Blijft de airco altijd aanstaan?

Canon-Eye

Forumguru
Zelfs met mijn 1.2TDI GL-torretje staat hij het jaar rond op auto. En ik heb echt geen klachten over "niet mee kunnen komen" of zo.

hemi24

Forumguru
sommige auto's schakelen de compressor voor de airco ook kortstondig uit, als er veel vermogen gevraagd wordt van de motor, zoals bij accelereren...

mvneerbos

Senior Member
Heb hem nu in m'n Leon ook altijd op auto-stand staan, maar merk wel dat wanneer het wat kouder wordt dat de ramen bij starten 's morgens gelijk extreem beslaan. Wanneer je de avond ervoor de laatste 10min zonder airco aan rijdt is dit wel een stuk minder.

RoelF

Forumguru
Weet iemand hoe het zit met de stelling: De airco doet het toch niet onder de 3 graden.
Het zou dan te koud zijn buiten?

going_fritz

Actief lid
Heb hem nu in m'n Leon ook altijd op auto-stand staan, maar merk wel dat wanneer het wat kouder wordt dat de ramen bij starten 's morgens gelijk extreem beslaan. Wanneer je de avond ervoor de laatste 10min zonder airco aan rijdt is dit wel een stuk minder.

Die beslaan-ervaring had ik jaren geleden ook met m'n seat Toledo. Ik heb 'm nu meestal in de wintermaanden meer standaard uit staan, en als ie aan is gaat ook 10-15 minuten voordat ik 'm parkeer de airco weer uit.

Bovenaan Onderaan