Chip tuning 2.0 TDI en leaserijders

chiptunen van 140 naar 170 pk

• Ja doen als je de kans krijgt.

Stemmen: 35 51,5%
  • Nee weet nu al niet wat ik met 140 pk moet

Stemmen: 9 13,2%
  • Boeie.....

Stemmen: 18 26,5%
  • Strak plan .....

Stemmen: 6 8,8%

• Totaal aantal stemmers
    68

MuiZ

Nieuw lid
Die milieu-waanzin slaat door. Op alle fronten.
Bij ons hebben ze een klimaatneutrale leaseregeling, zuinige auto's zijn goedkoper en slurpers duurder.

Goed idee, maar de bazen rijden in de duurste benzineslurpers die te krijgen zijn. :smiley29:

heeee..... klinkt bekend

rijden bij ons in dikke SUV's

nog ff voor 1 januari geregeld....de hypocriete kl##tz#kken

MuiZ

Nieuw lid
Ben ik nou de enige die zich aan dit soort symboolpolitiek ergert? Waar bemoeien ze zich mee? Een fijn staaltje milieubeleid over de ruggen van de medewerkers.

"I do have a disregard for the environment. I think the world can look after itself and we should enjoy it as best as we can". Jeremy Clarkson
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
fijn stukje bezuinigen ....

brandstof kosten en de leasekosten omlaag brengen

Fabia

† In Memoriam
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___
Die milieu-waanzin slaat door. Op alle fronten.
Bij ons hebben ze een klimaatneutrale leaseregeling, zuinige auto's zijn goedkoper en slurpers duurder.

Goed idee, maar de bazen rijden in de duurste benzineslurpers die te krijgen zijn.

heeee..... klinkt bekend

rijden bij ons in dikke SUV's

nog ff voor 1 januari geregeld....de hypocriete kl##tz#kken

Vind het ook niet echt motiverend voor je medewerkers.

___JC___

Forumguru
Nou ze zien dat nu ook in geloof ik en gaan er wat aan doen (lees iets meer betalen voor dezelfde wagens ;) )

Jeje

Lid
goed voorbeeld doet volgen toch?:ahum: lekker allemaal in een toyota Gribus, scheelt ook weer een hoop caravans op de weg as zomer. (kan namelijk geen trekhaak onder/aan/op ofzoiets):super:

sitechris

Donateur
dan ga je er vanuit dat een Prius sneller rijdt dan auto met caravan. Weet ik nog niet zo zeker ;). Ooit een Prius op de linkerbaan gezien?

Jeje

Lid
waarschijnlijk niet, is niet zuinig toch boven de 80km/h:icon_smile_question en daar heb je hem toch voor gekocht.

Ralph

Lid
Ik heb mijn auto ook laten tunen bij JD. Zeer tevreden! Zoals je misschien in eerder topics heb gelezen was de leasemaatschappij er minder blij mee. Vandaag krijgt de auto een grote beurt en moet helaas ook het tuning programma eruit. Baal er stevig van!!!!!!!! NOOIT MEER VP LEASING!!!

Dit niet vanwege de tuning die eraf moet, want dit kan ik nog begrijpen. Maar vanwege andere ergenissen!!! Dit verhaal krijgt nog een vervolg..................

dmfow

Lid
mag niet :(

Ik wil wel maar ik mag niet, ING heeft een policy dat auto's met DSG niet gechipped mogen worden :eek:...geen idee wat hier de achterliggende gedachte van is. Als iemand dat trouwens weet dan mag hij/zij dat met me delen...misschien dat ik er dan vrede mee heb (denkt het niet maar toch)

Happy

Nieuw lid
Mijn werkgever least bij Leaseplan. Daar mag helemaaaal niets. Chiptuning is absoluut niet toegestaan. Jammer maar helaas. Hoewel.......... door de eigen bijdrage aan mijn werkgever zou ik toch zelf voor de kosten opdraaien. Wordt over 3 jaar berekend. Kosten af-fabriek tunen EUR 1200,-- is per jaar EUR 400,-- oftewel per maand EUR 33,--. Heb ik er niet voor over.

