Candy White

Snor

Lid
De auto staat nu op 17" Trifid velgen. Kijk in mijn album voor het resultaat! Het is een hele andere auto geworden, echt heel mooi al zeg ik het zelf.

Porettuhcs

Senior Member
Ik ben niet zo van de witte maar ik moet toegeven dat ik het een zeer mooie verschijning vindt, vooral met die Trifid velgen :xyxthumbs:

wimZ

Lid
Mooie auto, wat mij opvalt is dat de koplampsproeiers in chroom zijn uitgevoerd, bij mij zijn deze kapjes in de kleur van de auto.
Speciale bestelling?

Snor

Lid
Nee geen speciale bestelling, ik denk modeljaar 2010?

Er zit ook geen sprietantenne meer op maar alleen een haaievin, ook 2010?

Mooie auto, wat mij opvalt is dat de koplampsproeiers in chroom zijn uitgevoerd, bij mij zijn deze kapjes in de kleur van de auto.
Speciale bestelling?

De chromen koplampsproeierkapjes waren bij de eerste Superb II modellen in de kleur van de auto. Alle Skoda Superb II modellen die nu van de band komen hebben uitsluitend de chromen kapjes. Geen speciale bestelling, want de Superb Combi heeft ze ook in het chrome. De haaievin is tegenwoordig ook standaard als je een gps systeem in je auto heb vanaf fabriek, zoals navigatiesysteem Columbus. Voor zover ik weet hebben de Superb II modellen met een standaard radio wel een spriet op het dak.

Snor

Lid
Wel mooi alleen die haaievin. De sprietantenne vind ik niet mooi. Ook niet handig in de wasstraat.

MennoW

Forumguru
ik vind een auto waar je zuinig op bent was je met de hand
maar das mijn mening. ik was zelfs mijn lease auto met de hand en die word af en toe ook in de was gezet.

maar even over die chromen afdekkapjes op de koplamp sproeiers.
ik weet niet of ik het wel zo geslaagt vind. beetje of heeft die troep in zn oog hoek net als je wakker word.
ik hen geen xenon op mijn bestelde superb maar ze mogen van mij wel gewoon in de carroserie kleur

Wasmachineman

Forumguru
ik vind een auto waar je zuinig op bent was je met de hand
maar das mijn mening. ik was zelfs mijn lease auto met de hand en die word af en toe ook in de was gezet.

maar even over die chromen afdekkapjes op de koplamp sproeiers.
ik weet niet of ik het wel zo geslaagt vind. beetje of heeft die troep in zn oog hoek net als je wakker word.
ik hen geen xenon op mijn bestelde superb maar ze mogen van mij wel gewoon in de carroserie kleur

Ik ben ook zuinig op mijn auto. Maar doe hem wel in de wasstraat. Nu zeker. En als het goed weer is en ik heb tijd dan doe ik het een emmer thuis met mijn kinderen erbij. Afgelopen zomer dus genoeg gedaan. Maar dat kan nu toch niet ? En toch wil ik dat hij af en toe schoon is als ik bij mijn schoonmoeder op bezoek ga !:D

Snor

Lid
Af en toe ontkom je er niet aan. Meestal was ik de auto met de hand samen met de auto van de buurman. Hij heeft ook een Superb 140PK (met chip iets meer denk ik), elegance business line met 18" Trifid. Dus nog een kleine 3 weken en er staan 2 Superbs naast elkaar onder 1 carport. Nu staat mijn Octavia nog naast de Superb. Als ik mijn Superb heb maak ik wel even een foto van de 2 Superbs naast elkaar.

Nou, ik doe mijn nieuwe autootje wel gewoon door de wasstraat. Ik ga geen hele vrije middag besteden aan het wassen van een auto. Het blijft tenslotte wel een gebruiksmiddel.:grin:

Ik heb ook wel gemakkelijk praten want in de plaats waar ik woon is het verboden om de auto op je erf te wassen. Dus zelfs al zou ik willen, dan mag het nog niet!;)

LenK

Forumguru
ik vind een auto waar je zuinig op bent was je met de hand maar das mijn mening. ik was zelfs mijn lease auto met de hand en die word af en toe ook in de was gezet.
:ot: En je bent snel op de hoogte van steenslag ea beschadigingen die misschien wat extra aandacht verdienen. Met de hand wassen is ook beter schoonwassen.
En die gemeenten waar je niet op straat je auto mag wassen: bemoeizucht die nergens voor nodig is. Is de wasstraat daar gratis dan als compensatie?

cvegreen

Forumguru
Wat lees ik hier zeg , hoe bekrompen zeg . Een gemeente bepaald of al dan niet je auto met de hand mag wassen . Nou , dan zou ik toch deftig in conflict komen met de gemeente , ik leef in een vrij land en daar kunnen ze niks aan doen . Als jij nu je auto lief bent en je absoluut niet in de carwash wil , kan volgens mij de gemeente niets op aanmerken , ze zouden het mij eens moeten trachten te ontnemen om te doen wat ik wil op mijn oprit , het zou zwaaien hoor , wees daar maar zeker van . Laat toch niet zo op je kop zitten man en ga je auto met extra veel schuim je auto zelf wassen . Ze kunnen je niets maken . Op privé grond doe je wat je wil als het maar geen vervuiling is en een auto wassen is geen vervuiling , anders mag je je huis ook niet schoonmaken met producten. niet afwassen met dreft , want ook schoonmaakmiddel en autoshampoo valt daar ook onder . Dus waar halen ze het uit om dat te verbieden en op welke grond baseren ze zich ?
Zou het eens willen geweten hebben.

EdK

Forumguru
In sommige gemeenten in den nederlanden heeft men een riool aansluiting voor jou woning zodat je afwaswater en ontlastingen uit je lichaam afgevoerd worden naar de rioolzuivering ! ( geld voor elke gemeente ) Maarrrr de putten in het wegdek zitten op een rioolstelsel die rechtstreeks op het oppervlaktewater lozen en dus niet meer gekoppeld zijn aan de rioolzuivering installatie's
En omdat er nog steeds fosfaten in de zeepmiddellen zitten zouden deze het mileu belasten !
Maar de gemeente wijken die zo'n gescheiden rioolstelsel hebben , die hebben vaak ook één of meerdere plekken waar je dan je auto wel kan wassen , en deze plekken hebben dus weer putten die wel op het rioolstelsel van de zuiveringsinstallatie zijn aangesloten !

Zo dit was dan ook even Off Topic maar laten we dan nu weer On Topic gaan !

Bovenaan Onderaan