boesboes
Lid
Dag allemaal,
Ik ben mijn fabia hatchback een beetje aan het stylen. en ben dus begonnen met mijn ramen te blinderen. en voor de gene die ook dit soort ideeen hadden dacht ik open eens een topic.
[video=youtube;M7UOQq3h2s8]http://www.youtube.com/watch?v=M7UOQq3h2s8[/video]
na aanleiding van dit filmpje dacht ik mwa dat kan ik ook wel. En zo ben ik als vele andere erg optimistisch naar heuts gegaan en een rolletje gehaald a € 15,-. Na goed schoonmaken van het raam kon het feest beginnen.
Al snel kwam ik erachter dat het geen makkelijk klusje was. Na het verwijderen van de beschermfolie frotte het geheel helemaal samen en had ik er al kreukels inzitten. Maar omdat ik toch een heel rolletje had ben ik rustig verder gegaan met het kleine raam. Dit ging opzich redelijk. De kunst zit er gewoon in dat je erg rustig moet blijven en de instructies van het filmpje moet volgen.
nog even wat tips als je het zelf wil doen:
Mocht je nog vragen hebben stuur een PM of laat een bericht achter.
Ik ben mijn fabia hatchback een beetje aan het stylen. en ben dus begonnen met mijn ramen te blinderen. en voor de gene die ook dit soort ideeen hadden dacht ik open eens een topic.
[video=youtube;M7UOQq3h2s8]http://www.youtube.com/watch?v=M7UOQq3h2s8[/video]
na aanleiding van dit filmpje dacht ik mwa dat kan ik ook wel. En zo ben ik als vele andere erg optimistisch naar heuts gegaan en een rolletje gehaald a € 15,-. Na goed schoonmaken van het raam kon het feest beginnen.
Al snel kwam ik erachter dat het geen makkelijk klusje was. Na het verwijderen van de beschermfolie frotte het geheel helemaal samen en had ik er al kreukels inzitten. Maar omdat ik toch een heel rolletje had ben ik rustig verder gegaan met het kleine raam. Dit ging opzich redelijk. De kunst zit er gewoon in dat je erg rustig moet blijven en de instructies van het filmpje moet volgen.
nog even wat tips als je het zelf wil doen:
- Als je de mogelijkheid hebt zet dan je auto binnen neer. Want af en toe heb je buiten een erg rotte windvlaag (ervaring).
- Doe het bij voorkeur met twee man één de folie en de ander eronder nog even goed natmaken.
- Maak de ruit heeeeel goed schoon en het liefst zoals die kerel het in het filmpje dat doet. want ieder vuiltje zorgt voor een luchtbelletje.
- begin bovenaan bij het raam, als dit goed is kun je vanuit boven rustig naar onder werken. ieder stukje vanuit het midden naar buiten werken. helemaal onderaan haal je zoveel mogelijk kreukels eruit door met het kammetje te strijken.
- voor de laatste kreukels pak een verffohn en strijk er met een kammetje over. (let op dat het niet te heet wordt anders smelt folie of je raamrubber oeps..)
- laat de folie 4 dagen op je raam zitten voor dat je de ramen opent. Zo heeft de folie de tijd om zich te hechten aan de ruit.
Mocht je nog vragen hebben stuur een PM of laat een bericht achter.