BobTheFish stelt zich voor

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Bob. Ik ben benieuwd wat je straks van de Superb gaat vinden (volgens mij ook de eerste hier die er daadwerkelijk één heeft besteld): zo te lezen hou je van een ruime auto, en ook een sportieve auto. Razend nieuwsgierig waar de S3 straks meevalt en waar ie tegenvalt.

BobTheFish

Actief lid
:bloemen:Welkom Bob. Ik ben benieuwd wat je straks van de Superb gaat vinden (volgens mij ook de eerste hier die er daadwerkelijk één heeft besteld): zo te lezen hou je van een ruime auto, en ook een sportieve auto. Razend nieuwsgierig waar de S3 straks meevalt en waar ie tegenvalt.

Volgens de dealer (Amsterdam) was ik i.i.g. de eerste die een krabbel heeft gezet (bij hun dan).

Zoiets had ik nog nooit gedaan, zonder proefrit, met alleen een korte indruk op de AutoRAI een nieuwe auto kopen. We gaan afwachten hoe dat uitpakt :)

De reden voor mijn bezoek op de AutoRAI, was eigenlijk de nieuwe Passat. Echter met een schuin oog al naar de nieuwe superb gekeken en in real life is de auto mijns inziens gewoon mooier/ruimer dan de Passat.
Dat de Style Businessline met de door mij gewenste opties daarnaast nog eens flink goedkoper is, zorgde ervoor dat ik vanaf dat moment geen twijfels meer had. Een zeer prettig gesprek met de dealer in Amsterdam, zorgde ervoor dat ik meteen mijn krabbel heb gezet.

Dat de superb niet echt sportief zal zijn, begrijp ik. Daarvoor heb ik nog de M135i :), echter is de superb ruim 1,5 seconden sneller naar de 100 dan de Auris TS (ook een veel hogere top) en waarschijnlijk zonder het belachelijke geluid die de CVT automaat maakt tijdens volgas in de Auris.

Verder is de ruimte op de achterbank voor ons belangrijk aangezien ik nu vaak de voetjes van mij 2,5 jaar oude zoon tegen mijn rug voel en mijn vrouw zowat tegen de vooruit geplakt zit wanneer de maxicosi (met isofix familyfix) achter haar staat. Dat moet goedkomen met de superb :).

Helaas komt nu nog het lange wachten....tot ergens in September...

Cordoba

Forumguru
...Helaas komt nu nog het lange wachten....tot ergens in September...

De meeting in september bij TVS zal voor de Superb wel net te vroeg zijn, maar als je gaat kun je waarschijnlijk wel een voucher scoren om de Superb op een later moment met korting te laten tunen (zodat het verschil met de BMW iets kleiner wordt).

BobTheFish

Actief lid
De meeting in september bij TVS zal voor de Superb wel net te vroeg zijn, maar als je gaat kun je waarschijnlijk wel een voucher scoren om de Superb op een later moment met korting te laten tunen (zodat het verschil met de BMW iets kleiner wordt).

Wanneer is dat in september?

Heb zeker al aan tuning gedacht, alleen een beetje huiverig ivm garantie en de dsg bak...ze hebben niet voor niets de dsg 6 ipv de dsg 7 in de 280pk motor variant gezet. De dsg 7 kan volgens mij niet zoveel hebben..als ik dat mis heb hoor ik dat graag ;)

Ook na het ploffen van het blok in de sti kijk ik anders tegen het hele tuning verhaal aan, alhoewel ik echt heel veel hoor over het chippen van de VAG auto's.

Cordoba

Forumguru
Anderhalf jaar terug (wordt dit najaar 2 jaar) hebben we ook een forummeeting gehad bij TVS/DSG-dokter. Er was toen ook een lezing over de DSG-bak, waarbij duidelijk uitgelegd werd, wat het probleem is met DSG's. DSG's die vooral in stads- en fileverkeer rijden, belasten de 2e koppeling veel meer (ook doordat de schakelmomenten puur gekozen zijn op basis van de uitstoot, en levensduur en rijgedrag ondergeschikt waren). Elders hier op het forum zijn er uitgebreide discussies geweest, waarbij de gangbare mening van technici en mensen die het hebben laten doen, is dat DSG-aanpassing juist de levensduur bevordert.

Een voucher, betekent niet dat je dan ook verplicht bent om DSG- of motortuning te laten doen, maar geeft je wel het recht om gedurende de geldigheid van de voucher dit met korting te laten doen op een later moment (op later te maken afspraak). Als je het topic over de DSG niet terug kunt vinden, @Corné de Kluijver weet waarschijnlijk wel waar het staat. (Corné is heeft ervaring met zijn Superb, en is ook de organisator van de meeting bij TVS.

