Caravanspiegels octavia III

PizzaPieter

Forumguru
Zo'n setje heb ik weggegooid, die kl*terubbertjes bleven niet zitten op de Fabiaspiegels en zeer waarschijnlijk leent ook het hoekige model van de Leonspiegels zich hier totaal niet voor. De Milenco's die ik nu heb klemmen tenminste goed vast aan de bovenrand van de spiegel.

Zowel ik als mn buurman ervaren er geen probleem mee.

Ik heb dan zowel geen Fabia als ook geen Leon. Gelukkig werd de vraag gesteld over een O3

Canon-Eye

Forumguru
Die elastiekjes werkten best goed op de redelijk vlakke spiegelhuizen van mijn Audi80 van 1985, mede doordat er tussen de twee rubbers nog iets van een bolling zat. De Octaviaspiegelhuizen zijn (naar de foto's te oordelen) tamelijk driehoekig, van bovenaf gezien, wat de Leonspiegels in nog sterkere mate hebben: naar buiten toe worden ze fljnk dunner. Dat alleen al maakt de kans op "afglijden" groter.

Laatst bewerkt:

Frnsvdw

Senior Member
Ik heb momenteel caravanspiegels van EMUK. Deze zijn wel duurder maar op maat gemaakt per merk en type auto.
Dit is een spiegel met een gegoten frame die perfect past om de spiegel. Voor zover ik heb kunnen zien zijn die er nog niet voor de O3.
Absolute aanrader maar je moet het er wel voor over hebben. Kosten ongeveer €75,-

Kimmen al diverse 'gewone' modellen gehad maar die trillen enorm. EMUK zit strak en trilt niet. Uitgaande van 5 jaar gebruik en goed te verkopen via marktplaats kost dit onder aan de streep €10,- per jaar. Hier kun je geen ellende voor hebben.
Ik heb ook de EMUK heel plezierig, aanrader!!
Wel iets duurder, maar toch

Bovenaan Onderaan