Bluetooth: HTC Desire niet goed gekoppeld krijgen

FBrus

Nieuw lid
Sinds afgelopen vrijdag middag trotse bezitter van een Skoda Fabia Combi Greenline (Satin Grey):super:

Nu krijg ik alleen mijn HTC Desire (Android 2.2) niet aan de praat.:mad:

Na het koppelen zegt mijn telefoon netjes dat de "Headset" gekoppeld is.
De Fabia geeft ook netje een "piepje" dat de telefoon gekoppeld is.
Op mijn Radio komt ook netjes "PHONE" te staan.
In de Maxi-dot wordt de telefoon herkend!

Maar.....na 3 of 4 seconden zegt mijn telefoon dat de "headset losgekoppeld" is.
Telefoonboek wordt ook niet over gezet naar de Fabia?

Iemand een idee hie dit op te lossen?:icon_smile_dead:
Heb op mijn telefoon via een tweaktool de "Visibility" van bluetooth op "always visiable" kunnen zetten.
Kan op de telefoon nog kiezen wat aan te zetten: Audio of headset (of beide)
Ik heb al een beetje zitten wisselen maar levert geen resultaat op.

Iemand :icon_smile_question

l1800

Nieuw lid
ik kan alleen bevestigen dat ik dat ook heb gehad met een android 2.2 toestel de fabia zag hem wel, maar wil niet connecten. ook geen piepje ect.

chelmi

Nieuw lid
kan het zijn dat je een bericht mist.
ik krijg nadat ik de telefoon gekoppeld heb, altijd nog een bericht dat ik een vinkje moet aan zetten, dat de telefoon altijd contact mag maken.

EdK

Forumguru
Heb dan welliswaar een Kenwood in me wagen zitten maar ook dus ook met BT
En mijn ervaring is hierin dat als toestel te dicht bij de radio lag dat hij dan begon te pendelen
Dus verbinding / geen verbinding enz enz
Dus buiten wat chelmi zegt misschien dit ook eens uitproberen !?
En kijk eens of hij op auto connect staat in je toestel !

FBrus

Nieuw lid
Heb me rot gezocht op het www en begrijp dat het zeer warschijnlijk aan de telefoon ligt.
D.w.z het Android OS. Ik las op meerdere plekken dat VW/Audi/Skoda/Seat/Porsche het rSAP protocol (Remote Sim Access Protocol) gebruiken om met de telefoon te "praten"
Android OS ondersteund dit niet. (op dit moment--> 2.2)

Staat overigens wel hoog als "must have" op Google's Andoid issue lijst.
Vooral allemaal een verzoek doen!!! Des te hoger de druk bij Google komt te liggen.

Overigens is ook al iemand bezig om rSAP als app te maken.
Kijk maar eens op dit XDA-forum en kijk naar het bericht van user rsap "21st January 2011, 07:07 PM"

android-rsap.com is my website. I have a prototype rSAP app running on my HTC Magic and I will try to port it to as many HTC mobiles as possible. It will take a few weeks until I have the software cleaned up and ready for installation so stay tuned ;)
:grin:

Ik hou het in de gaten en zodra ik het werkend heb zal ik het uiteraard delen

jalex_h

Forumguru
D.w.z het Android OS. Ik las op meerdere plekken dat VW/Audi/Skoda/Seat/Porsche het rSAP protocol (Remote Sim Access Protocol) gebruiken om met de telefoon te "praten"

Die kun je schrappen als mogelijke oorzaak van je probleem. Sinds week 22 gebruikt Skoda een andere BT-module (van Parrot) die wel met het HFP (en dus met Android) overweg kan. Tenminste, ik ga er gemakshalve even vanuit dat je de premium-carkit hebt.

Je telefoon altijd zichtbaar maken, is overigens de oplossing ook niet.
Heb je niet te veel BT-koppelingen in je telefoon staan?

RogerS

Forumguru
Dat neemt niet weg dat voor de kwaliteit van ontvangst en de spraakkwaliteit, je het beste met rSAP kunt werken. Ik ben zojuist overgestapt van een oude Blackberry (8800) zonder rSAP naar de 9780 die wel rSAP ondersteund. Wat een verschil.

