Business Edition

</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Imhotep, zegt biggs dat? Suggereert hij dat?
Hij vraagt wie er al een BE rijdt.

[/ QUOTE ]

Hij heeft wel zijn openingspost aangepast /forum/images/graemlins/shocked.gif
 
Om op de huidige vraag terug te komen:
Als het goed is, is de mijne verleden week gebouwd en zou ik er in week 31 al in mogen rijden. Ik laat dan wel even weten hoe het bevalt /forum/images/graemlins/24.gif
 

Henny

Actief lid
Waarom zou ie niet anders bevallen dan een andere versie? Uitvoering is toch ook van invloed?
Ik ben van een O1 Comfort naar een O² Elegance gegaan en hoewel natuurlijk 2 verschillende modellen, bevalt me die Elegance uitvoering (stap luxer) wel beter dan de comfort. En ik weet het, ook die uitrustingsniveaus zijn natuurlijk weer anders bij de 2 modellen.
Alles wat er op en aan je auto zit is voor mij van invloed.
 
klopt, simpeler was mijn vraag ook niet, maar anderen denken daar soms wat anders over en praten alleen maar over het type motor, waar bijna het hele forum over gaat. Is het niet de RS, dan wel een gechipte TDI....op de business edition is Xenon standaard....was voor mij mede een belangrijke optie waarvoor ik deze versie heb gekozen.
 
Daar heb je wel een punt biggs. Het gaat hier inderdaad veel over vermogen etc (lijkt wel een metafoor voor iets anders /forum/images/graemlins/winkie.gif )Heb zelf ook voor de Business Edition 1.6Mpi gekozen omdat ik luxe belangrijker vind. De periode van 0 tot 120 is aanzienlijk korter dan de tijd dat ik 120 rijd, maar ja, ik ben dan ook geen volgas rijdende, bumperklevende, leasebakker. /forum/images/graemlins/24.gif
 

Reizende

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Boudewijn</font><hr />

Daar heb je wel een punt biggs. Het gaat hier inderdaad veel over vermogen etc (lijkt wel een metafoor voor iets anders /forum/images/graemlins/winkie.gif )Heb zelf ook voor de Business Edition 1.6Mpi gekozen omdat ik luxe belangrijker vind. De periode van 0 tot 120 is aanzienlijk korter dan de tijd dat ik 120 rijd, maar ja, ik ben dan ook geen volgas rijdende, bumperklevende, leasebakker. /forum/images/graemlins/24.gif

[/ QUOTE ]

Lekker generaliserend weer. Autoliefhebbers zoals ik praten inderdaad graag over vermogen etc, omdat de techniek gewoon erg interessant is. Verder wordt er hier op het forum juist over erg veel andere zaken gesproken! En een een topic over vermogen kun jij dan toch gewoon overslaan? Dat is het mooie van meerdere topics.. O ja, ik ben waarschijnlijk een zeer uniek ras. Ben namelijk een lease-rijder die erg zuinig is op z'n auto, en niet bumperkleeft!! Niet te geloven! Enne, moet je verklappen, ik ken er nog meer in mijn directe omgeving, laat staan daarbuiten... /forum/images/graemlins/shocked.gif
Enne, laten we nu even eerlijk zijn. Als je budget toereikend was geweest, had je toch ook gewoon de combinatie veel vermogen en luxe genomen?? Als mijn budget ruimer was geweest had ik ook graag een RS of iets vergelijkbaars gehad. Zeg toch nu ook niet dat ik liever voor de "normale" O2 ga, omdat die beschaafder is o.i.d.?
Maar als je wel echt die keuze hebt gemaakt, zonder het budget mee te laten beslissen, heb ik niks gezegd!! /forum/images/graemlins/baby012.gif /forum/images/graemlins/aangenaam.gif
 

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Reizende</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Boudewijn</font><hr />

Daar heb je wel een punt biggs. Het gaat hier inderdaad veel over vermogen etc (lijkt wel een metafoor voor iets anders /forum/images/graemlins/winkie.gif )Heb zelf ook voor de Business Edition 1.6Mpi gekozen omdat ik luxe belangrijker vind. De periode van 0 tot 120 is aanzienlijk korter dan de tijd dat ik 120 rijd, maar ja, ik ben dan ook geen volgas rijdende, bumperklevende, leasebakker. /forum/images/graemlins/24.gif

[/ QUOTE ]

Lekker generaliserend weer. Autoliefhebbers zoals ik praten inderdaad graag over vermogen etc, omdat de techniek gewoon erg interessant is. Verder wordt er hier op het forum juist over erg veel andere zaken gesproken! En een een topic over vermogen kun jij dan toch gewoon overslaan?

[/ QUOTE ]

Dit is wat ik ook wilde zeggen Reizende,en ben het hier mee eens.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Boudewijn</font><hr />

Daar heb je wel een punt biggs. Het gaat hier inderdaad veel over vermogen etc (lijkt wel een metafoor voor iets anders /forum/images/graemlins/winkie.gif )Heb zelf ook voor de Business Edition 1.6Mpi gekozen omdat ik luxe belangrijker vind. De periode van 0 tot 120 is aanzienlijk korter dan de tijd dat ik 120 rijd, maar ja, ik ben dan ook geen volgas rijdende, bumperklevende, leasebakker. /forum/images/graemlins/24.gif

[/ QUOTE ]

Ik sluit me helemaal bij Reizende aan. Ik ken maar weinig leaserijders die niet zuinig zijn. Een leaserijder staat alleen wat minder snel met de tranen in de ogen /forum/images/graemlins/407.gif bij de auto te kijken wanneer er een krasje of deukje inzit.
 
Op de eerste plaats: Het was niet de bedoeling te beledigen (vandaar de smily). Ik geloof best dat er niet-bumperklevende mensen met een leaseauto zijn. Echter, het valt met op dat als er aan mijn bumper gekleeft wordt het wel opvallend vaak auto's uit hetzelfde (in lease populaire) segment zijn. Die zijn dan vooral bezig met zo snel mogelijk van bumper naar bumper te rijden. Maar gelukkig zijn jullie dat dus niet /forum/images/graemlins/24.gif

@Reiziger: Mijn keuze werd dit keer bepaald door prijs/kwaliteit/behoefte/vewacht gebruik etc. Geld speelde in dit geval geen rol (ruim voldoende spaarcentjes). Vorige keer, toen ik voor mijn Fabia koos, was dit wel van belang.
Over techniek: Ook ik vind de techniek leuk maar dat zegt m.i. niet direct iets over veel vermogen. Het punt dat Biggs maakt is m.i. dat de sfeer in de 'vermogen draadjes' er 1 is die aangeeft dat iets anders dan een 2.0 TDi of een RS minderwaardig is. Termen als 'natuurlijk gechipt' roepen dat op. Vandaar de, van smily voorziene, hint richting de metafoor.

@Rogier: Dat is niet mijn ervaring, de paar leaserijders die ik ken (ca. 5) zijn er juist erg trots op dat ze minder dan 1 keer per 50.000 km naar de garage gaan voor een beurt. Mijn mening wordt daar waarschijnlijk erg door beinvloed.

Tot slot: Er staan m.i. genoeg smilies bij, laten we elkaar vooral niet te serieus nemen. Mijn excuses aan een ieder die zich beledigd voelt.
 

Reizende

Actief lid
Als belediging heb ik dit zeker niet opgevat! Valt me alleen op dat je als lease-rijder vaak wordt gezien als onverantwoordelijke kamikaze-piloot, en daar wilde ik even op inhaken. Ik zie een lease-auto als pure luxe. Het is iets wat me beschikbaar wordt gesteld, en slechts een bescheiden bijdrage voor hoef te leveren in de vorm van bijtelling. Geeft me ook weer de mogelijkheid om motor te rijden! Bedankt voor je uitleg, en geniet van je O2 en dit forum. En uiteraard is iets onder een RS of 2.0 TDI, zeer zeker niet minderwaardig. Is gewoon je eigen keuze, meer niet!
 
/forum/images/graemlins/aangenaam.gif
Je zal gelijk hebben, waarschijnlijk is er een groep die het verpest voor de rest, net als bij motorrijden. Dat laatste is zowieso leuker dan autorijden. /forum/images/graemlins/489.gif
 
Mede forumleden,

alleen al de reacties op mijn eerste vraag bevestigd al dit hier eerlijk en open gesproken kan worden, met respect voor elkaar...ik voel me hier al echt thuis en rij helemaal nog geen Skoda...wel een Seat Leon, maar die blijft en de O2 komt erbij...inderdaad lease...kadootje van de baas ....maar om op de eerste vraag terug te komen...niemand nog dus....we kunnen wel een poll starten: wie rijd het eerst de Business Edition onder de forumleden ???
 
Ik wil niet vervelend zijn maar ik hoop de eerste te zijn /forum/images/graemlins/24.gif Morgen maar eens de dealer bellen of volgende week nog steeds door gaat.
 
ben vandaag bij de dealer geweest: was (vond ik) zeer wazzig...productie opgeschoven naar week 30 ed....afwachten dus, tevesn kon hij niet melden of en nu standaard een MP3 aansluiting in de Jumbobox gemonteerd werd. Sowieso weet mij dealer niet veel van dit soort zaken, hij verkoopt ook Seat en in het blad dat je als eigenaar ontvangt stond een aanbieding van een Ipod compleet gemonteerd vanaf 150 euro...had hij nog niet van gehoord en wist ook niet of de ipod zo op de aansluiting in de box kon worden aangesloten.
 
mmm, jammer dat je van je dealer niet wijzer wordt. Die van mij wist mijn chassisnummer al dus de mijne is vorige week daadwerkelijk in elkaar geschroefd. Aflevering staat nog steeds voor volgende week, kan nu echt niet meer wachten.
 
Bovenaan Onderaan