Carplay in Skoda Octavia 2018

s-line

Forumguru
Mijn zoontje heeft ook een iPhone5 en die kan ook niet zonder kabeltje op de CarPlay in onze Peugeot 3008. Terwijl de rest met hun iPhone’s 6/7 dit wel kan via Bluetooth dus ik denk dat het toch echt aan de iPhone5 ligt waarschijnlijk is die gewoon te oud.

Rallye

Forumguru
@s-line CarPlay via bluetooth? Dat is nieuw voor mij. In de meeste auto’s werkt Carplay alleen via een kabel. In de Youtube-filmpjes die ik van de 3008 kan vinden zie ik ook steeds een kabel. Wireless CarPlay zou technisch wel mogelijk zijn, maar nauwelijks uitgerold zijn. Ik wet dan bovendien niet of dat via bluetooth of wifi gaat.

Edit: ik zie wel deze post, https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=4334

Daar gaat het aan het eind over siri, niet echt over CarPlay.

D

Deleted member 24009

CarPlay werkt vanaf de iPhone 5. Je zal denk ik wel via Bluetooth kunnen verbinden, maar dan zonder CarPlay scherm op je navi.

Rallye

Forumguru
CarPlay ís het scherm van je telefoon op de navi. Dit in tegenstelling tot Android Auto dat ook een aparte app is. Tot nu toe heb je voor CarPlay eigenlijk altijd een kabel nodig. Verbinden van navi en iPhone met bluetooth is gewoon een carkit. Dat kan met een iPhone 5 ook.

s-line

Forumguru
Ja,dat bedoelde ik ook, sorry.
Verkeerd begrepen..:bloos:
Wat ik bedoelde is dat de iPhone 5 van mijn jongste telg niet via de blue-tooth verbinding kan maken met de auto en de andere iPhone toestellen weer wel, dus die van hem moet altijd via de kabel aangesloten worden en dan wordt het meteen CarPlay dus

Rallye

Forumguru
Ah. Duidelijk. Overigens wel vreemd dat een iPhone 5 niet verbindt via bluetooth, want dat zou gewoon moeten kunnen. Mijn vrouw heeft er jaren één gehad, die gewoon verbinding maakte met onze carkit. Maar goed, is dus noch een CarPlay, noch een Skoda-probleem.

Laatst bewerkt:

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Ik rijd sinds kort in n Skoda Octavia , Apple CarPlay werkt uitstekend....tot dat ik n telefoongesprek wil gaan voeren.
Diegene die mij belt hoor ik perfect, alleen is het geen ik zeg door de andere “ partij” niet te volgen,komt in horten en stoten binnen.
Herkent iemand dit probleem en wat zou de mogelijke oplossing kunnen zijn.
Ik gebruik een iPhone 7 met de laatste versie IOS en een origineel snoertje.
Hoop dat iemand mij kan helpen.....
Bvd

Rallye

Forumguru
Is de lightning-aansluiting van je iPhone schoon? Daar wil zich nog wel eens wat stof in ophopen. Bij mijn iPhone 6 werkt bellen via CarPlay goed....

Spector

Forumguru
Ik had deze ook al het Columbus draadje geplaatst, niet gezien dat dit draadje al bestond :banghead: maar,

Ik maak gebruik van een iPhone 8 met laatste update in combinatie met een originele Apple lightning kabel. Carplay, start netjes op en met bellen, berichtjes en Whatsapp allemaal geen problemen. Echter als ik een melding krijg van een niet Carplay app zoals bijvoorbeeld Flitsmeister, wordt de laatste tijd de verbinding tussen Carplay en de telefoon verbroken.
Ik moet dan via het menu en wederom verbinding maken met Carplay, waarna alles weer functioneert totdat ik een aantal meldingen heb ontvangen van niet Carplay apps. Is dit een Carplay of iPhone probleem, hebben hier meer mensen problemen mee en zo ja hoe opgelost?

Bovenaan Onderaan