BMW f11 520D

Status
Niet open voor verdere reacties.

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb iemand ook wel eens horen zeggen dat je beter spijt kunt hebben van iets wat je gedaan hebt dan van iets wat je niet gedaan hebt. Dat zou dus voor zo'n BMW pleiten. Wat mij betreft is financieel haalbaar niet het enige criterium, als je minder uitgeeft dan wat haalbaar is, kun je van het restant andere leuke dingen doen.

Verder ben ik zelf nogal (iets te) risico-mijdend, dus ik zou lekker in de S2 blijven rijden. Maar ik schaar mezelf dan ook niet onder de echte auto-liefhebbers. Ik ga voor ruimte en betrouwbaarheid, m'n wel goed uitgeruste Octavia is dus prima. Maar ik heb voor de aanschaf ook wel verlekkerd naar een S3, Kodiaq of VW Passat gekeken, en ook wel naar een jong gebruikte V70 of BMW5. Dat was allemaal financieel ook wel haalbaar, maar zou wel ten koste gaan van wat extraatjes in het leven (soms, als ik een nette V70 of BMW5 zie rijden denk ik nog wel eens, "die had ook van mij kunnen zijn", maar dat ben ik ook weer heel snel vergeten)
 

JeSko

Forumguru
Dat is inderdaad de juiste instelling @CharlesTucker , beetje wat mijn grootvader ook altijd op het hart drukte, wees content met wat je hebt, anderen hebben veel minder.
 

leon-cupra

Forumguru
@CharlesTucker , tja wagens zijn nu eenmaal mijn hobby. Maar hier zou de rest er ook niet onder mogen lijden. Dat hoort ook bij het financieel haalbare.
Ik ga zeker geen boterham minder eten opdat ik een bepaalde wagen zou kunnen kopen. Dat het met minder kan tja uiteraard maar ben eerder van het principe om het maximale uit het leven te halen.
 

Canon-Eye

Forumguru
die input is gewenst en daarom ook dat ik het hier post, dat maakt afwegen makkelijker
Juist daarin geloof ik niet. Vraag aan 2 of 3 mensen de weg en je gaat bijna zeker verdwalen...

En nog eentje: 't bezit van de zaak is 't einde van 't vermaak.
Blijf dus ervan dromen, vooral dáárin zit het vermaak.. :pardon:
 

CharlesTucker

Forumguru
@leon-cupra, precies, als het je hobby is is het logisch dat je een groter gedeelte van je geld aan auto's uitgeeft. Ik ben ook wel van het maximale uit het leven halen, en daar hoort een bepaalde balans tussen de auto en andere dingen bij. Bij een auto-hobbyist ligt die verhouding anders als bij mij. Gelukkig kan en mag iedereen voor zichzelf uitmaken hoe die balans voor hem/haar ligt.

Maar daarom kunnen we ook moeilijk @JeSko van advies voorzien. Klein beetje misschien, toen ik op zoek was naar een nieuw auto heb ik uitgebreid rondgekeken naar onderhoudskosten van zo'n V70 (o.a. op diverse Volvo-forums). Ik was daar behoorlijk van geschrokken eerlijk gezegd, stervensduur, zelf voor redelijk jonge modellen Ik kan me zo voorstellen dat dat voor een BMW5 niet heel anders is. Ik zou voor een beslissing te nemen daar toch eens heel uitgebreid onderzoek naar doen.
 

leon-cupra

Forumguru
Tja met een bmw met 170.000km hoef je ook niet naar de dealer te gaan. Tuurlijk kost het daar iets meer. Ga dan met dergelijke wagen naar een merk-specialist. Meestal zit daar meer kennis en krijg je goedkopere facturen.
Trouwens Skoda onderhoud is ook niet echt goedkoop meer als je bij de dealer gaat. Dat zijn nu ook allemaal al vastgestelde hoge tarieven.
 

philippe bakker

Forumguru
Toevallig wou ik ook eerst een Volvo v90 d5 kopen maar toen ik toevallig een test deed met de rs heb ik onmiddellijk maar dan echt onmiddellijk getekend :) en nooit iets van berekeningen gedaan
 

EdK

Forumguru
Ja daar word je bij jullie echt wel gek van ..
Onlangs naar Mol (B) geweest en vanwege wegwerkzaamheden en geen omleidingsborden zoals in nederland dan vaak is , een stukkie door het vlaamse gezworven !
En je word inderdaad gek van de traject controles bij jullie.
Maar het is wel een eerlijkere methode dan een flitspaal verstopt in een klikobak
 

leon-cupra

Forumguru
Vele trajectcontroles werken nog niet maja de welkste é.
Het effect begin je wel serieus te zien. Zijn nog maar weinig wagens die je met een hoge snelheid passeren.
 

Cordoba

Forumguru
Topic doet mij een beetje denken aan de tijd dat ik zelf aan het kijken was om een degelijke 911 te kopen, op een leeftijd dat de prijs op zijn laagst was. Wat ik niet uit hoefde te geven aan afschrijving zou ik dan kwijt zijn aan extra onderhoudskosten, en ondertussen zou de auto lichtjes in waarde stijgen. Een poos serieus gezocht, maar het was buitengewoon lastig om een net en goed exemplaar te vinden, ondanks dat meerdere kenners en autoverkopers aangaven dat het voor het beschikbare budget geen probleem zou moeten zijn. Op een gegeven moment had mijn oude garage (ik was 140 verhuisd, dus had een andere garage voor onderhoud/verkoop) een 911 staan die ze voor een klant verkochten. Bij de auto wezen kijken, een proefrit gemaakt, maar eigenlijk bij het instappen was al duidelijk dat deze het niet zou worden. Voor het instappen voelde ik onder/achter de bestuurdersstoel, en daar was het kletsnat. Op dat moment was de bodemplaat nog dik in orde, maar de kans op een lastig lekkage probleem en een bodem die ondertussen gewoon onder je kont wegrot, daar zat ik echt niet op te wachten: dan kun je je investering binnen 5 jaar gewoon naar de schroot brengen.

Mijn (oude) garage was flink geschrokken van de gevonden problemen, en hebben de auto ook weer snel door de eigenaar op laten halen. Gevoelsmatig wil je er niet aan om zo'n auto te laten lopen, maar met het verstrijken van de tijd, wordt je steeds blijer dat je niet voor de 'snelle' keuze bent gegaan.
 

leon-cupra

Forumguru
@Cordoba , mijn broer zijne maat heeft met een 911 een gouden zaak gedaan. Ook gekocht op het laagste niveau. 20.000euro kostte die wagen toen. Heeft er wat geld in geinvesteerd (ongeveer 15.000euro). Heeft hem later ingewisseld voor een 991 met een waarde van 120.000euro. Jaartje later ingewisseld (met wat opleg) voor een 991 GT3RS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan