@frits183 de rood omcirkelde slang is van de carterventilatie. De dunne slang gaat die naar je inlaatspruitstuk?
Als dat zo is dan is dat T stuk wat uit je blok komt de PCV klep. En is het een kort systeem. Er zit waarschijnlijk een terugslagklepje in. Onder vacuüm worden de dampen door het dunne slangetje afgezogen je inlaatspruitstuk in.
Onder overdruk zit er een terugslag klep. Als de turbo druk opbouwt heerst er overdruk in het inlaatspruitstuk, zonder terugslagklep zou door het dunne slangtje je blok onder druk komen te staan.
Zie foto:
Groen: situatie onder vacuüm, dampen worden afgezogen door het vacuüm in het inlaatspruitstuk
Geel: terugslagklep. Onder overdruk drukt de luchtdruk de klep dicht zodat het blok niet onder druk komt te staan
Rood: situatie in overdruk. De dampen worden door de lucht stroom door de turbo afgezogen de turbo in.
Denk dat het bij de 1.2 op deze manier werkt. Alleen weet ik dan ff niet waar dat andere klepje (nr 21) voor dient
EDIT: Ik heb het mis. De dune slang is voor de benzinedamp afzuiging (vanaf de benzinetank) Het zit dus zo:
Blauw zijn de benzinedampen, die gaan rechstreeks de turbo in (bij mij ook)
Groen zijn de carterdampen onder overdruk
Rood is een eenrichtingsklep.
Er moet dus nog een klep zitten die de dampen onder vacuüm afzuigt, dat zal dan wel klep 21 zijn.