Dat wordt wellicht wat gortig voor een leasebak
...... Het klinkt gewoon gek dat je extra speakers koopt, die je dan vervolgens gedeeltelijk uit moet zetten om het geluid beter te krijgen
Inderdaad, ik ervaar hetzelfde. De center speaker is te veel aanwezig. Bvb - Als je achteraan zit met het geluid op 'Alle' dan is het heel duidelijk dat het meeste volume van centraal vooraan komt. Bijna zo erg dat het lijkt alsof je maar naar 1 speaker aan het luisteren bent.
Een ander puntje is de subwoofer. Hier vind ik het heel moeilijk om de juiste balans te vinden tussen bas aanwezig, maar geen dreunend gevoel in je oren.
Surround werkt wel, maar is eerder een gimmick. Ik zet het soms wel eens aan bij techno en dan hoor je echt verschillende geluiden voor, achter, links en rechts. Maar het past de muziek ook zo aan dat het lijkt alsof je naar een andere versie van het nummer luistert. Bij alle andere muziekstijlen vind ik surround niet om aan te horen.
Op zich is de installatie wel capabel. Je kan het volume flink hoog hebben zonder vervorming. Maar er zitten een aantal kleine ergernissen in, die (volgens mij) met iets andere aansturing/instelling wel aangepast kunnen worden.