Jager

Actief lid
Ik wil wel maar ik mag niet, ING heeft een policy dat auto's met DSG niet gechipped mogen worden :eek:...geen idee wat hier de achterliggende gedachte van is. Als iemand dat trouwens weet dan mag hij/zij dat met me delen...misschien dat ik er dan vrede mee heb (denkt het niet maar toch)
Waarschijnlijk omdat ze bang zijn dat de DSG het vermogen niet aan kan.
DSG schijnt nog niet goed overweg te kunnen met veel koppel.

De 6 bak DSG kan 170PK 350Nm zonder problemen aan de nieuwe 7 bak DSG kan niet zoveel aan (max 170PK en 250Nm) doordat het een droge bak is en geen natte zoals de 6 bak.
Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8181
Tunen kan dus gewoon met fabrieks garantie.
Een handbak heeft ongeveer net zoveel pk's (kan ietsje meer zijn) maar de Nm ligt rond de 400Nm, omdat de DGS dat niet (onder gaarntie) aan kan.
Het gaat wel, maar dan zonder garantie maar eigenlijk ook zonder risico hoor.

In Veldhoven rijd een Altea met 398Nm DSG zonder ook maar 1 probleem.

Phille

Nieuw lid
Tuning mag normaal geen probleem zijn. Ik heb zelf een OII van 140 PK staan momenteel nog maar 1100 km op, dus nog iets te vroeg om te tunen... Anderzijds heeft een kennis ook dergelijke auto met momenteel 110 000 km op de teller en heeft deze laten tunen op 10 000. Resultaat: 180 Pk en 400 Nm koppel. Buiten een turbo op 105 000 km nog geen problemen gehad. Motor draait nog als nieuw. Enkel 2 regels in acht nemen (zowel voor een niet als wel getunde)
- Motor altijd opwarmen voor je dat vermogen aanspreekt
- Na een stevige rit waar de turbo goed heeft moeten werken even laten
nadraaien om de koeling nog te garanderen.
Voor de rest beresterke motor..

___JC___

Forumguru
Tuning mag normaal geen probleem zijn. Ik heb zelf een OII van 140 PK staan momenteel nog maar 1100 km op, dus nog iets te vroeg om te tunen...

??????
Ik heb m vanaf aflevering getuned gereden. Had 186pk en 390NM op de rollerbank. Maakt niet uit wanneer je m laat tunen. Ik weet alleen niet hoe een standaard 2.0 TDI voelt.
:smirk:

L0L, hier nog zo'n tevreden rijder die niet weet hoe 140PK voelt.
Tuning vanaf de aflevering is geen enkel probleem.
Als je het later doet heb je 1 week geen auto.
Zo lang duurt het ongeveer.
Computer eruit, opsturen naar PON, doorsturen naar ABT, terug naar PON, terug naar dealer, inbouwen en klaar.

Phille

Nieuw lid
Volgens de tuner van men kennis is het toch aan te raden om de wagen los te rijden (diesel toch minstens 5000 km)
Daarna voerd hij een individuele tuning op die specifieke wagen uit.
Volgens hem zijn er nog bepaalde parameters welke zich anders nog wijzigen en is nadien nog een correctie nodig...
Kijk anders zelf eens even op de site:
http://www.kempower.be

Tuning duur enkele uren, daar kan je gerust op wachten.
Anderzijds kan ik niet wachten om hem te tunen, iets meer pit kan nooit geen kwaad.

___JC___

Forumguru
Das met tuning op maat misschien van belang omdat je dan meer rekening houd met het specifieke karakter. Ik heb een Abt chip en dus 'standaard' tuning software.

Alhoewel, ik weet van een gozer met een leon FR (2.0TFSI) die m op maat heeft laten chippen bij JD toen ie net nieuw was. Resultaat 260pk op de rollerbank na het tunen. Toen ie ingereden was werd dat alleen nog maar meer !! En JD is een goeie...

Bovenaan Onderaan