Ben een tijdje niet online geweest omdat we hebben besloten op zoek te gaan naar een andere auto. We wilden een auto die we weer konden vertrouwen en inmiddels staat er een Kia Sportage uit 2012 voor de deur. Hoge zit was een wens van mijn vriendin en ik wilde dan wel een beetje stoer model, geen Touran of iets dergelijks. 7 jaar fabrieksgarantie gaf ons een ontspannen gevoel, er is nog bijna 4 jaar van over. Als echte Petrolhead ben ik alles uit gaan zoeken, lijstjes maken met uitvoeringen, opties en prijzen. Uiteindelijk is het de meest luxe uitvoering geworden met alle opties behalve een trekhaak. (maar die heb ik met de O2 in drie jaar tijd slechts 2x gebruikt!) 1.6 GDi motor met 6 bak is heeeeel anders rijden dan de 1.8 Tsi DSG met TVS chip maar dat zou met bijna ieder andere auto ook het geval zijn geweest.
We hebben in ieder geval bijna 3 jaar naar volle tevredenheid met deze O2 gereden. Op een nieuwe koppeling na (vervelend en duur maar is bekend probleem) eigenlijk probleemloos gereden tot de laatste paar maanden. Gewoon gevalletje pech denk ik, want ik blijf positief over Skoda en vooral de 1.8 icm DSG, beter kun je bijna niet krijgen! Had er ook echt weer mijn eigen auto van gemaakt zoals jullie waarschijnlijk ook doen.
Er komen dus straks aardig wat (OEM) spullen in het Te Koop gedeelte te staan.
Paar verschillen die me nu al opvallen tussen de O2 en de Sportage: ramen gaan niet automatisch ophoog/omlaag, niet alle knopjes zijn verlicht in het donker, "gele" DRL/mist lampjes wisselen is een ramp (wiel eraf en wielkuip gedeeltelijk losmaken), toeter is vreselijk alsof een mug een wind laat.
Is het allemaal negatief? Zeker niet! Geweldig panorama/schuifdak, GEEN canbus meldingen
bij plaatsen LED verlichting, volwaardig lichtmetalen reservewiel, weinig beurten nodig, mooi overzicht door hoge zit en verder wat opties die de O2 niet had: volleer, stoelverwarming ook achter, keyless, bluetooth en usb aansluiting.
Ik zal het vlotte inhalen, het logisch ingerichte interieur, de MEGA kofferbak en het ge-wel-di-ge forum missen. (kia forum veel kleiner en minder info, Duitse forum is meer te vinden)
De problemen die wij hebben gehad met onze O2 zal ik zeker niet missen!
Uiteraard ben ik al bezig met kleine aanpassingen aan de auto, bloed kruipt waar het niet gaan kan, haha.
Ik zal het forum nog wel blijven bezoeken in het begin ook vanwege de spullen die ik te koop ga zetten.
Veel plezier bij TVS op 5 september!!
Groeten!