar goed ik ga dus gewoon eens een weekje overal langsgaan zelf. Bedankt allen. En sorry voor het off-topic brengen.

Ik heb zojuist het aanslagbiljet van de Vlaamse belastingdienst gekregen (vanmorgen) voor mijn RS TSI: 234.54 euro, dus exact wat de simulatietool aangaf. Fenomenaal goedkoop in vergelijking met de 5000 euro die het voorheen zou geweest zijn!

Wat betreft verzekering: ik zit bij KBC, full omnium aan 110%, zonder franchise, voor net geen 1500 euro/jaar. Maar ik ben wel al half bejaard.

Tom RS

Forumguru
Kan je nagaan hoe bekocht ik mij voelde met mijn vorige auto: 5000 euro BIV betaald en 2 maanden later zakte dat naar 240 euro :banghead:

Bovenaan Onderaan