Linkje naar de meeting op 5 september 2015, en nabesprekingstopic (incl. foto's) van de vorige meeting bij TVS. En het topic vóóraf bij de vorige meeting bij TVS.

Zo kun je je alvast aardig inlezen, en nadenken over wat je wil.

BobTheFish

Actief lid
Heel erg bedankt voor de informatie! Die ga ik zeker even rustig lezen en ga er 5 september bij proberen te zijn!!!

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Hartelijk welkom @BobTheFish wat een spetterende intro zeg :thumbsup: daar kunnen velen een puntje aan zuigen :jaja: Echt leuk met al die plaatjes er bij! Op de Toyota en de Lexus na kan ik je keuzes erg waarderen. Een BMW 6 pitter is erg fijn en in vergelijking met de Subaru boxers erg verfijnd, maar in de S3 zal je straks rust en ruimte vinden in combinatie met betaalbare luxe. Ik verwacht dat je dat wel gaat waarderen en ben dan ook zeer benieuwd naar je nieuwe ride :jaja: En naar aanleiding van het bericht van @Cordoba kan ik zeggen dat je uiteraard meer dan welkom bent op de meeting 5 september, je zou een aandachtstrekker worden mocht je de S3 dan reeds in je bezit hebben ;)

BobTheFish

Actief lid
Na alweer 7 maanden zal de SuperB plaast gaan maken voor zijn opvolger....een Golf R Variant.
Aangezien MdV werk dicht bij huis heeft gevonden is voor ons de noodzaak om 2 auto's te hebben verminderd en heb ik besloten zowel de SuperB als de M135i te verkopen en daar een auto voor terug te kopen.

De Golf R bied volgens mij de beste eigenschappen van beide wagens. Net zo snel (sneller met chip) dan de M135 en genoeg baggage ruimte (600 ltr) voor het gezin.

• Leuk
Waarderingen: CDK

BobTheFish

Actief lid
Nog wat foto's van de nieuwe aanwinst :)

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

RefleCs

Forumguru
Jammer dat je de Skoda stal verlaat maar zeker geen verkeerde (gezins)auto die je er aan overhoudt!

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met je dikke Golf, is een auto waar ik ook wel in zou willen rijden. Ik twijfel nog tussen een dik gemotoriseerde youngtimer of een lekker snelle bijdetijdse auto a la Golf R of zelfs vreemd gaan buiten de VAG stal ;)

BobTheFish

Actief lid
Gisteren naar Varsseveld afgereisd om een bezoekje te brengen aan TVS engineering.
Bij aankomst werd ik meteen getrakteerd op een heel scala aan prachtige auto’s variërend van diverse modellen GTI’s, R’s en verscheidende Audi modellen waaronder een RS3, en meerdere A5/S5’en.
Veel van deze auto’s stonden op een buitenlands kenteken (Belgisch/Duits/Oostenrijks). Ook werd het me duidelijk waarom ik even heb moeten wachten op de antwoorden op mijn mailtjes. Ze hebben het op het zachts gezegd ‘nogal’ druk :)

De entree/wachtruimte was niet heel groot, maar voorzien van alle gemakken (koffie/thee/snacks). Naast een wachtende meneer was er verder niemand. Na even gewacht te hebben kwam er een TVS medewerker. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en prima uitgelegd wat er zou gaan gebeuren.

Nadat de nieuwe software (motor en DSG) erop gezet was, mocht er proef gereden worden en de nieuwe software was direct voelbaar. De TVS medewerker vond alleen dat de druk te laat opgebouwd werd, dus werden er nog enkele wijzigingen in de software gedaan.
Ondanks de enorme drukte werd er alle tijd voor mijn auto genomen. En mijn wachttijd werd veraangenaamt door een aantal andere wachtenden waarmee leuke gesprekken ontstonden.

De jongens van TVS willen echt dat je met een perfect afgestelde auto naar huis gaat en vinden het niet snel goed. Uiteindelijk aan het eind van de dag met een compleet andere auto naar huis gegaan.

Helaas was er onderhoud aan de rollenbank, dus heb nog geen concrete cijfers, maar met de tegoed bon daarvoor moet dat helemaal goed komen! Onderweg naar huis even open kunnen trekken en man, man wat een verschil.

Al met al een prima ervaring. TVS is wat ik er van kon zien een bedrijf met vaklui met een berg aan kennis en zou iedereen kunnen aanraden hun auto hier te laten aanpassen.

Bovenaan Onderaan