Brake hold (auto-hold)

Ik begin na een paar dagen al redelijk alle functies van de kodiaq te vinden. Alleen heb ik nog geen brake hold gevonden. Op mn vorige auto had ik dat zitten. Bij ieder moment dat de auto stil staat gaat de handrem er op. Zodat je bij stoplichten niet de rem ingedrukt hoeft te houden. Ik nam aan dat dat op alle nieuwe auto's zit maar heb die functie nog niet op de kodiaq gevonden.
Zit het er op? En in welk menu kan ik dat vinden?

Canon-Eye

Forumguru
Als dat menu de enige mogelijkheid is, dan vind ik dat niet fijn. Ik ben blij dat ik daar gewoon een knopje in de middenconsole voor heb dat ik blindelings kan bedienen. Ik gebruik de Autohold incidenteel, alleen in stadsverkeer en aanschuiffiles. In andere omstandigheden (zeker bij achteruitmanoevres) stoort-ie me juist, daar wil ik vaak de kruipneiging juist benutten.

renezzzz

Nieuw lid
Je kunt een shortcut maken in de bovenste horizontale virtuele knoppen gedeelte van het beeldscherm. Daarmee is "brake hold/Hill hold/auto hold" in een beweging aan of uit te zetten. Heb ik ook gedaan en werkt op zich prima. Je ziet dan ook altijd of hij aan of uit staat.

Bovenaan Onderaan