Cordoba
Forumguru
Willy, goed dat je aangeeft dat je zelf in de schade werkzaam bent. Als je een 'bolletje' in kunt drukken, terwijl ie niet lek is, zit er dus een gas in (als het vloeistof zou zijn, zou er ergens vloeistof uit moeten komen als je zo'n bolletje platdrukt). Ik heb het met opzet over gas en vloeistof, omdat een vloeistof water kan zijn, maar ook iets anders, en voor een gas geldt hetzelfde: kan een gas zijn dat bij een chemische reactie is ontstaan. Zo'n bolletje kan ook waterdamp onder druk bevatten, dus vochtig als je 't open maakt is dan heel logisch, maar het kan ook dat vocht uit de lucht zich in een lek blaasje heeft verzameld.
Ik verwacht overigens dat het niet gewoon een reactie tussen kit en primer is, dan zou het veel vaker voor moeten komen, en op veel meer plaatsen. Ik denk eerder dat restant van bijv. reinigingsbad, net voor aanbrengen van de primer is blijven hangen, en dat daar de primer mee heeft gereageerd, of niet goed heeft gepakt. Dat lijkt me gezien de plaatsen waar het voorkomt logischer.
Ik verwacht overigens dat het niet gewoon een reactie tussen kit en primer is, dan zou het veel vaker voor moeten komen, en op veel meer plaatsen. Ik denk eerder dat restant van bijv. reinigingsbad, net voor aanbrengen van de primer is blijven hangen, en dat daar de primer mee heeft gereageerd, of niet goed heeft gepakt. Dat lijkt me gezien de plaatsen waar het voorkomt logischer.