Brandstofklep opent bij carwash.

0ri0n88

Forumguru
Hoi allen,

Graag zou ik willen weten hoe jullie het oplossen als je je O2 in de wasstraat zet dat de brandstofklep opengeduwd word (gelukkig alleen in de stand dat je hem nog steeds open moet maken) maar zit er niet op te wachten dat de wasstraat hem volledig aan gort trekt.
dit betreft gewoon een carwash waarbij je in de auto blijft zitten.
Heb al geprobeerd van binnenuit de deur op slot maar dat werkt dus niet voor de benzineklep en met de sleutel op slot betekent voor mij het probleem dat dus het alarm gaat loeien.
Ook niet echt handig:pieker:
graag hoor ik jullie tips.

0ri0n88

Forumguru
Ok thanx voor je reactie! Had zelf ook al zoiets bedacht, maar dacht wellicht is er een sjiekere oplossing ;)

0ri0n88

Forumguru
Thanx @Cordoba idd een prachtige auto maar heb er echt te weinig tijd en bovenal zin in om het zelf te doen wel doe ik nog wel eens zo een wasbox maar helaas behoor ik tot het soort dat hem ook af en toe door de wasstraat rijd na het werk ( lees van 06:00 tot 19:00)
Heb dan echt geen zin meer om de 2 emmer strategie toe te passen :maakmegek:

EdK

Forumguru
Als je de wasstraat in gaat zit je neem ik aan zelf ook in je rijdende luxepaard.
Dan gewoon je deuren op slot drukken, gaat je slot namelijk van de tankklep er ook op....

Skoda, simply clever

0ri0n88

Forumguru
@EdK je bedoelt gewoon de knop op het middenconsole neem ik aan?
been there done that eindstand tankdop open.......werkte dus niet helaas

EdK

Forumguru
@EdK je bedoelt gewoon de knop op het middenconsole neem ik aan?
Yep die bedoeld ik.....
Als ik moet tanken en ik stap uit en gooi de boel op slot met AB en wil dan me tankklep openen dan krijgt ik hem niet open.
Moet ik de deuren eerst van slot gooien om klep te kunnen openen en dan gooi ik ze wel met AB op slot de deuren uiteraard

0ri0n88

Forumguru
@Rallye thanks voor je info en dan ga ik het uitzoeken.
met AB zit die zeker op slot maar met de knop op het middenconsole die ik de laatste keer gebruikte kwam ik uit de wasstraat maar was de benzineklep wel geopend zodanig dat je hem alleen nog helemaal open hoeft te maken maar toch.

Rallye

Forumguru
OK. Dus je tankklep gaat normaal wel op slot via de cv? Dan denk ik dat hij pas openspringt als jij de auto opendoet, dus nadat je de wasstraat verlaten hebt. Door de wasstraat is dan wel de veerdruk gegeven, maar dieis geblokkeerd door de cv. Vervelend, maar geen gevaar, zo lijkt me.

edero

Forumguru
Ik weet niet of dit een wasstraat met borstels is, maar ik heb ooit in een ver verleden een collega gehad waarbij er een storing optrad en de borstels op 1 plek bleven draaien !
Ik heb nog nooit zulke mooie ronde en diepe swirls op beide voordeuren gezien :facepalm:

Dus stap ik liever uit, deur op slot en blijf dichtbij de rode stopknop :koffie:

0ri0n88

Forumguru
@G.P. Het is precies zoals @Rallye zegt de wasstraat duwt het klepje in de veer en als je vervolgens de vergrendeling eraf haalt klikt die dus open waardoor ik dacht dat het in de wasstraat gebeurde maar dit is dus niet het geval. De centrale vergrendeling houd de klep dus wel degelijk dicht, wel is het dus zeer verstandig om de vergrendeling in te schakelen als je door de wasstraat rijdt :jaja: wil nl niet weten hoe het eruit komt als die echt open gaat:nono:

Rallye

Forumguru
Ik heb daarom mijn vergrendeling zo ingesteld dat hij vergrendelt bij 15 km/h en ontgrendelt als ik de sleutel verwijder. In de wasstraat gaat het dan dus goed. Hoewel mijn auto niet door de wasstraat gaat....

0ri0n88

Forumguru
@VentoTDI het werkt prima alleen ik ging vervolgens stofzuigen en zie dat het klepje op half open staat zeg maar. Daarna getest zet hem op slot dan kan je de klep dus wel induwen alleen springt die niet helemaal open als je vervolgens de vergrendeling eraf haalt springt die uit zijn slot zeg maar. Dus zolang die dicht zit gebeurt er niks in de wasstraat ;)
als er iemand het kan weten van mijn auto ben jij het wel :maakmegek:

Bovenaan Onderaan