Bluetooth verbinding Columbus en Iphone 6?

mister9

Actief lid
Hallo,

Ik heb sinds een maand de iphone 6, en ik heb problemen met de bluetoothverbinding. Koppelen gaat prima, dus bellen en gebeld worden gaat goed. Maar ik kan geen muziek afspelen via de bluetooth.

Als ik op media klik op de columbus, kan ik daar bluetooth simpelweg niet selecteren. Wel HDD, MDI, en DVD, maar bluetooth kan ik niet selecteren, terwijl ik wel gekoppeld ben.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!!

micky

Forumguru
ik zou erin moeten duiken bij mij werkte het direct, maar ik heb een 5

Sowieso moet je even de handleiding van de auto lezen mbt A2DP.

AndreM

Forumguru
Apple en bleutooth liggen mekaar niet zo. :nono:

Wij hebben thuis 2 IPods en een IPad en die zijn niet te koppelen met een smart TV of welk Android apparaat dan ook. :banghead:

Laatst bewerkt:
Bij mij werkt dit prima: ik kan muziek afspelen en de iphone 'bedienen' via de Columbus (pauzeren, doorspoelen, volgende/vorige nummer). Ik kan niet op de Columbus zien welke muziek op de iPhone staat, dus hij speelt het nogal willekeurig af (dus ik kan beter via de iPhone de muziek starten die ik wil horen). De ID3 tag-gegevens (titel, artiest, album) wordt wel overgenomen, evenals de speelduur. Ik kan ook ander geluid via de Columbus streamen, dus als ik op de iPhone Youtube start of TV beelden stream (NPO app) dan loopt het geluid via de Columbus als ik voor bluetooth heb gekozen in 'media'. Ik kan dan zelfs de TV beelden op mijn iPhone pauzeren door op de Columbus op de pauzeknop te drukken. Wat niet werkt (maar dat schijnt aan het bluetooth protocol van Apple te liggen) zijn de afbeeldingen bij de contacten, deze worden door de Columbus niet overgenomen van mijn iPhone.

Als ik iets moet controleren (instellingen van iPhone of Columbus) dan hoor ik het graag!

Promo164996

Nieuw lid
@Corné de Kluijver - Zou jij kunnen uitleggen wat er in je veranderd moet worden, als je tenminste refereert naar de mogelijkheid je Iphone contacten te exporteren naar het Columbus systeem.

Alvast bedankt,

AndreM

Forumguru
@Corné de Kluijver ligt er wel aan wel model Skoda je hebt.
Ik heb van de week 2 dagen in een Superb gereden en daar doe je de telefoon settings met de MaxDot. Bij de Octavia 3 doe je het op het display van de Columbus/Amundsen

CDK

Forumguru
@Promo164996 heb jij een O2 of een O3? Met de O3 en Columbus MIB ben ik nier bekend. In de O2 / S2 synct hij automatisch je contacten telkens bij iedere nieuwe koppeling wordt automatisch het telefoonboek bijgewerkt.

micky

Forumguru
@Corné de Kluijver ligt er wel aan wel model Skoda je hebt.
Ik heb van de week 2 dagen in een Superb gereden en daar doe je de telefoon settings met de MaxDot. Bij de Octavia 3 doe je het op het display van de Columbus/Amundsen

Ik heb niet alles gelezen in dit draadje, maar heb je al in de handleiding gekeken, je kunt de contacten handmatig importeren, dit werkt bij een 6 hetzelfde als bij een iPhone5

AndreM

Forumguru
Bij de O3 Amundsen worden de contacten automatisch geladen na het koppelen van de telefoon. Dit gebeurd daarna iedere keer weer als er verbinding gemaakt wordt met de auto. Zal met de Columbus niet anders zijn.

micky

Forumguru
@AndreM nou, het is net hoe je het bekijkt, nieuwe profiel foto's in het adresboek van mijn zakelijke telefoon windhoos 8? (kan dat, de nieuwste windhoos iig heb alleen verstand van Apple) worden alleen geladen na het handmatig opnieuw syncen van de telefoon.

AndreM

Forumguru
@micky en ik heb alleen verstand van Windows. :maakmegek:

ik heb het probleem niet aangezien ik een Sony Xperia Z heb, die met de auto automatisch alles overzet.
Ik weet wel dat Apple apparaten soms lastig kunnen doen.
Zo krijg ik thuis onmogelijk een bleutooth verbinding tussen een IPad / IPod en een Android telefoon. :wavecry:

Joske

Forumguru
ik thuis onmogelijk een bleutooth verbinding tussen een IPad / IPod en een Android telefoon.
en maar terecht ook!

straks is het Apple syndicaat nog vervuild met die Androidtroep... :tongue:

Apple%20eats%20Android,%20Samsung_0.jpg

oh juist, daar hadden we een ander topic voor zeker? :laugh:

lugolux78

Donateur
Ik heb nooit problemen met koppelen maar ja heb ook een Android phone.
Maar ff zonder gein.

Op de navi update site is ook een Bluetooth update beschikbaar.
Ik heb deze bewust niet geïnstalleerd daar alles op mijn S5 en ook Nokia Win phone goed, snel en stabiel werkt.

Ga hiervoor naar de volgende site:
http://updateportal.skoda-auto.com/

VIN nummer (deel van je chassis nr) ingeven en vervolgens de Bluetooth update downloaden.
Wellicht helpt het anders bij de "vriendelijke" langs gaan

AndreM

Forumguru
Heel verstandig van je @lugolux78 om niet te updaten als het goed werkt.
Ik heb met mijn werk vaak genoeg meegemaakt dat iets niet goed werkt na een update omdat later blijkt dat er fouten in zit.

Kijk maar naar de Apple shit kortgeleden, niemand kon zijn apps meer updaten na de laatste update van het besturingsysteem. Ik wacht altijd een tijdje af en lees ook altijd vooraf de specs over de update.

Bij ons op de zaak zijn er vorig jaar wel een aantal geweest die problemen hadden met de telefoon koppelen met de carkit. Dit ging om de Opel Astra en VW Golf, later kwam Sony met een update waarmee het probleem was verholpen, dus het ligt niet altijd aan de auto!!!!

Bovenaan Onderaan