BIV en belastingen RS

peterrapid

Forumguru
Let wel op als je 2 ongelukken hebt gehad in 5 jaar willen ze je niet verzekeren bij Skoda Insurance. Heb eens nagevraagd kon bij Actel terecht en was wezenlijk goedkoper maar heel veel rompslomp vond ik, heb dan maar voor Ethias gekozen prijs ook vrij scherp.

TL@

Forumguru
Onze privé Golf is ook bij Ethias. Niet altijd de goedkoopste maar wel een heel makkelijke verzekering bij schade.

JeSko

Forumguru
Oud topic maar ik zou wel eens willen weten hoe dat nu 6 jaar later is, ik zie veel RS'n rijden in BE, en vraag me af wat hiervoor de belasting is in Vlaanderen ( België ), en de verzekering ongeveer. Vind zelf wel wat online maar klopt dat wel, ik kom voor een RS met 11 fiscale pk's uit op maar 400 euro per jaar, ik betaal voor mijn 1600 tdi al 300 per jaar! Verzekering zit ik nu gewone BA met twee nog onervaren chauffeurs ( heb nog geen 5 jaar rijbewijs ) op 800 euro, dat zal met een sprong van 105-180 pk ongeveer wel verdubbelen neem ik aan?

Edit: gaat om een RS van 2014-2016, dus geen nieuwe.

JeSko

Forumguru
Dat is niets voor zo'n auto @philippe bakker, enkel verzekering zal bij mij dubbele zijn. Thanx voor de bevestiging, wie weet ooit na deze een RS, of een zwaarder gemotoriseerde SuperB. :thumbsup:

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Rebel

Bedankt! Dat valt goed mee wederom, is zowat hetzelfde als dat wat ik nu voor mijn S2 betaal. Maar dan gewone BA. Nadeel is ook dat ik verplicht ben aan te geven dat de auto buiten staat, dit is een groot risico en daar betaal ik ook dik voor bij.

Duijzer

Donateur
2016 RS TDI
Rijtaks +- 500€
Omnium +- 1000€
Voor de auto zou ‘k zo naar Belgie gaan! En voor de mensen ook hè

In Nederland taks voor een RS Tdi 380,- in de drie maanden...en dan hebben ze u voor ‘t kenteken ook al een poot van een paar duizend euro uitgedraaid..

Verzekering zit ik dan wel wat goedkoper, al 25 jaar schadevrij.

Timmer

Forumguru
Rijtaks voor mijn o3 tsi rs; +-430/jaar
Biv; nog te zien als ik de rekening krijg :tongue:
Full omnium met engelse franchise; 1100/jaar (bij dvv, na de nodige onderhandelingen, die wouden eerst +-2000/j)

Rebel

Senior Member
@Duijzer

Het is ook maar omdat de taksen enkele jaren geleden merkelijk naar beneden zijn gegaan, dat je dit type wagens vaker in het straatbeeld ziet hoor

JeSko

Forumguru
@Rebel

Klopt, belastingen hier worden ook berekend op cilinderinhoud en niet op vermogen, vermogen is in BE enkel relevant voor de verzekering. Maar had geen idee dat het voor een RS zo laag was, zeker wetende dat ik maar 100 minder betaal voor een 1600 diesel. Maar een RS is wel een sportwagen in BE maar wel "maar" een 2000, bv een Audi 3.0 Quattro is in BE al meteen dubbel zo duur.

polle90

Forumguru
Rijtaks voor mijn o3 tsi rs; +-430/jaar
Biv; nog te zien als ik de rekening krijg :tongue:
Full omnium met engelse franchise; 1100/jaar (bij dvv, na de nodige onderhandelingen, die wouden eerst +-2000/j)
Rijtaks ook zo iets.
Full omnium rond de 850€ engelse vrijstelling en 3 jaar nieuwwaarde.

Timmer

Forumguru
In België is er onderscheid tussen Vlaanderen en Brussel/Wallonie;
Vlaanderen: taks berekenend op co2 en fiscale pk (cc's)
Bru/Wal; taks berekend op vermogen en fiscale pk

Leasing is nog anders, maar ik lease niet dus geen ervaring mee.

Bovenaan Onderaan