Ik ben vooral geïnteresseerd in een vergelijking van het SII Sound System ten opzicht van SIII Canton. Met een Bose of iets anders kan ik niet vergelijken want dat ken ik niet.
Ik rij momenteel met een SII Sound System en ik vind het systeem toch vrij goed, maar ik heb nog nooit een Canton gehoord. Ik vrees dat de bassen van Canton niet zo goed gaan zijn, omdat de woofer achteraan zit (ja ik speel veel boem-muziek en altijd hard)
Daarom wou ik beginnen met een vergelijking van het aantal boxen in de deur:
SII Sound System
vooraan : 3 waaronder een dikke woofer. Deze voel je echt lucht blazen bij bassen
achteraan: 2
SIII Canton
vooraan: ? ook 3 ? zit er ook een woofer in de deur (grote box onderaan) ? ik hoop het wel, anders moet ik het systeem sowieso niet hebben. één enkele woofer achterin kan geen 2 woofers voorin links en rechts vervangen.
achteraan: ? 2 + woofer in de koffer
Ik heb ook een beetje met de instellingen van het Sound System moeten spelen vooraleer ik het goed vond. Ik veronderstel dat het met de Canton hetzelfde zal zijn. Ik zet mijn rechtste boxen iets harder dan de links (bestuurderskant). Ik vind de balans dan veel beter (voor de bestuurder, hetgeen ik alleen ben in 90% van de gevallen). Ook de balans voor/achter staat iets meer naar achteren (om de achterste boxen meer tot hun recht te laten komen)