Camouflage Octy

___JC___

Forumguru
Ja maar Care is echt professioneel JC maak je geen zorgen, ze hebben de hoogste ISO certificering en gebuiken alleen originele materiaal zodat je restwaarde niet aangetast word! Ik kom er zeer regelmatig en ze weten zelfs hoe ik heet! (goede customer relationship management).

(ik voel een ban aankomen)

Restwaarde....ja das echt belangrijk met een leasebak VJ. :)
Knallen in een Mustang of Hummer dat willen we !! Maar ik mag alleen naar bepaalde bedrijven voor schades, niet alle.
 
Leaseplan kwam bij mij met Reco aanzetten, maar ik woon ook in Haarlem. Met de baliedame geregeld dat het een Mustang zou worden, duurde wel wat langer daardoor, maar dat is niet onoverkomelijk. Zij berekenen gewoon het maximaal mogelijke tarief door aan de leasemaatschapij. Het duurde helaas maar 2 dagen.
 

VEEJAY

Forumguru
volgens mij wordt er gekeken naar klassen. Je least van leaseplan een bepaalde klasse en krijgt ook een huurauto in die klasse.

Leaseplan berekend vrolijk de kosten voor een hogere klasse door, als je baas betaald is hij heel aardig (of heeft de factuurspecificatie niet gelezen)
 
Nou mijn baas heeft dat soort dingen snel door is mijn ervaring. Misschien heb ik het onduidelijk uitgelegd, de baliedame zei dat ze het maximale bedrag door zouden berekenen van de klasse die ik zou mogen huren. De rest was dus voor het schadebedrijf, anders zou ook geen enkele verzekeringsmaatschappij deze truc accepteren natuurlijk.
 

___JC___

Forumguru
Dan gaat dat schadebedrijf niet lang bestaan. Dure Mustangs en Hummers geven als vervangauto en niet doorberekenen !!
 

___JC___

Forumguru
Nou ik heb vanochtend mn auto naar de schadehersteller gebracht en wat stond er als vervangauto op me te wachten???

Een Ford Focus C-Max 1.6....

Allereerst wil ik graag mijn medeleven betuigen aan mensen met een 1.6je in een te zware auto (meer dan 1.000kg). Wat is dat ding traag zeg! Met moeite had ik aan het eind van de A4 de 160 gehaald en dan loeit dat ding een partij das niet normaal. Ik dacht dat een TDI herrie maakte maar die 1.6jes kunnen dr ook wat van!

Het interieur was best netjes maar de stoelen zitten echt niet lekker. Ze zijn erg smal en kort en de lendesteunen zijn niet te verstellen. Er zit wel een goeie radio in en de tellers vind ik duidelijk en goed af te lezen. Dr zat een soort console aan het stuur voor radiobediening en cruise control waardoor het stuur 2 keer zo groot geworden was. Dat is echt geen gezicht naar mij mening.

Hij rijdt wel redelijk voor een busje moet ik zeggen. Helt niet te veel over in de bochten en reageert lekker direct op stuurbewegingen. Wel heeft ie heeel veel last van zijwind, vooral op de snelweg bleef ik maar corrigeren voor plotselinge windvlagen.

Ik blijf de top gear mening delen met betrekking tot die kleine MPV's. Wat is de toegevoegde waarde tov een hatchback behalve een hogere zit??? (Die ik ook nogeens niet prettig vind.)

Voordeel van deze vervangauto, wat ga ik genieten als ik mn Octy weer terug heb.
 

LenK

Forumguru
de stoelen zitten echt niet lekker. Ze zijn erg smal
Nog smaller als bij de O2? Anders zou het je niet zijn opgevallen.
Ik ben van normale afmetingen en ik pas bij mijn O2 in de breedte maar net op de stoelen.

Voor de rest vind ik hier weer een teleurstelling over weinig vermogen. Wedereom Appels met peren vergelijking.
Als Alonso in jouw O2 met Abt stapt denkt ie ook dat ie in een brommobiel zit.
 

___JC___

Forumguru
De Octy sportstoelen zijn stukken beter dan de stoelen in de C-Max.

