Bolero computer vervangen voor Amundsen

Richardm35

Nieuw lid
iemand die dit aan durft om te doen?
De computer vervangen omdat je dan navigatie op je scherm hebt wat ik nu niet heb met bolero. Computer omwisselen+ gps zender plaatsen in de a stijl moet lukken want er is een bedrijf in Nederland die dit doet maar vraagt er absurt veel geld voor!

Rallye

Forumguru
Als je Fabia van een recent bouwjaar is, kun je ook Smartlink activeren en met de kaart van je mobiel (weergegeven op je Bolero) navigeren. Zie

Heb jij een recente Fabia?

Laatst bewerkt:

Richardm35

Nieuw lid
Dat smart link is 3 keer ruk al voor bij de dealer geweest en geven zelf ook toe dat het niet werkt ik wil gewoon orgineel navigatie er in hebben:D

Rallye

Forumguru
Misschien is het wat off topic, maar wat werkt er niet aan Smartlink bij jou? Voldoet je auto aanbeden voorwaarden?

Richardm35

Nieuw lid
Nou met een iPhone krijg je het niet eens gelinkt afgelopen woensdag en donderdag heeft met auto bij century gestaan ook daarvoor maar is gewoon een waardeloos systeem gaat niks boven orgineel oem navigatie

Rallye

Forumguru
Nog een keer dan. Uit je eerste post blijkt dat je prijs stelt op een OEM-oplossing, maar dat die niet te duur mag zijn. Carplay (de iPhone-afdeling van Smartlink) zou zo'n niet te dure OEM-oplossing kunnen zijn.

Dan vraag ik wat dan het probleem is en krijg een verhaal dat jij het niet gelinkt (ik namelijk wel, dus je opmerking kan niet algemeen bedoeld zijn) krijgt met je iPhone en dat het (dus?) een waardeloos systeem is.
Carplay heeft zeker nadelen ten opzichte van standaard navigatie (als belangrijkste: Flitsmeister werkt niet); als waardeloos zou ik het echter niet omschrijven. De kaarten zijn veel meer up to date, de samenwerking met je iPhone is perfect (bij mij in ieder geval) en het activeren van Smartlink is relatief goedkoop.

Heb je nog behoefte aan input om het mogelijk te laten werken? Dan lijkt het mij goed om te beschrijven wat voor auto je hebt (en uit welk bouwjaar) en wat er tot nu toe (door jou en Century begrijp ik) is geprobeerd om het te laten werken.

De eerste vraag in je topic is daar echter niet op gericht, dus als je wilt weten of ik denk dat je goedkoop een Amundsen kunt laten monteren is het antwoord nee.

Alpha

Donateur
Heb je dit al overwogen: https://www.autoshopdetijger.nl/pioneer-avic-f260-ca-nav-vag260-skoda-navigatie-update-p-5894.html

Is bij mij door de dealer ingebouwd nadat mirrorlink niet functioneerde. Vereiste wel een klachtenproces van een aantal maanden. Dat kun je vinden in het mirrorlink topic.

Heb nu dus een originele Bolero waar een Pioneer navi aangeknoopt zit. Als ik de Media knop drie seconden vast houdt schakelt hij naar de Pioneer en kan ik prima navigeren.

Helaas wel een GPS muis op je dashboard.

robvv

Senior Member
Ik ben enthousiast over de navigatie via de smartlink.
Geen gedoe met updates en nog goedkoper ook.

Richardm35

Nieuw lid
Kan misschien iemand mij dan helpen hoe ik me telefoon op de bolero kan krijgen want ik krijg het echt niet voor elkaar of moet ik het systeem updaten?

Richardm35

Nieuw lid
Ik heb ook iPhone dus zou ook moeten met CarPlay kan je misschien een foto maken van de versie van de software die je op je bolero hebt?

Rallye

Forumguru
@Richardm35 Heeft niets met softwareversies te maken.

Als Smartlink is geactiveerd (door je dealer of de fabriek) op de Bolero sluit je je iPhone met de originele iPhone-USB-kabel aan op de radio. Je drukt dan op de de Bolero op de knop Menu (zo uit mijn hoofd) en kiest voor Smartlink. Wellicht herkent de Bolero de telefoon zelf al.

Voor het vervolg: als je iets niet voor elkaar krijgt en hulp vraagt helpt het als je aangeeft wat je al geprobeerd hebt. Voor mij is het bijvoorbeeld onduidelijk wat je "niet voor elkaar" krijgt. Smartlink/Carplay, of probeer je iets met bluetooth? Is Smartlink op jouw Bolero geactiveerd, of niet?

Richardm35

Nieuw lid
Hoe kan je zien als ie geactiveerd is? Wel raar als dat niet zo zou zijn want hij is er voor ook bij de dealer geweest? Maar zou kunnen dat hun het ook niet weten

Richardm35

Nieuw lid
En dit is mijn versie van het systeem misschien hebben jullie een andere versie

Bijlagen

• IMG_1106.JPG
    IMG_1106.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 32

Rallye

Forumguru
OK. Dan heb je dus een wat oudere Fabia 3, met een MIB1-Amundsen. Mirrorlink is de voorloper van Android Auto en werkt op een beperkt aantal Android-telefoons, zie http://mirrorlink.com/. Met een iPhone heb je hier dus niets aan.

Smartlink is leverbaar op Amundsens en Bolero's vanaf medio 2015. En zit dus niet in jouw Fabia.

Kortom: Carplay is niet ruk en jij zult helaas een andere oplossing moeten kiezen voor denavigatie. Carplay heb je niet.

Bovenaan Onderaan