Brandstofmeter loopt langzaam op na tanken

Pendragon

Donateur
Ik heb dit in de Superb niet, maar wel dat bij een volle tank (53 liter getankt) hij niet op vol gaat staan maar er net voor. Heel raar.
 

CDK

Forumguru
Bij mijn S2 loopt hij keurig naar max vol als ik met draaiende motor tank (en ja ik weet dat dat niet mag)
 

VWim

Forumguru
Toch een verschil tussen de diesel en de benzine dan. Die ecodiesel van mij staat vrijwel constant boven de 95 graden...
Een dergelijke temperatuur is overigens niets bijzonders hoor, bij een stevige belasting loopt ie makkelijk richting de 120 graden.
 

CDK

Forumguru
Klopt wel idd, een kleine 4 cilinder als de 1.2 TSI zit heel rap op 100 graden heb ik gemerkt, bij rustig rijden blijft mijn olietemperatuur op ongeveer 93 graden staan, als ik'm ff een minuutje laat naftaline staat hij zo op 89 graden, dat doe ik dan ook vrijwel altijd, na flinke belasting is een minuut of 3 meestal ook voldoende om op 89/90 graden uit te komen, vaak zet ik dan ook nog ff de kachel vol aan om wat extra warmte te onttrekken ;) Het gaat misschien wat ver voor een atmosferisch blok, maar ik ben nu eenmaal zuinig op m'n spulletjes.....
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat een geluk dat ik in een 30km-zone woon, met kilometers 80 en dan nog een paar minuten onvermijdelijke 60km zone ongeacht uit welke richting ik thuis kom.
En tanken doe ik nooit langs de snelweg, dus al met al gaat het zonder extra inspanningen van nature wel goed... :)
 

ertromp

Forumguru
@Corné de Kluijver +1 :D Ook ik tank met draaiende motor als ik bijvoorbeeld een verre trip rijdt waarin ik de motor stevig belast.
En m'n benzinemeter loopt overigens mooi snel naar boven tot boven het bovenste streepje. Het is dan wel een O2 :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Import Yeti

Forumguru
@Corné de Kluijver en @ertromp ik kan mij wel in jullie vinden. Ook ik tank met draaiende motor maar dan alleen onderweg op Duitse autobahnen. Met 115 graden olie temperatuur de motor uitzetten is vragen om problemen later.
Ik laat de auto sowieso altijd 2 minuten na draaien tot olietemperatuur op 97 graden bereikt heeft. Laatste 5 minuten van de rit rustig rijden (cooling down) helpt hier in trouwens ook al een heel eind.
 

TL@

Forumguru
Als ik in Duitsland tank rijk ik meestal dik 200 om dan 1km voor het tankstation de wagen te laten uitbollen (helemaal geen gas meer geven), tegen dat ie dan uitgebold aan de pomp staat, is de temperatuur van de olie al gezakt naar 90° en zal de turbo ook nog nauwelijks draaien, nooit problemen zo en je moet niet tanken met draaiend motor (wat sowieso al lastig is want je moet steeds binnen gaan betalen en dat staat je auto daar moederziel alleen te draaien, dat zien de Polen in de buurt graag :deuk:)
 

Import Yeti

Forumguru
je moet niet tanken met draaiend motor (wat sowieso al lastig is want je moet steeds binnen gaan betalen en dat staat je auto daar moederziel alleen te draaien, dat zien de Polen in de buurt graag :deuk:)

Eh @TL@ dat doe ik natuurlijk alleen als er meerdere personen in de auto achterblijven(waar onder mijn vrouw);)
En dat uitbollen is voor mij niet genoeg, temperatuur zakt nauwelijks is mijn ervaring.
 

TL@

Forumguru
In de 2.0TDI zakt de temp heel snel, duurt ook heel lang voor de temp stijgt. Bij topsnelheid komt de temp ook niet hoger dan 105°.
 

CDK

Forumguru
bij rustig(er) gaan rijden zakt mijn olietemp niet of nauwelijks, alleen bij stationair draaien zakt hij wel flink.
 
Bovenaan Onderaan