Bolero computer vervangen voor Amundsen

Fabia 123

Forumguru
OK. Dan heb je dus een wat oudere Fabia 3, met een MIB1-Amundsen. Mirrorlink is de voorloper van Android Auto en werkt op een beperkt aantal Android-telefoons, zie http://mirrorlink.com/. Met een iPhone heb je hier dus niets aan.

Smartlink is leverbaar op Amundsens en Bolero's vanaf medio 2015. En zit dus niet in jouw Fabia.

Kortom: Carplay is niet ruk en jij zult helaas een andere oplossing moeten kiezen voor denavigatie. Carplay heb je niet.
De eerste periode van de Fabia 3 was er geen navigatie af fabriek leverbaar.
Navigeren via de smartphone gaf veel problemen lees en kijk maar naar testverslagen uit 2014-2015. Niet alleen bij de Fabia maar ook bij andere auto merken en modellen gaf de connectie tussen auto en smartphone problemen. Medio 2015 is de Amundsen Mib2 leverbaar geworden op de Fabia. Gewone inbouw navigatie die prima werkt.

Rallye

Forumguru
Carlectra in Ulft? Ken de zaak niet, maar we horen graag hoe je ervaringen zijn. Hoeveel duurder zou het zijn om een MIB-2 Amundsen met een groot scherm te plaatsen (met evt. Smartlink, hoewel achteraf activeren bij jouw auto misschien moeilijk is)? Met zo'n groot scherm is een Columbus ook aan te sluiten volgens mij.

Richardm35

Nieuw lid
Orgineel navigatie alleen de computer kost 1000 inclusief montage als je de monitor met Nav knopje er bij wilt zit je op zoon 1500 inclusief montage

Rallye

Forumguru
Voor die prijs wordt deze weer interessant.... GPS-muis kan misschien ook onder het dashboard?

Heb je dit al overwogen: https://www.autoshopdetijger.nl/pioneer-avic-f260-ca-nav-vag260-skoda-navigatie-update-p-5894.html

Is bij mij door de dealer ingebouwd nadat mirrorlink niet functioneerde. Vereiste wel een klachtenproces van een aantal maanden. Dat kun je vinden in het mirrorlink topic.

Heb nu dus een originele Bolero waar een Pioneer navi aangeknoopt zit. Als ik de Media knop drie seconden vast houdt schakelt hij naar de Pioneer en kan ik prima navigeren.

Helaas wel een GPS muis op je dashboard.

Bakkertje

Forumguru
Bij B en M onderdelen zijn de computers te koop vanaf 475 ..
http://www.bmonderdelen.nl/index.php?route=product/category&path=1_874_1310_1368_1370

Het inleren zou iemand met VCDS voor je kunnen doen, wellicht @Antera en dan denk ik dat je voor rond de 500 - 600 euro klaar kunt zijn.
Mijn mening in deze is dat het systeem dat geld echt niet eaard is, maar uiteraard is dat een persoonlijke keuze ..

Wellicht kun je zelfs je oude toestel nog inruilen, ze vragen voor een standaard regelapparaat met radio 290 euro..

Laatst bewerkt:

Richardm35

Nieuw lid
Dat is niet hetzelfde als de Skoda computer want heb al contact gehad met bm onderdelen hun doen dat niet voor Skoda

Bakkertje

Forumguru
Ik kan me niet voorstellen dat er behalve een type nummer (en wellicht een opstart logo) iets anders is aan een VW module versus een Skoda module.

De delen voor Skoda en VW (en Seat en Audi) zijn zover ik weet gewoon uitwisselbaar, de typenummers voor Skoda vind je op:
http://www.oemepc.com/skoda/part_si...ubcategory/35003/part_id/2555219/lang/e#sec_1

Voor een Skoda heb je bijvoorbeeld 5E0035864 nodig en bij b en m onderdelen hebben ze hetzelfde onderdeel van VW met onderdeelnummer 3Q0035864
De eerste 2 karakters zijn voor het model de rest voor het feitelijke onderdeel en die zijn identiek.

Maar succes verder met je zoektocht, in de link hierboven kun je terugvinden welke typenummers van onderdelen je nodig hebt ..

Bakkertje

Forumguru
Ik lees net dat het over een fabia gaat, de link wijst naar een octavia, maar op diezelfde site kun je vast ook wel een fabia vinden..

Fabia 123

Forumguru
Ik heb indertijd voor de F2 uitgezocht wat achteraf inbouw van Navigatie kost.
Dat was 1000 tot 1500 Euro. Natuurlijk zijn er ook goedkopere systemen. Ik had ook een Pioneer. Traag ,vastlopen, tmc werkte niet geen updates beschikbaar na twee jaar.

Dan werkt een Amundsen veel beter Niet goedkoop bij achterafinbouw maar dan heb je wel wat.

Wie goedkoop wil navigeren kan een Tomtom tegen de voorruit plakken.

Fabia 123

Forumguru
Er zijn niet veel mensen die achteraf fabrieksnavigatle laten inbouwen.
We horen op het forum graag of alles naar wens werkt.

Bovenaan Onderaan