Business Edition of aangeklede Elegance

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Miguel</font><hr />

Indien je wel vrij ben om bij de dealer van jou keus te bestellen is het de moeite waard om verschillende dealers tegen elkaar uit te spelen. Een korting van minstens 5% moet haalbar zijn,
baby012.gif

Wie leert het me..... is die 5% dan cash-korting of is dat de spreekwoordelijke trekhaak? Ik heb tot nu toe alleen de radio (545 euro) gratis gekregen... ER is dus meer mogelijk?????:crazy:

redfoxert

Senior Member
Ik heb gekozen voor de BE Combi puur vanwege het feit dat we in onze leaseregeling GEEN opties mogen nemen op auto's. Dus dan maar een zoveel mogelijk aangeklede standaard. Ik heb overigens wel de Stream MP3 radio er doorheen gekregen gelukkig zodat die gewoon in de leaseprijs erbij zit. De leaseprijs is onbelangrijk zolang we maar onder een bepaald maximum catalogus waarde blijven. Keuze uit 9 merken waarbij de O2 BE gewoon het meeste auto voor het geld blijkt te zijn. Qua bijtelling scheelt het niet zo heel veel met mijn huidige Golf V5 1.9 TDI (2500 euro cataloguswaarde, dus een paar euro bijtelling per maand).

sam

Nieuw lid
Ik stond voor hetzelfde dillema ( als je dat zo mag noemen )
Met een business edition gereden, geweldige auto. Mijn keuze is
uiteindelijk gevallen op de Elegance met o.a. het Dynamic 2 pakket en eigenlijk vanwege de stoelen, alleen als ik hem nu zo zie staan met die 17 inch
velgen eronder, dan vindt ik het een stevige auto. Leasebedrag per maand
is ook redelijk voor zo'n complete auto.
Eindelijk, a.s. vrijdagochtend kan ik hem ophalen.
Ik kan niet wachten.
Succes met je keuze.

Zosas

Nieuw lid
Tot hoel lang blijft de business edition "te koop"

Is het een aanbieding die voor een periode loopt?
Ik kan pas over 4 mnd een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken en ben met name geinteresseerd in de O2 Combi (BE)

Dit is volgens mij een gangbare uitvoering speciaal voor de lease die gewoon leverbaar blijft. Er zijn zelfs aparte brochures van, dus het is een ander soort model dan bijvoorbeeld een Ambiente+, wat echt een tijdelijk pakket is bovenop een Ambiente.

Bij een elegance met opties kan de dealer nog wat met de prijs doen, bij een BE is er absoluut 0,0 marge. Als, zoals bij mij, de werkgever een kortingsregeling heeft met de importeur dan vervalt die korting op de elegance ook. Dan is er gezien de uitvoering van de BE (wie wil er nou geen leer op het stuur en Xenon is fantastisch) geen andere keuze als BE.

Zosas

Nieuw lid
De BE heeft inderdaad net even wat meer opties.
Daarnaast wil ik nog wat opties toegevoegd hebben zoals oa:
metallic lak
bluetooth ingebouwd

Daar valt dus bij een BE niet over te "onderhandelen"?

Is bluetooth overigens echt geïntegreerd of bedoelt men bij Skoda hier op een Parrot???

Bluetooth is echt geintegreerd (via Maxidot b.v.) echter er zit nog wel een soort houder op je dashboard net rechts van de radio. Als je zoek zijn er op dit forum diverse links naar foto's te vinden. Al met al is het niet erg mooi. Ik heb het opgelost door mijn Brodit PDA houder er tegenaan te schroeven, dan komt ie wel goed van pas.

Door een Parrot in je asbak te laten monteren, ben je goedkoper uit en het is nog mooi ook. Of je moet een roker zijn ;)

Frankie

Actief lid
Ik heb gekozen voor de BE Combi puur vanwege het feit dat we in onze leaseregeling GEEN opties mogen nemen op auto's. Dus dan maar een zoveel mogelijk aangeklede standaard. Ik heb overigens wel de Stream MP3 radio er doorheen gekregen gelukkig zodat die gewoon in de leaseprijs erbij zit. De leaseprijs is onbelangrijk zolang we maar onder een bepaald maximum catalogus waarde blijven. Keuze uit 9 merken waarbij de O2 BE gewoon het meeste auto voor het geld blijkt te zijn. Qua bijtelling scheelt het niet zo heel veel met mijn huidige Golf V5 1.9 TDI (2500 euro cataloguswaarde, dus een paar euro bijtelling per maand).