En tuurlijk kan je een 1.6 niet met een 2.0 TDI vergelijken. Ik rij echter ook vaak genoeg in andere auto's met minder vermogen. En een 1.6 in een auto van 1.200kg is gewoon erg weinig. Ik begrijp ook wel dat mensen met een 1,6 zeggen dat het vermogen genoeg is en allemaal wel redelijk mee komt met het verkeer, maar het is natuurlijk gewoon niet zo.
:)

Trouwens, herrie is gewoon herrie of je nou in een brommobiel rijdt of in een dikke Mercedes.
 

Rallye

Forumguru
Ook de stoelen in een gewone Focus zijn erg smal. Ze zitten bovendien veel te hoog. Anders had ik nu heel misschien een Focus ST gereden, maar zelfs daarin zitten de stoelen te hoog en zijn ze te smal. Ook de stoelen van een Golf GTI zijn voor mij overigens te smal. Ik ben misschien iets breder dan gemiddeld, maar de stoelen van mijn Octavia RS zitten wel goed.

Ik reed laatst een stuk in een Daewoo Lacetti. Goedenmiddag. Geen ab op de deurvergrendeling, zepige besturing en remmen, versnellingsbak zonder enig gevoel. De laatste keer dat ik zo'n slechte versnellingsbak had was in een Ford Escort ergens eind jaren tachtig. Te lange derde en vierde versnelling. Rare bediening: de deur open je door de sleutel naar links te draaien, de kofferklep door de sleutel naar rechts te draaien. Een derdehands Astra rijdt beter.

Overigens lijkt mij een 1.6 in een Focus ook niet veel over hebben. Ook de Roomster waar ik laatst in gereden heb, waarschijnlijk een 1.2, voelde ondergemotoriseerd aan. Ik moest bij het invoegen opletten dat ik voor een vrachtwagen bleef.......
 

LenK

Forumguru
1.6 voor een O2 is voor het dagelijks normale gebruik echt voldoende.

Als die 1.6 ondermaats is wat moet een 1.4 dan in een O2 of een 1.2 in de Roomster (65pk/112Nm/1125kg).

Niet iedereen wil altijd overal voorbij. In de spits en in de bebouwde kom sta je zowieso de helft van de tijd stil.

En zolang je Skoda rijdt zijn er talloze auto's toch sneller dan je Skoda, als is het een getunede RS.....
 

___JC___

Forumguru
1.6 voor een O2 is voor het dagelijks normale gebruik echt voldoende.

Kijk en daar verschillen wij van mening. Voor jou wel voor mij niet. Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Sommige mensen vinden airco onnodig in een auto en anderen willen absoluut niet zonder. Sommige mensen geven bakken geld uit aan dikke velgen en anderen hoeven ze niet want je ziet ze toch niet als je erin zit. Enz enz enz..
 

VEEJAY

Forumguru
ligt eraan als je alleen zakelijk rijdt en dan iedere dag in de file op de A12 heb je aan een 900cc (Aygo) motor nog genoeg, je komt zelden boven 60km per uur gemiddeld. Serieus waar. Tuurlijk moet het wel lekkere stoelen hebben enzo naar qua motor maakt het niet uit.

Ik heb een maand moeten pendelen in een 1.6 Touran over de A12, en het reed best relaxed, je past je aan aan het vermogen.

Weekend stoplichtsprintjes en tripjes naar Duitsland is natuurlijk andere koek.
 

___JC___

Forumguru
Ik bedoel niet dat een 'kleine' motor het probleem is maar de verhouding pk per kg. Een Aygo kam best vlot zijn met 900 cc als ie maar niet zoveel weegt.

Net weer ff volle bak terug geknalt met dat ding en het gaat inderdaad allemaal wel, als je m maar flink in de toeren houdt. :)
Alles went dus dit ook denk ik.
 

Dutch4x4

Senior Member
Maar dan maakt 't inderdaad ook een flinke bak herrie - dat ben ik dan wel weer met je eens. En het rauwe geluid van een weinig vermogende viercilinder-benzine is anders, maar wel net zo lelijk als van een diesel, da's waar.
 
Bovenaan Onderaan