FBrus

Nieuw lid
Ik heb een Fabia Combi Greenline en had daar weinig keuze... De "SWING" zit daar standaard in.
Naast de Skoda nog 1 andere koppeling en dat moet het probleem dus ook niet wezen.
Overigens vandaag m'n oude Nokia 3109 classic uit de kast getrokken en die werkt wel! (evenveel bluetoth koppelingen)

Irritant dat de dealer hier niet over gezegd heeft.
Ik had in mijn oude Polo alles werkend via een Pioneer radio en die wou ik in eerste instantie overzetten.
De dealer heeft me overtuigd dat met van fabriek-af radio een mooiere/betere oplossing was.......:crazy:

oppie

Nieuw lid
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een nieuwe O2 met de af-fabriek Bluetooth. De HTC Desire werkt daar gewoon mee. Geen enkel probleem gehad. Binnen een minuut heb je 'm gepaired en ik heb sindsdien nog geen enkel probleem gehad. Ik kan via de Maxidot of via mijn Amundsen de telefoon bedienen, incl bladeren door het telefoonboek, lijst van laatste oproepen en laats gekozen nummers.

FBrus

Nieuw lid
In de Fabia zit standaard de "SWING" radio.
Jij hebt de "Amundsen". Als ik me niet vergis het Navigatie systeem.
Andere radio en andere bluetooth de gebruikt wordt.

RogerS

Forumguru
Andere radio maar is de bluetooth ook anders? Dit is normaal toch een externe module module die onder de voorstoel is gemonteerd.

Pandabeer

Nieuw lid
In de Fabia zit standaard de "SWING" radio.
Jij hebt de "Amundsen". Als ik me niet vergis het Navigatie systeem.
Andere radio en andere bluetooth de gebruikt wordt.

Ik heb ook de Amundsen - mijn O2 is van januari 2010 - sinds afgelopen weekend een HTC Desire HD - en helaas... tijdens het paarproces krijg ik op de maxidot een opmerking "Telefoon wordt niet ondersteund":confused:

Kan ik hier iets aan doen?

Ik hoor graag,
Peter

jalex_h

Forumguru
@Pandabeer: De grote vraag is dan wat voor carkit erin zit. Af-fabriek of de mObridge?
Met de laatste zou het moeten lukken.
Met de eerste zal het, gezien de productiedatum, zeker niet lukken omdat de af-fabriek in die periode alleen het rsap-protocol ondersteund werd. En dat taaltje kent de HTC niet.
Gezien jouw melding, vrees ik dat jij de laatste hebt.

Inmiddels kan ook de af-fabriek carkit met jouw HTC communiceren. Wat je zou kunnen doen, is (op internet) op zoek gaan naar die nieuwe module (type HT-4). Vervolgens kun je de modules dan omwisselen (zit onder de rechter voorstoel). Zie ook http://www.skodaforum.nl/board/show...fabriek-carkit&p=217267&viewfull=1#post217267

jemo

Lid
hmmm,
Over een week of vier ga ik mijn nieuwe O2 krijgen, met mObridge BT icm Columbus.
Ook ik heb een HTC Desire, dus volg deze thread. Ben benieuwd of ie bij mij gaat werken...

Darkside

Forumguru
Bij mij werkt de combinatie prima. Koppelt goed. En is goed te bedienen via columbus en stuur.
Wel zou de dealer eea goed moeten programeren. Zo zijn ze bij mij vergeten eea aan te passen in vag-com zodat bij inkomend gesprek ik alleen via columbus een gesprek kan opnemen.
Of ik moet in het maxidot menu switchen naar phone (dat doet hij dus niet automatisch) en dan op openemen klikken.
Ik ben er iig erg tevreden over.

Pandabeer

Nieuw lid
@Pandabeer: De grote vraag is dan wat voor carkit erin zit. Af-fabriek of de mObridge?
Met de laatste zou het moeten lukken.
Met de eerste zal het, gezien de productiedatum, zeker niet lukken omdat de af-fabriek in die periode alleen het rsap-protocol ondersteund werd. En dat taaltje kent de HTC niet.
Gezien jouw melding, vrees ik dat jij de laatste hebt.

Inmiddels kan ook de af-fabriek carkit met jouw HTC communiceren. Wat je zou kunnen doen, is (op internet) op zoek gaan naar die nieuwe module (type HT-4). Vervolgens kun je de modules dan omwisselen (zit onder de rechter voorstoel). Zie ook http://www.skodaforum.nl/board/show...fabriek-carkit&p=217267&viewfull=1#post217267

Bedankt voor de reactie - ik heb inmiddels feedback van de dealer - deze heeft het allemaal netjes uitgezocht en komt op een systeem van mobilsys - wat echt de garantie geeft dat het werkt - ik vind alleen de aanschafprijs wel te hoog voor mijn eigen privé mobiel erbij in de auto - mijn zakelijke mobiel doet het perfect.. ik moet het maar zo laten.... of iemand moet nog een schip euro'tjes over moeten hebben... ik hou me aanbevolen:)

Pandabeer

Nieuw lid
Deze HT4 unit aangeschaft en geïnstalleerd/// fluitje van een cent /// werkt nu allemaal naar behoren... bedankt

Bovenaan Onderaan