Bleutooth module.

leo442

Forumguru
Wie weet waar de bleutooth module geplaats is in een O3? Dit om te controleren welke versie gemonteerd is ivm contacten importeer probleem.

Darkside

Forumguru
Is volgens mij idd geen losse module meer zoals de O2 dat heeft icm columbus.
Maar geintegreerd in het navi zelf (zoals amundsen +).

Rallye

Forumguru
Als je aangeeft welke telefoon je hebt en je je probleem beschrijft, kan iemand je misschien helpen met het probleem?

Noord26

Forumguru
Zonder duidelijk omschrijving wat er precies niet lukt de algemene adviezen: staan contacten op je SIM, is de tel wel zichtbaar voor andere apparaten?

leo442

Forumguru
Ik heb een Huawei P700 , en nog een simpele Nokia en hiervoor een smartphone v/d Aldi die zonder problemen werkte als ook de simpele Nokia. Het probleem is dat de contacten niet geladen worden. Ik heb al van alles geprobeerd, alle instellingen die je je maar kan bedenken! Als ik op Google zoek zie ik dat ik niet de enige ben met dat probleem en dat Skoda dealers dan maar adviseren om er een losse bleutoothkit in te laten zetten. Omdat dit probleem er alleen maar is met de nieuwere smartphone's hoop ik eigenlijk op een software update van de Columbus als de BT module hierin geintregeert zit.

Noord26

Forumguru
'Van alles' is een breed begrip, wat heb je precies geprobeerd; dan kan er ook wat gerichter advies gegeven worden wat wellicht over het hoofd gezien wordt?

Lijkt mij juist dat de O3 een modernere BT module heeft als onze 3-4 jaar oude S2-BT-Module, welke tot op heden elke moderne telefoon pakt (Samsung S4 was de laatste wat gekoppeld is). Wat zegt de garage erover dat je de telefoon niet gekoppeld krijgt?

Als hij wel gekoppeld is, maar niet de contacten laat zien kan het zo maar eens zijn dat hij alleen de nummers pakt op de SIM of de nummers op de telefoon zelf. Kom dat regelmatig tegen bij bepaalde uitvoeringen van Carkits.

Laatst bewerkt:

leo442

Forumguru
Wat ik heb geprobeerd: Contacten zichtbaar alleen op telefoon, alleen op de simkaart, op telefoon én simkaart. Aanmelden eerst accepteren op telefoon en daarna weer eens eerst op de Columbus. Andere telefoon verwijderd op de Columbus en alleen de huawei geinstaleerd. Contacten via bleutooth apart verzonden naar Columbus. Wel 20x telefoon verwijderd en weer opnieuw verbonden met de Columbus. Alles zonder resultaat. Garage had er zo vlug ook geen oplossing voor, zijn eigen i-Phone werkte vlekkeloos op mijn Columbus zoals de 2 nokia's die ik bezit. Maar de huawei werkt niet en nog 2x een nieuwe wolfgang van de Aldi geprobeerd, en deze werkte ook niet terwijl mijn oude wolfgang weer wél werkte maar deze niet meer in m'n bezit is. Internet staat vol met dezelfde problemen bij alle merken auto's en smartphone's, dus ??

jalex_h

Forumguru
Misschien dat het wissen van de cache van bluetooth-applicatie op de telefoon helpt?
Ga naar instellingen en vervolgens naar apps (of hoe dat ook mag heten op jouw telefoons).
Vervolgens kies je "Alle Applicaties". Zoek nu alle bluetooth-applicaties en wis van elke bluetooth-applicatie de cache door deze applicaties te selecteren en vervolgens op Cache wissen te drukken.

Ierlander

Nieuw lid
@ leo442,
Ik heb hetzelfde probleem als bij u geen telefoonboek van de GSM naar Columbus ik heb nog niet met een andere telefoon geprobeerd wel al met 2 DORO`s van TESCO met sim kaart ook van TESCO Mobile , ik heb al met de fabriek Kontakt opgenomen zonder resultaat .
Zal eens een andere sim kaart proberen op een oud toestel van Nokia .

hberg

Actief lid
Hier ook een P700 geen probleem met het telefoonboek maar moet iedere keer opnieuw koppelen. Toestel vraagt niet om de pincode.

Als het goed is vraagt Columbus toestemming om je contacten te importeren. Dat had ik de eerste keer ook niet in de gaten, dus drukte de vraag steeds weg, waardoor mijn contacten dus niet gesynchroniseerd werden. Na nog een keer opnieuw te hebben aangemeld en het desbetreffende "vinkje" te hebben gezet, werkte het prima. Wellicht kun je hier iets mee.... :dankje:

Ierlander

Nieuw lid
@ Skoda liefhebber ,
Thanks :dankje:om het meedenken zal dit morgen eens uitproberen met de vroegere Columbus had ik daarmee geen problemen ,
hopelijk lossen we dit morgen wel op en zal ik iets laten weten want gewoonlijk vergeten ze dit nog wel eens .:thumbsup:

Flem_nl

Forumguru
Volgens mij zit deze in je dashboard kastje en niet onder de bijrijdersstoel. Bij mij was deze (bij levering) ook kapot en gelijk vervangen.

leo442

Forumguru
Bij mij hebben in ieder geval alle aangedragen oplossingen geen resultaat.
Ik ga maar weer eens langs bij de dealer.

Joske

Forumguru
@Flem_nl volgens mij is sinds de Amundsen+ er geen aparte BT-module meer maar zit deze ingebouwd in de nav-unit. Anders eens vragen aan je dealer wat ze juist waar juist vervangen hebben?

Ierlander

Nieuw lid
Ik heb de verdeler in Belgie gevraagd of zij iets wisten over het niet overbrengen van telefoonboek van DORO naar Columbus via Bluetooth na het koppelen dit was hun antwoord op mijn vraag :

Het is zo dat de Bluetooth op een Doro gsm geoptimaliseerd is voor gebruik met hoorapparaten.
Het is dus niet gegarandeerd dat de gsm met alle carkits 100% compatibel is.
Fijne avond,
Met vriendelijke groeten - Bien à vous,
Eurodistribution

info@eurodistribution.be

Bovenaan Onderaan