Verder blijkt wel uit de verbruikscijfers dat de fabrikanten goed hun best doen om de boel te bedonderen.
Met permissie - of zonder, mag ook - maar dit is toch echt onzin.
De verbruikstest is feitelijk een Europees genormeerde laboratoriumtest. Er is tot ruim achter de komma exact voorgeschreven hoe die gesimuleerde testrit eruit moet zien, wat er in de auto wel of niet ingeschakeld moet zijn, etc. De autofabrikanten hebben hier geen enkele vrijheid in. Op zichzelf is dat logisch, want alleen door een uniforme manier van testen kun je verschillende auto's onderling vergelijken.
Dat de huidige test erg ver van de praktijk van alledag af staat, is al lang duidelijk en daar is ook genoeg over geschreven en geroepen. Ook de autofabrikanten zijn voor het maken van een meer realistische test, want die zijn het gez**k over het verschil met de praktijk ook allang zat.
Op zich is het natuurlijk volkomen logisch dat elke autofabrikant zijn best doet om zijn produkten - binnen de voorgeschreven criteria - zo gunstig mogelijk uit de test te laten komen. Dat is nu zo, dat zal bij een nieuwe en meer realistische test niet anders zijn. En daar is ook niks mis mee, want de norm geldt nu eenmaal voor iedereen.
En trouwens - als je gaat solliciteren, dan kam je je haar en poets je je schoenen
<edit> een keertje extra </edit>. Normaal, toch?
Of ben je dan ook je potentiële werkgever aan het bedonderen?