De vraag is tevens of het wel een probleem is dat de pomp niet aan gaat na openen bestuurdersportier.
Immers bij contact aan slaat de pomp sowieso nog een keer aan, en dat lijkt me de belangrijkste van twee.
Ik zou dit dus ook niet eens erg vinden: ik heb dikwijls voor dat ik het portier open van de auto zonder dat ik ermee ga rijden. De pomp heeft dan voor niets druk op gebouwd...
Eigenlijk is het wel een probleem, en eigenlijk ook weer niet.
Wij zitten het allemaal een beetje te relativeren en diepen het nog wat verder uit.
Wat nu wanneer een vrouw zonder technische kennis dit zou overkomen.
Zij is al jaren gewend dat bij het openen van de deur er een bromtoon te horen is, en ze heeft goed onthouden dat manlief uitlegde dat dat de brandstofpomp is die bij het openen van de deur druk opbouwt.
Manlief leest ergens op een groot Nederlandstalig forum over auto's uit Tsjechië dat een nieuw brandstoffilter wel eens een betere flow kan geven in het aanvoertraject van de brandstof, en aldus geschiedde, er werd een nieuw brandstoffilter geplaatst.
Hij allang weer vergeten wat hij vrouwlief enige tijd geleden had verteld over die toon bij het openen van de deur, en hij meldt triomfantelijk dat het brandstoffilter is vervangen.
Hij nblij, zij blij, allemaal blij, totdat......
Vrouwlief voor het eerst weer alleen met de Tsjechische auto weg moet, en het geluidje niet hoort bij het openen van de deur.
Vrouw belt manlief, en geeft aan dat de auto het niet doet.
Hij in de stress, kan niet, is niet mogelijk, K auto's en zo niet meer.
Zij ander vervoer regelen, want auto is stuk, hij na het werk met de smoor in naar huis, want hij mag weer fouten zoeken.
Hij thuis, pakt sleutel, start auto, motor slaat aan, dus auto doet het.
In zo'n geval is het erg dat je pomp geen druk op hoort bouwen.....