Er is wel degelijk een draadje waarin het rijden met caravan en een hybride besproken is (in de ntreure zelfs), zie:
Ik heb 2 misschien simpele vragen: - de elektromotor is 85kW/115 pk en de benzinemotor 110kW/150pk. Waarom is het totale vermogen dan maar 150kW/204 pK? Ik zou verwachten totaal 265pk, of werkt dat zo niet? tweede vraag: heb je dus 204pk zolang de accu nog enigzinds vol is? Stel ik maak...
www.skodaforum.nl
6e versnelling is gewoon een versnelling, echter met caravan (in mijn geval 1 van 1500 kg) gebruik ik die niet en schakel ik zelf terug naar 5.
Warm draaien hebben we het in het andere draadje heel lang over gehad, mijn manier is dat ik de auto wel degelijk voor verwarm om te voorkomen dat wanneer de accu leeg is de benzine motor het in koude toestand in 1x voor zijn kiezen krijgt. Om alvast op de opmerking van
@hemi24 vooruit te lopen: Vroeger reed je weg met je auto en ging vanaf 0 km/uur de hele last in beweging door je ICE en warmt ie gewoon (iets sneller dan normaal) op. Bij een hybride zou je wegrijden zonder ICE en moet je auto op cruise snelheid met koude motor omschakelen. Persoonlijk lijkt me dat niet zo'n goed idee en daarom kies ik ervoor om ten eerste voor te verwarmen en daarnaast niet volledig elektrisch te gaan rijden met de caravan.
Even uit ervaring: de phev rijd heerlijk met caravan, lekker veel koppel (400 Nm max) en veel gewicht van de auto zelf. Dat maakt het een heerlijk stabiele combinatie. Verbruik is wel fors, maar dat geldt ook voor een niet hybride met caravan. De 1.5 TSI die ik hiervoor had verbruikte met caravan hetzelfde en ook de 1.6 TDI (de 120 pk variant) daarvoor luste behoorlijk wat..