Business Edition of aangeklede Elegance

ad5000

Actief lid
Hallo,

Ik ga binnenkort van baan veranderen en wil een Octavia 1.9 TDI DSG bestellen. Afgezien van het feit dat ik er nog niet uit ben of het een HB of een Combi moet worden ben ik benieuwd naar de verschillen in leasetarieven tussen de BE en de Elegance.

Voor de duidelijkheid de BE zal worden aangekleed met half leer en stoelverwarming en in het geval van de HB met een achterruitenwisser. De combi met privacy glas. Een Nexus komt achteraf voor eigen rekening (eBay).

Een Elegance zal worden uitgerust met MaxiDot, klein leerpkket, xenon, 16" en ook half leer met stoelverwarming + de ruitenwisser/privacy glas.

De laatste kost beduidend meer voor de bijtelling, maar is volgens de leasemij weer goedkoper.

Heeft iemand ervaring met mijn luxe probleem?
En wie heeft er voor het zelfde dilemma gestaan en kan geen keuze maken tussen de HB en de Combi?

Alvast bedankt namens een nieuw forumlid!

Mvg Ad

Ik heb Business Edition genomen. Xenon is toch wel erg mooi, evenals Maxidot, mooiere velgen, etc.
Bovendien gekozen voor Combi mét donkere ramen, of - zoals ING Carlease het noemt - privacy glass.

Neem de BE maar. Het leasetarief is welliswaar hoger maar uitgedrukt in netto maandlasten valt het mee omdat catalogusprijs lager is. Als je de elegance met de beschreven opties uitrust gaat leasetarief erg omhoog. Is leasemaatschappij toevallig ING? Dan kun je via Fleetagent eenvoudig rekensom maken en zult zien dat BE netto goedkoper uitvalt als Elegance, mits je laatstgenoemde uitrust met beschreven opties.

Succes ermee!

Heb net als 307 de BE Combi via ING Carlease. Komt gezien pakket iig beter uit als de Elegance.

Vraagje: wat doet die Nexus via Ebay of andere kanalen? (want mee-leasen werd mij door m'n dealer sowieso afgeraden)

Gr Miguel

vdijk

Lid
Als ik je opties voor de elegance bekijk, dan zie ik veel opties die in de BE ok zitten. Ik heb zelf gekozen voor de BE, omdat deze toch iets goedkoper is in de bijtelling.

Nautonier

Nieuw lid
En ik heb weer gekozen voor de Elegance omdat de BE in de lease net te duur werd. Volgens de dealer omdat de marges daarop te klein zijn.

ad5000

Actief lid
Nou er wordt flink gereageerd gelukkig.
De LM zal leaseplan worden, voorwaarden heb ik al, maar weet niet of ik meer of minder dan 30K per jaar ga rijden, hetgeen een omslagpunt is tussen benzine of diesel.

Ik ben een diesel rijder, maar een benzine is gewoon goedkoper in de bijtelling.

Zelf denk ik dat het gewoon een diesel zal worden en zal de weegschaal uitslaan in het voordeel van de Business Edition.

Overigens een Nexus systeem doet op eBay tegenwoordig ergens tussen de 450 en 650 euro, afhankelijk of er veel bieders zijn. Er zit nagenoeg altijd een GPS antenne bij en een CD (Duitsland). Ik heb gelukkig nog een recente Benelux CD liggen. Een originele dakantenne kost 60 euro op eBay.

Je kunt ook voor een VW systeem gaan, maar die rode verlichting zal m.i. als een vlag op de bekende modderschuit staan. Ben je hier niet gevoelig voor, kan je voor zo'n 500 euro ook een DVD syteem in je dash zetten.

Blijf posten a.u.b.

Frankie

Actief lid
Ik heb hier toevallig 2 offertes voor me (ook voor een O2 BE). Eén van ING car lease en een van LeasePlan. Beide voor dezelfde auto onder dezelfde condities (km/jaar en looptijd). Nu is de offerte van ING precies €30 duurder dan die van LeasePlan... Waarom zou er een zo'n groot verschil kunnen bestaan ?

