Carplay in Skoda Octavia 2018

tommy77

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een IPhone 5 die ik om één of andere reden niet verbonden krijg in mijn Skoda.
Ik volg de instructies op het scherm, maar telkens wanneer er geprobeerd wordt om de verbinding te maken, verschijnt er een melding dat de verbinding verbroken werd en dat ik in de IPhone op zoek moet gaan of scoda connect wel toestemming heeft om te verbinden.

Het loopt als volgt: motor aan, klik op de app knop, verbind de iPhone via de usb-poort, er wordt verbinding gemaakt maar die wordt onmiddellijk terug verbroken en dan verschijnt de foutmelding.

Iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

mvg

Rallye

Forumguru
Ik heb geen auto met Skoda Connect, maar verbind meestal eerst met USB (auto op contact) en klik daarna op de smartlink-knop op het scherm. Jij houdt een andere volgorde aan.

Omdat verwezen wordt naar Skoda Connect: kun je proberen om dat eerst aan de gang te krijgen en daarna nog eens CarPlay proberen?

Overigens: welke iOS-versie heb je? Gebruik je een echte Apple-kabel?

Zie ook https://support.apple.com/nl-nl/HT205634

Laatst bewerkt:

Horkje

Forumguru
Misschien geen originele kabel zoals aangegeven.

Anders in je iPhone onder instellingen bij berichtgeving even kijken of je misschien bij beperkingen iets aan of uit moet zetten?

En wat wil je precies doen met je iPhone? Als hotspot gebruiken (dat werkt slecht en instabiel) of Apple Carplay gebruiken?

Michel

Forumguru
Heb je het multimediasysteem weleens gereset? Ik heb bij mijn Columbus al eens meegemaakt dat de iPhone geen verbinding meer wilde maken voor Apple Carplay. Resetten van de Columbus (ongeveer 10 seconden de aan/uit toets vasthouden) verhielp dit toen.

tommy77

Nieuw lid
Bedankt voor de feedback! Ik gebruik een originele Apple kabel (en al verschillende exemplaren geprobeerd). De originele lightning kabels zijn altijd combi's van laadkabels en kabels voor data-overdracht volgens mij.

Ik heb de correcte melding eens genoteerd: er staat "Verbinding is mislukt. Controleer of uw mobiele apparaat is vrijgegeven voor het gebruik van "Smartlink" alstublieft.

Ik wil graag Apple Carplay gebruiken, maar ik zie hiervan niets bij de instellingen staan.

Er kunnen ook instellingen op de telefoon niet goed staan. Als je siri uitzet heb je ook geen CarPlay, dus kijk even of siri aanstaat.

Japanese Power

Donateur
Als je siri uitzet heb je ook geen CarPlay, dus kijk even of siri aanstaat.
Je hebt in basis geen Siri nodig om CarPlay te gebruiken. Werkt nl. ook zonder Siri. Je kunt Siri inschakelen om voice command van Siri te gebruiken omdat Apple CarPlay de Voice Command van je auto deels blokkeert. Leuk hè Apple monopolisten. Voor mij om die reden dus geen Apple CarPlay.

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Je mening over Apple mag je zelf weten, maar die kun je niet op je voorbeeld baseren. Bij CarPlay is de gewone voice command nog steeds te gebruiken. Volgens mij krijg je Siri als je kort op de voice-knop op je stuur drukt (of op de homeknop van je scherm) en de gewone voice command als je lang drukt. Kan ook andersom zijn.

Japanese Power

Donateur
De voice command van Skoda werkt voor een deel nog wel maar bv. voice command bellen wordt uitgeschakeld door Apple. En met langer indrukken krijg je Siri, als je deze optie aan hebt staan op je iPhone. Het is gewoon vervelend dat Apple bepaalde functionaliteit uitschakeld met CarPlay.

Edit: kan het nu niet testen omdat vrouwlief op stap is met de beer.

Rallye

Forumguru
Waarom heb je de voice command bellen nog nodig als je via Siri (werkt beter dan voice command) of CarPlay kunt bellen? Er is dan geen functionaliteit uitgeschakeld, maar gewoon vervangen.

Japanese Power

Donateur
Raar hoor dat ik ACP alleen met een kabeltje kan gebruiken terwijl m’n iPhone draadloos ligt op te laden. Beetje tegenstrijdig van Apple. Maar goed, dat was niet de insteek van m’n eerste reactie in deze post.

Ik heb ze (Siri en ACP) beiden gebruikt maar ACP heeft voor mij op dit moment echt geen meerwaarde. En Met Siri heb ik nu ook niet super ervaringen. Een hoog gadget gehalte. Ieder z’n ding.

Wellicht over een poosje wanneer ACP draadloos werkt en ze meer apps toelaten dat ik er anders over ga denken.

Rallye

Forumguru
Ik ben ook nog geen echte CarPlay-fan. Whatsapp is een toevoeging, geen Flitsmeister is echt een breekpunt. Apple Kaarten is niet ideaal. Dat je een draadje nodig hebt is geen specifiek Apple-nadeel: dat geldt ook voor Andorid Auto. Vor bellen werkt in mijn ervaring Siri beter dan voice command, dus daar zie ik geen nadeel.

tommy77

Nieuw lid
Siri stond aan, maar 'Hey Siri' was niet ingesteld. Nu werkt het wel, zij het niet vlot. Als ik een nummer uit mijn muziekbib wil skippen (Apple Music) om het volgende nummer te horen, springt hij steeds naar hetzelfde nummer terug, vermoedelijk omdat het scherm in slaapstand gaat... of is daar een andere reden voor?

Michel

Forumguru
"Hey Siri" heb ik nooit ingesteld, aangezien mijn iPhone na vele pogingen nog steeds niet die zin herkent op basis van mijn stem. Maar Apple Carplay werkt desondanks wel. Maar dan nog bedien ik Apple Carplay via het multimediasysteem.

tommy77

Nieuw lid
Ik gebruik Hey Siri ook niet, maar het blijkt wel nodig om de optie te activeren op de IPhone om verbinding te kunnen maken...

Rallye

Forumguru
@tommy77 Heb ik mij nooit gerealiseerd....... Ik weet niet eens of bij mij hey siri aanstaat. Ik kan ook zo geen link vinden waar dit uit blijkt. Heb jij een link?

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Ik heb vandaag voor t eerst Apple CarPlay gebruikt, werkt goed, MAAR verbinding van de telefoon is erg slecht, ik hoor de ander uitstekend.
Maar men ontvangt mij niet.
Herkent iemand dit, en wat zou de oorzaak kunnen zijn?
K ga t vandaag maar ns proberen met n origineel kabeltje van Apple....

Wordt vervolgd

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan