Canton systeem. Dvd blijven kijken tijdens rijden.

Skodajohn

Nieuw lid
Hoi,

Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn met een Canton systeem om een dvd te blijven kijken terwijl we rijden?

Alvast bedankt!

frisok

Senior Member
Canton of Columbus? anyway, leonpart, lijkt erop dat je dan een uitzondering bent...

ertromp

Forumguru
Hier gaan zaken door elkaar lopen inderdaad.
De link van @kansberg is voor het "oude" systeem zoals gebruikt in de O2, S2, Yeti.

Op de O3 (MQB) kan VIM ingeschakeld worden alleen met Vag Can Pro.
Dit is mogelijk voor de Columbus (al dan niet met Canton) of Amundsen.
Canton is alleen het speakersysteem/subwoofer

Dat vrijschakelen kunnen bijvoorbeeld @Antera of ik voor je doen.

Sk_Hans

Forumguru
Het wordt hier altijd weggewuifd onder het motto: "Moet kunnen, maak ik zelf wel uit", maar het is niet voor niks geblokkeerd. TV/DVD kijken (anders dan achterin in de auto) onder het rijden, is levensgevaarlijk. Je zult maar aangereden worden door een idioot die het zelf wel uitmaakt en vervolgens je kinderen het ziekenhuis inrijdt. Of erger...

ertromp

Forumguru
@Sk_Hans : Er zijn ook mede passagiers die wellicht wat anders willen dan constant naar buiten kijken voor alle eventuele gevaren die er mogelijk kunnen zijn. :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

kansberg

Forumguru
Wanneer komt VAG met Dual screen, zoals bijv. Jaguar dat kent? Passagier kijkt film en bestuurder heeft navigatie op één en hetzelfde scherm. De kijkhoek is bepalend wat je ziet. :uitlachen: :pieker:
En ja, ik moest VIM wel installeren want ik wilde in het 'hidden' menu. ;)

Sk_Hans

Forumguru
De politie wil nu standaard bij een ongeval de GSM in beslag gaan nemen om te kijken of iemand daarmee zat te klooien en dus niet oplette. Misschien dat ze dan ook meteen kunnen kijken of er een DVD vertoond werd. Maar ja, dat is NA het ongeval en dan is het al te laat. Je zal maar zo'n ... achter je hebben. Dan kun je alleen maar hopen dat het geen vrachtwagen is (die zijn meestal meer met andere dingen bezig dan met op het verkeer letten) of bouwvakkersbusje. Ik vind dat iemand die in de auto onder het rijden DVD kijkt, bewust een risico neemt om een ander letsel toe te brengen. Net zoals iemand die met drank op achter het stuur gaat. Dat is niet iets dat de persoon zelf wel kan beslissen. Dat moet gewoon verboden en zwaar bestraft worden.

Bovenaan Onderaan