Bobine en bougie troubles.

Schippersss

Forumguru
Als toch de bobines vervangt van een 1.8tsi of 2.0tsi kan je beter die van een Audi R8 steken deze geven sterkere en stabielere stroom/vonk. Voor bobines staan niet voorschriften wanneer deze vervangen moeten worden.
 

andrehj

Forumguru
Bedankt voor de suggestie, maar de vonkjes van de standaard bobines van mijn 1.8 TSI blijken anders tot nu toe anders aardig stabiel, want de motor loopt prima. En ik heb zo het idee dat ik voor de prijs van de bobines van een R8 heel veel standaard NGK of Bosch bobines kan kopen...
 

CDK

Forumguru
@Schippersss, weet je zeker dat deze geen schade kunnen aanrichten, want de specs verschillen van de OEM versie. Toen ik las dat jij ze vervangen had, was mijn interesse wel direct gewekt :jaja:
 

CDK

Forumguru
Weet niet of ze bij mij passen, bij sommige motoren zijn adapters nodig. Op een 3.2 passen ze wel zag ik.
 

oco1979

Forumguru
Beter te vroeg dan te laat vervangen.
Veel korte afstanden bepaald ook de vervangtijd voor bougies.
Welke soort bougies er gebruikt worden is ook van belang.
60.000KM of 4 jaar is meer dan lang genoeg,gechipte motoren zou ik de helft nemen.

2 bobines voor 4 cilinder komt inderdaad voor.(verschillende merken,wel oudere wagens)

lampje aan en geen foutcodes volgens gge :pieker:
uitgelezen met een obdlezer van al*** :deuk:

Als het een systeem is met 4 penbobines en er ga ene stuk ,is het best dat je ze dan alle 4 vervangt(toch zeker als na de eerste,de tweede kapot ga)

Laat dan ene liggen in de wagen,ideaal als je ver op reis ga.
 
Bovenaan Onderaan