Tja, ING Carlease is verhoudingsgewijs vaak duurder... anderzijds heb je iets, dan wordt alles wel geregeld.

Nadeel van de Business Edition is het feit dat je niet kunt kiezen voor het sportonderstel en de bijbehorende 17 inch velgen en last but zeker not least sportstoelen die veel beter zitten dan het standaard meubilair.(sportpakket). Een Elegance kan je aankleden zoals je wilt.

Je moet die leasemaatschappijen tegen elkaar uitspelen.
Zo heb ik op mijn O2 BE een veel gunstigere leaseprijs gekregen. Zeg maar tegen ING dat zijn €30,- duurder zijn en dat als zij willen dat je bij hun komt dat toch echt die prijs omlaag moet...

Ik werk als consultant momenteel bij een leasemij. En ik kan je vertellen. Er zit nog behoorlijk rek in de leaseprijs!

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ravdlinde</font><hr />

Ik werk als consultant momenteel bij een leasemij. En ik kan je vertellen. Er zit nog behoorlijk rek in de leaseprijs!

[/ QUOTE ]

Ik denk dat jij je vanaf nu heel geliefd hebt gemaakt!!
:U

higgy

Forumguru
Bij mij is de Elegance met toeters en bellen (zie onderschrift) goedkoper in de lease (Dutchlease) dan een BE.

Peter79

Actief lid
Ik heb een Elegance, maar dan iets aangekleed. Maar enkele weken nadat ik mijn auto kreeg was de BE er. Toch jammer,ik had graag de BE gehad ivm lagere kosten dan de auto die ik nu heb en meer opties. Ik had voor de BE gegaan....

Hoi Ray,

Klinkt leuk, maar als je bij ING werkt, heb je die keuze niet...dan moet je leasen bij ING Carlease.

Ze waren overigens wel toegeeflijk dat ze m'n leasebedrag per maand met enkele euro's neerwaarts bijstelden (zodat ik onder de 15% eigen bijdrage bleef)

Heb ook nog getwijfeld over BE, maar toch voor een aangeklede Elegance gegaan, aangezien ook het leasetarief weinig verschilde.
Ik vond 17" + sportonderstel / -interieur toch belangrijker dan Xenon en PDC voor ( een goede bestuurder heeft dat toch niet nodig
super.gif
)

Succes met je keuze

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Miguel</font><hr />

Hoi Ray,

Klinkt leuk, maar als je bij ING werkt, heb je die keuze niet...dan moet je leasen bij ING Carlease.

Indien je wel vrij ben om bij de dealer van jou keus te bestellen is het de moeite waard om verschillende dealers tegen elkaar uit te spelen. Een korting van minstens 5% moet haalbar zijn,
baby012.gif

LenK

Forumguru
Ik verwacht dat het gros van de Octavia rijders lease is maar toch even deze vraag: Zijn er meer mensen die een Elegance versus Buisiness inruilofferte hebben gehad?
Is het inruil aanbod bij een BE echt slechter of weegt het op tegen de meerprijs van een Elegance met de extra's die in de BE standaard zijn?

SkodaMan

Actief lid
Voor leaserijders is het toverwoord: lage bijtelling. Dus liever een auto waar niet te veel korting meer op gegeven wordt (of kan worden) maar die wel lekker aangekleed is.

ad5000

Actief lid
Voor degene die het nog niet is opgevallen heb ik toch voor de BE gekozen om de volgende reden(en).

Compleet aangeklede auto voor een relatief lage prijs.
Er zijn ook nadelen, want ik had best graag een elektrisch schuif kanteldak gehad.... xenon stond heel hoog op de verlanglijst en dat alles zou een Elegance tot een te hoge catalogusprijs hebben gedreven.

sitechris

Donateur
ik kreeg 500 euro meer inruil op een Elegance. Gezien de extra opties een koopje. Moet je de opties wel willen hebben natuurlijk.

Bovenaan Onderaan