Bluetooth verbinding Columbus en Iphone 6?

Ben wel benieuwd naar de Maxidot instellingen. Zou niet weten wat hier niet goed zou staan.
Bluetooth werkt prima.
Contacten gaat goed. Bellen en gebeld worden ook.
In Maxidot ziet die ook mijn iPhone 6 als mediaplayer.
In Media op de Columbus kan ik ook Bluetooth selecteren.
Play en pauze werkt ook en ik zie de tijd van het nummer in de display. (verstreken tijd en totale tijd nummer)
Tag gegevens zijn er niet.
Echter geen geluid. Was overigens zelfde met iPhone 4S.
Heb niet het nieuwst type Columbus. En oude firmware.
Zou wel willen updaten maar durf dat zelf niet ...
Iemand een idee?

AndreM

Forumguru
Zou wel willen updaten maar durf dat zelf niet ...
Iemand een idee?

Het is niet alleen durven, maar lees vooraf heel goed de specs van de firmware, zoals wat er veranderd als je de nieuwe firmware plaatst.
Hierin staan de aanpassingen beschreven en het wil niet altijd zeggen dat er ook verbeteringen of toevoegingen in zitten.
Zeker als een navi, of het nou Amundsen is of Columbus, wat ouder is wordt de firmware ondersteund tot zekere hoogte.
Toen jou navi gemaakt werd bestond er nog geen Iphone 6,dus als er nu iets niet gaat werken, zal het nooit gaan werken.

Je moet dat zien als Windows XP van toen en Windows 8.1 van nu.
De drivers voor o.a. printers en scanners die op XP draaien, zullen mogelijk niet werken of problemen geven met 8.1.

:thumbsup:

Kemmie

Senior Member
Ik heb een Iphone 6plus en deze werkt goed. Ik kan via BT zonder problemen muziek afspelen. Ik heb wel ook een mdi kabel gekocht want dan zie ik alle afspeellijsten en meest belangrijke; laad ook de iphone op.

• Leuk
Waarderingen: CDK
iPhone 4S streamde ook niet met BT.
En er zijn genoeg mensen waar het wel werkt en dat zou ik ook wel willen.
Met een MDI kabel ben je er niet alleen. Dan schijn je ook een interface nodig te hebben en die heb ik niet.

Svennis25

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb sinds een maand de iphone 6, en ik heb problemen met de bluetoothverbinding. Koppelen gaat prima, dus bellen en gebeld worden gaat goed. Maar ik kan geen muziek afspelen via de bluetooth.

Als ik op media klik op de columbus, kan ik daar bluetooth simpelweg niet selecteren. Wel HDD, MDI, en DVD, maar bluetooth kan ik niet selecteren, terwijl ik wel gekoppeld ben.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!!

Hi Mister9,

Hoe heb jij dit uiteindelijk opgelost? Heb precies hetzelfde probleem namelijk.

Thanks alvast!

Svennis25

Nieuw lid
Is er dan niemand die een oplossing heeft voor dit probleem? Ik heb google helemaal afgestruind, maar kom niet de oplossing tegen helaas.

Als er toch iemand is die iets weet, hoor ik het graag natuurlijk.

Bakkertje

Forumguru
Volgens onderstaande info zou je iphone a2dp moeten ondersteunen.
https://support.apple.com/en-us/HT204387

Dat is het protocol dat ook je bluetooth module in de auto gebruikt. Daarmee zou het dus gewoon moeten werken.
Wat je wellicht nog kunt proberen is om de koppeling geheel weg te gooien. Zowel op je telefoon als in de auto.
Vervolgens opnieuw verbinden. Bij mijn auto / telefoon krijg ik dan de vraag of ik zowel wil bellen als muziek wil streamen.

Update: in onderstaand filmpje zoeken ze de telefoon vanaf de auto (in plaats van de auto vanuit de telefoon) en dan zou het wellicht moeten werken:

De compatibiliteit van Apple producten met niet Apple producten laat helaas nogal eens te wensen over. Aan wie dat dan ligt laat ik even in het midden. Voordat we in onderstaande verzeilt raken:
Apple-vs.-Android.jpg

Even over een hele andere boeg, waarom plaats je je muziek niet gewoon op de HDD van de Columbus? Daar heb je 30 GB aan ruimte om muziek op te slaan, dat was voor mij altijd meer dan voldoende. Anders kun je ook nog een SD kaart bijplaatsen.

Laatst bewerkt:

Dutch_Ish

Senior Member
Ik had probleem recentelijk ook maar dan met mijn iFoon 5 en Columbus van mijn O2. Het probleem bij mij was alleen dat het bluetooth teken bij "Media" niet meer te zien was. Bellen lukte overigens wel.

Telefoon opnieuw opgestart en mijn telefoon verwijderd in het maxi-dot gebeuren. Opnieuw ingesteld en alles deed het weer.

Bovenaan Onderaan