Canton systeem. Dvd blijven kijken tijdens rijden.

kansberg

Forumguru
@Joske : Nee hoor, gewoon onder handbereik, maar heb de smartphone nooit nodig tijdens het rijden dankzij de perfecte bluetooth op de Columbus.
Bellen onder het rijden vind ik trouwens irri, handheld of handsfree, ben er geen voorstander van, luister liever naar mijn favoriete muziek.

RoelF

Forumguru
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawel hoooooooooor :deuk:

ach, moet eenieder maar voor zichzelf uitmaken.. jullie leggen vast ook allemaal de smartphone in het handschoenkastje tijdens het rijden zeker? :maakmegek:

Ja hallo, hoe moet ik dan mijn FlitsMeister in de gaten houden? Als ie dan piept moet ik 'm eerst uit het vakje halen om te kijken wat er aan de hand is. Dat valt niet mee met +160km/u! :deuk:

rekro

Nieuw lid
Is er ook iemand die weet hoe je een film op een dvd brand voor de nieuwe columbus van de oc3 heb nu 15 dvdtjes op verschillende manieren gebrand zoals mpeg1.2.3.4. Mp4.etc.zoals in het boekje beschreven staat maar geen een werkt er :sterretjes::banghead:

Sk_Hans

Forumguru
jullie leggen vast ook allemaal de smartphone in het handschoenkastje tijdens het rijden zeker? :maakmegek:
Die zit ofwel in mijn binnenzak ofwel in mijn koffertje. Maar ik raak hem niet aan onder het rijden. daarom hebben ze ook handsfree uitgevonden.

Rene C

Forumguru
Is er ook iemand die weet hoe je een film op een dvd brand voor de nieuwe columbus van de oc3 heb nu 15 dvdtjes op verschillende manieren gebrand zoals mpeg1.2.3.4. Mp4.etc.zoals in het boekje beschreven staat maar geen een werkt er :sterretjes::banghead:

Volgens mij speelt hij alleen echte DVD bestanden af geen dvix oid. Wil je divx afspelen moet dit denk ik via sd of usb.

Rene C

Forumguru
@Joske de O3 heeft een speciaal vakje voor je telefoon...met een klepje zodat je hem niet hoort.

Hoef je met de Iphone 5S geen vakje meer voor te hebben, zodra gelinked met de blauwe tanden geeft hij geen geluid meer, hoeft hij niet voor in een bakje te liggen. Alleen een beller komt door.

Dan over het vrijschakelen tja, mooie discussie in een ander topic.

Falcon

Donateur
@Skodajohn Om even het offtopic geblaat te negeren. VIM (Video In Motion) moet worden aangezet. Bij de dealers doen ze dit niet. Dit moet gedaan worden door iemand die VAG-COM kan wijzigen. Hiervan is een lijst op het forum te vinden.

6 september is er een skodaforum-meeting. Daar kan je het ook laten uitvoeren. Zie topic.

Hier gaan zaken door elkaar lopen inderdaad.
De link van @kansberg is voor het "oude" systeem zoals gebruikt in de O2, S2, Yeti.

Op de O3 (MQB) kan VIM ingeschakeld worden alleen met Vag Can Pro.
Dit is mogelijk voor de Columbus (al dan niet met Canton) of Amundsen.
Canton is alleen het speakersysteem/subwoofer

Dat vrijschakelen kunnen bijvoorbeeld @Antera of ik voor je doen.

Beste Ertromp

Ben net de gelukkig bezitter van een superb 2016 HB en wil graag de dvd restrictie eraf halen. Hoe kan ik dat via jullie doen?

Gr
Ralph

Dank voor je reactie etromp.

Nog 1 vraagje. Doen jullie dit softwarematig of moet er een kastje tussen?

Ben even benieuwd hoe het werkt en wat er gebeurt als de garage updates uitvoert.

B.Stuurder

Forumguru
@Sheikspir zoek even onder VCDS op dit forum, zoekwindow bovenaan. Er zijn heel veel dingen die je aan kunt laten passen, vrijschakelen van de dvd is er één van. Je kunt in sommige gevallen zelfs opties krijgen zonder ze gekocht te hebben (software matig)

ertromp

Forumguru
Dank voor je reactie etromp.

Nog 1 vraagje. Doen jullie dit softwarematig of moet er een kastje tussen?

Ben even benieuwd hoe het werkt en wat er gebeurt als de garage updates uitvoert.
Softwarematig.
Ervaring is dat een heel enkele kaar een software update op 1 van de controllers plaatsvindt en dat dan een kleine kans bestaat dat instellingen verdwenen zijn
Maar die updates worden maar heel sporadisch uitgevoerd als een auto een 3/4 jaar tot een jaar op de markt is

@Sheikspir zoek even onder VCDS op dit forum, zoekwindow bovenaan. Er zijn heel veel dingen die je aan kunt laten passen, vrijschakelen van de dvd is er één van. Je kunt in sommige gevallen zelfs opties krijgen zonder ze gekocht te hebben (software matig)
Zoals stuurcorrectie als je van rijbaan wijzigt zonder richting aangeven :) auto parkeert tenslotte ook zelf in. Ga even zoeken. Dankjewel

Softwarematig.
Ervaring is dat een heel enkele kaar een software update op 1 van de controllers plaatsvindt en dat dan een kleine kans bestaat dat instellingen verdwenen zijn
Maar die updates worden maar heel sporadisch uitgevoerd als een auto een 3/4 jaar tot een jaar op de markt is
Thx ga een PB sturen naar antera

Bovenaan Onderaan