Brandstofmeter loopt langzaam op na tanken

Gunner

Forumguru
Vrijdagavond met de O3 getanked, helemaal vol. Na een paar kilometer viel het me op dat de naald van de brandstofmeter op 3/4 stond i.p.v 1/1. De naald liep heel voorzichtig omhoog om na 20 minuten pas op 1/1 te staan.

Heb bij mijn dealer dit probleem aangegeven en ze gezegd dat ik dit, als het nog een keer voorkomt, de auto bij hen naar binnen wil rijden. dat was geen probleem.

Herkennen mensen dit probleem of zou het iets eenmaligs zijn?

Gunner

Forumguru
Volgende keer het contact afzetten wanneer je tankt, zal beter zijn dan.
zou dat het zijn denk je? kan me niet herinneren dat ik dat gedaan heb maar enige logica zit er wel in ja.....

normaal doe ik dat ook, maar dat is omdat ik normaal gesproken alleen ben als ik tank. Dit keer zat m'n vrouw ernaast....

TL@

Forumguru
Contact aan gelaten voor de radio?

Mijn O2 heeft het niet maar mijn broer zijn Citroën had dat ook.

DimiTator

Actief lid
Dit is te verklaren als de lucht ingesloten zit in de vlotterbuis. Als het een vlotter met vlotterbuis betreft uiteraard.

Noord26

Forumguru
Contact moet sowieso af staan, brandstofpomp kan blijven lopen.

Blijf hopen dat die van ons ook op gaat lopen ipv steeds leger. Wat dat een optie die je aan kon vinken? :D

Cordoba

Forumguru
Contact aan gelaten voor de radio?

Mijn O2 heeft het niet maar mijn broer zijn Citroën had dat ook.

Contact aanlaten voor de radio is niet nodig: je kunt gewoon het contact afzetten, en de sleutel in het contact laten zitten, dan blijft de radio gewoon spelen.

Canon-Eye

Forumguru
Bij mij moet de sleutel er sowieso uit om te kunnen tanken, omdat de een of andere gierigaard heeft besloten dat het tankklepje niet meer onder de centrale vergrendeling mocht vallen.
Met een passagier in de auto druk ik de radio gewoon weer aan als de sleutel uit het contact is. Tanken lukt wel binnen een half uur... :jaja:

De Stip

Forumguru
Als je de motor laat draaien tijdens het tanken (wat ik meestal doe bij een snelle tankstop op weg naar vakantiebestemmingen), wordt je tank netjes gevuld, zonder dat dit te zien is op je meter.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan