Blinderen ramen

M1K3RsZ

Actief lid
Ja ik ben overstag!!! ik ga het ook proberen!! loop er al een hele tijd mee in me hoofd, en had ook al eens info gevraagd maar de bdragen in deze crisistijd zijn niet zo leuk!! ben handig genoeg dus ga wel eens kijken! Iemand nog goeie linkjes waar je (merk)folie kan bestellen?

Bij ons bij de automat kun je de folie gewoon krijgen... En als ik het me goed herinner kost een rol 15 euro.
Al kan ik nu uit eigen ervaring zeggen dat de privacy shades ook heel erg goed zijn. Makkelijk te installeren en snel te verwijderen. Misschien hier op het forum nog iemand die ze over heeft ? Of mp ?

Is de werking van de reflectoren nog goed? Of moet je bij apk extra monteren?

De werking van de lichten is nog prima. Ze mogen inderdaad niet helemaal zwart zijn, kan apk afkeur zijn. Maar darkprojectx heeft dit ook gedaan en die was volgens mij zo door de apk gekomen. De zwarte gloed is trouwens weer te verwijderen (zeggen ze) met een remover van 8 euries.

Ja ik ben overstag!!! ik ga het ook proberen!! loop er al een hele tijd mee in me hoofd, en had ook al eens info gevraagd maar de bdragen in deze crisistijd zijn niet zo leuk!! ben handig genoeg dus ga wel eens kijken! Iemand nog goeie linkjes waar je (merk)folie kan bestellen?

Leuk dat ik toch iemand overstag weet te krijgen;). Ben benieuwd hoe je de achterruit voor elkaar krijgt want ik ben na 2 maal al mijn ramen gedaan te hebben no niet tevreden over de achterruit. Rolletjes zijn bij heuts te krijgen voor €15,-. Kwaliteit rollen heb ik geen idee van misschien iemand anders.

darkprojectx

Forumguru
De werking van de lichten is nog prima. Ze mogen inderdaad niet helemaal zwart zijn, kan apk afkeur zijn. Maar darkprojectx heeft dit ook gedaan en die was volgens mij zo door de apk gekomen. De zwarte gloed is trouwens weer te verwijderen (zeggen ze) met een remover van 8 euries.

Bij apk keuring even 2 losse reflectoren a 0,50 euro per stuk op je bumper plakken en na de keuring er weer af. 100% goedkeur, zelfs bij steekproef.

Zwarte gloed/verf is tevens met thinner te verwijderen en een sponsje. Aanrader is wel om hiervoor even de lampen te demonteren om knoeien op de bumper te voorkomen.

Een mede F1 rijder uit Polen waarmee ik regeltmatig onze wijzigingen bij houdt, heeft het anders gedaan met de achterlichten, niet gespoten, maar met folie. Werkt ook prima zo te zien en is ook altijd weer te verwijderen:

DSC_0326.JPG

@Mike, succes kerel! Mij is het toen niet gelukt, nadat de folie 4x in een knik dubbel gevouwen kwam te zitten heb ik hem in de kliko gegooid en heb ik shades besteld. Geduld is niet zo mijn ding :rolleyes:

Kan idd melden dat de shades super zijn ! Ook met de ramen open nog 'donker' achterin. Plus het klapperen is een stuk minder.

@darkprojectx, hoe heeft hij die folie op de lampen gedaan dan ? Plakken aan de buitenkant ? Ziet er namelijk netjes uit en je hebt ze altijd gelijk (l+r).

barretje

Senior Member
Als je folie op je achterraam wilt plakken kun je het beste eerst aan de buitenkant de folie plakken en dat verwarmen met een haardroger ofzo. De folie gaat neemt dan de kromming van de ruit aan en kun je deze makkelijker aan de binnenkant plaatsen. Je moet natuurlijk de folie niet echt plakken aan de buitenkant maar de folie omgekeerd erop leggen met zeepsop ertussen. Succes!
Kijk maar even naar dit linkje :

Volvo v50 achterruit tinten - YouTube

darkprojectx

Forumguru
@barretje, dat staat ook in de eerste post inclusief filmpje :xyxthumbs:

Kan idd melden dat de shades super zijn ! Ook met de ramen open nog 'donker' achterin. Plus het klapperen is een stuk minder.

@darkprojectx, hoe heeft hij die folie op de lampen gedaan dan ? Plakken aan de buitenkant ? Ziet er namelijk netjes uit en je hebt ze altijd gelijk (l+r).

inderdaad, shades zijn ronduit ideaal.

hij heeft dezelfde folie gebruikt als waarmee je de ramen tint, alleen nu aan de buitenkant geplakt. Je zult de folie dus wel voelen als je er met je hand overheen gaat. Maar het is wel mooi egaal, alleen lijkt me het op maat knippen/snijden een vervelend klusje. Net te klein knippen en je mag weer opnieuw :smiley29:

Bovenaan Onderaan