Canton audiosysteem

S-coda

Lid
Als het goed is gewoon in het instellingen menu. Overigens, dan wel de Canton Equalizer (Pop/Rock/...) uitzetten.
Dan kun je de klank instellen (hoog - midden -laag)

S-coda

Lid
Nog een aanvulling; in het instellingen menu van de klank, eerst de Canton equalizer selecteren op "individueel". Dan krijg je de klank voor hoog - midden - laag te zien.

Mark748R1

Nieuw lid
Zijn er al mensen die ervaringen hebben met het Canton systeem van de O3 FL? Gezien alle verhalen die op dit forum te vinden zijn ben ik erg benieuwd. Ik hoop dat er verbeteringen zijn toegepast in de FL ;)

dirkie996

Forumguru
@Mark748R1 Ik heb het Canton-system in m'n O3 fl RS. Of het anders is dan in de O3, weet ik niet. Voor mij klinkt dit redelijk goed, zeker bij radio DAB+.
Wel is dit bij mij in combinatie met een Amundsen ( scherm 8", maar met 2 draaiknoppen). Ik weet niet of het anders klinkt met 'n Columbus?
Wanneer ik muziek beluister van een SDhc-kaart, vind ik wel dat er 'n beetje meer power mocht aanwezig zijn in het systeem.
Die cijfers die Skoda in sommige reclames aanhaalt: 570w muziekvermogen, daar moet ik eens goed mee lachen. Ik denk dat ze de som gemaakt hebben van de maximumbelasting van alle (10) luidsprekers.
Maar voor de prijs dat het kost, 'n nette oplossing met een redelijk goede klank bij gemiddelde volumes.

Mark748R1

Nieuw lid
@Mark748R1 Ik heb het Canton-system in m'n O3 fl RS. Of het anders is dan in de O3, weet ik niet. Voor mij klinkt dit redelijk goed, zeker bij radio DAB+.
Wel is dit bij mij in combinatie met een Amundsen ( scherm 8", maar met 2 draaiknoppen). Ik weet niet of het anders klinkt met 'n Columbus?
Wanneer ik muziek beluister van een SDhc-kaart, vind ik wel dat er 'n beetje meer power mocht aanwezig zijn in het systeem.
Die cijfers die Skoda in sommige reclames aanhaalt: 570w muziekvermogen, daar moet ik eens goed mee lachen. Ik denk dat ze de som gemaakt hebben van de maximumbelasting van alle (10) luidsprekers.
Maar voor de prijs dat het kost, 'n nette oplossing met een redelijk goede klank bij gemiddelde volumes.
Goed om te horen!

Het kan in ieder geval niet slechter zijn dan die kartonne deksels in mijn Peugeot 308sw die ze speakers noemen!

vinom

Actief lid
Je hebt natuurlijk naast je subwoofer ook nog vier speakers die laag kunnen weergeven. Misschien dat die nu vrijwel niet aanwezig zijn en de subwoofer wel en dat het op die manier lekker klinkt?

dirkie996

Forumguru
@OttoR
Eerst de lage, midden en hoge tonen instellen ( bij mij bas wel op 7)
Daarna de subwoofer bijdraaien. Bij mij staat die op 6 à 7.
Bij optimalisatie zet ik op: enkel voorin, en als ik alleen rijd, enkel bestuurder.
Is dit 'n Columbus of Amundsen? Mijn instellingen zijn van de Amundsen( 8" scherm)

dirk27

Forumguru
Een vraagje hier in het algemeen, ik ga binnen 3 maanden een Superb bestellen en ik twijfel echt of ik nu ga voor de Columbus met standaard versterker of dat ik ga upgraden naar Canton. Zijn er mensen die kunnen vertellen of het verschil echt noemenswaardig is?
Indertijd met de Octavia 3 waren de meesten van mening dat Canton geen echt verbetering was en heb ik zo gewoon gelaten. Maar de Amundsen in mijn O3 vind ik maar flets klinken :(

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat je die vraag alleen zelf kunt beantwoorden ;)
Gewoon gaan luisteren bij de dealer in een auto met en zonder. Wel even je eigen muziek meenemen op een stickie

dirk27

Forumguru
Keuze's keuze's.. :pieker:

Ik zit nu momenteel met de volgende configuratie: 1.6TDI DSG Style, Pack Comfort, Pack GPS Columbus, ACC, 18" en Sunset, Pack Premium (Alcantara/Leder).

Nu kan er nog Canton bij, maar dan zal ik de 18" moet laten vallen. Ofwel neem ik 18" + Canton, maar laat ik dan Pack Premium vallen.. Keuze keuze's..

Bovenaan Onderaan