Wat is een Golf V5 1.9 TDI ? Neem aan dat je gewoon een Golf 5 of V bedoelt ?

Zosas

Nieuw lid
Dit is volgens mij een gangbare uitvoering speciaal voor de lease die gewoon leverbaar blijft. Er zijn zelfs aparte brochures van, dus het is een ander soort model dan bijvoorbeeld een Ambiente+, wat echt een tijdelijk pakket is bovenop een Ambiente.

Weet je dat zeker? op de site van Skoda wordt namelijk niks gezegd over de business edition bij het samenstellen van je eigen skoda.
Wel staat de BE tussen de actie die loopt tot 31 juli.....

Mocht deze namelijk toch verdwijnen, dan is dat voor mij een flinke domper (kan pas over 3 mnd bestellen)

LenK

Forumguru
Bijna elk merk heeft ondertussen zijn BE versie. Dus dat ie bij Skoda gaat verdwijnen lijkt me niet zo waarschijnlijk. De Octavia moet het voornamelijk van de lease markt hebben en daar is zo'n BE voor bedoeld.

MD71

Nieuw lid
Ik sta nl op het punt te kiezen voor een witte Octavia 1.8 TSI Elegance hatchback (nog niet in kunnen rijden omdat ie nog niet bij de dealer staat, maar ik geloof het wel).

Deze laat ik aankleden met sportonderstel, sportstoelen, 17", Multifunctioneel stuur, MaxiDot, Klein leerpakket, Xenon, Alu interieurlijsten (zoals RS via Milotec.de) en een Pioneer AVIC-D3 met BT en iPod adapter inclusief stuurbediening(!). Ik twijfel of ik toch niet een heeeeel klein klepspoilertje doe (zie Milotec.de).
Ik heb overwogen een BE te nemen en naderhand aan te kleden, maar toch gekozen voor een 'opgewaardeerde' Elegance.

Ik hoop de auto volgende week definitief te bestellen zodat ik snel kan rijden! Kan niet wachten... :)

Ik vind alleen het stuur niet zo mooi/lekker. Heeft iemand een tip waar ik een multifunctioneel SPORTstuur kan kopen?

Rallye

Forumguru
Deze laat ik aankleden met (...) en een Pioneer AVIC-D3 met BT en iPod adapter inclusief stuurbediening(!). Ik twijfel of ik toch niet een heeeeel klein klepspoilertje doe (zie Milotec.de).

Ik hoor graag hoe de Pioneer het doet. Je leest nog wel eens wat klachten over het carkit-deel. Indien je de originele speakers houdt, hoor ik ook graag hoe het klinkt. Alvast bedankt.

Op mijn RS heb ik de achterspoiler nog nooit gemist. Ik vind niet dat de auto hem nodig heeft.....

MD71

Nieuw lid
Ik hoor graag hoe de Pioneer het doet. Je leest nog wel eens wat klachten over het carkit-deel. Indien je de originele speakers houdt, hoor ik ook graag hoe het klinkt. Alvast bedankt.

Op mijn RS heb ik de achterspoiler nog nooit gemist. Ik vind niet dat de auto hem nodig heeft.....

Ik heb de Octavia vandaag besteld! Nu nog ff wachten tot ie (hopelijk) eind oktober komt. Heb uiteindelijk gekozen voor de volgende opties en accessoires: Sportpakket Dynamic II, Xenon, Wisser achter, MaxiDot, Pioneer AVIC-D3 (+iPod +adapter +USB +BlueTooth), alle standaard speakers vervangen voor Pioneer speakers en last-but-not-least alu 'RS' strips interieur ipv die minder mooie carbon-look strips van de Elegancec. Dus geen achterspoilertje. Kortom: vette bak voor 'weinig' geld.

Ben overigens wel benieuwd naar z'n rijgedrag, met die nieuwe 1.8 TSI motor. Ken em een beetje uit de Leon en A4 die ik heb gereden. Hoewel: dat was meen ik de 'oude' TFSI, schijnt nu nog iets feller te zijn(?).

MD71

Nieuw lid
Ja (volgens de Skoda dealer) kost ca 1500,- euro. Vind ik overigens wel aan de hoge kant... heb van audi een offerte liggen voor de 1.8T voor 1100,-
Ik ga er eerst maar eens in sturen, chippen kan altijd nog ;)

Bovenaan Onderaan