chippen 2.0TDI

Rosinfield

† In Memoriam
Maar dat is dan toch wel degelijk meer vermogen, gepaard aan iets gunstiger verbruik? Is overigens ook mijn ervaring.
Maar tuinen die je toch wel primair omwille van meer vermogen en koppel
 

makal

Lid
ja ok logisch doe je dat voor het extra vermogen. Maar ik weet dat Ford dealers met de euro5 busjes juist "eco tuning" doet waarbij helemaal niet meer pk/Nms erbij komen. Dus het kan wel degelijk.
 

Canon-Eye

Forumguru
Fabrikanten hebben vaak een flinke marge op de motoren zitten. Hierdoor kan er meer uitgehaald worden.
Zou het niet zo zijn dat verkleining van die marge, oftewel "er meer uithalen", ook simpelweg tot gevolg heeft dat de slijtage groter wordt?
Uiteindelijk moet het allemaal toch harder werken. Mensen kweken dan grotere spierballen, maar voor motoren gaat dat niet op vrees ik.

Oud gezegde: wie het onderste uit de kan wil, krijgt het deksel op z'n lid... (of zoiets? :D)
 

CDK

Forumguru
Zou het niet zo zijn dat verkleining van die marge, oftewel "er meer uithalen", ook simpelweg tot gevolg heeft dat de slijtage groter wordt?
Uiteindelijk moet het allemaal toch harder werken. Mensen kweken dan grotere spierballen, maar voor motoren gaat dat niet op vrees ik.

Oud gezegde: wie het onderste uit de kan wil, krijgt het deksel op z'n lid... (of zoiets? :D)
de veiligheidsmarge wordt in sommige gevallen iets opgerekt
in andere gevallen leveren fabrikanten identieke motoren met verschillende vermogens, met mijn motor als voorbeeld bij Audi 280 en bij Skoda 260 en volledig identiek, alleen andere software
 

Joske

Forumguru
ja bij mijn motor weet ik het ook zo niet helemaal hoor, had ergens eens begrepen (maja, van horen zeggen hoor je veel liegen zeggen ze al eens bij ons) dat de 170 pk versie een grotere/andere turbo heeft dan de 140 pk. Maar steeds moeilijk om daar 100% betrouwbare informatie over te vinden. Tenzij de echte techniekers onder ons die er al eens eentje gedemonteerd hebben ;)
 

Fean

Forumguru
Had dit niet te maken met het soort benzine dat getankt wordt welke verschillend is per land. Daarom mede een veiligheidsmarge...ik kan mij zoiets herinneren (weet niet meer waar ik het vandaan heb) dat je met je getuned auto niet moet tanken in landen zoals Rusland of verwegistan. In Europa was de kwaliteit van de benzine van een hogere kwaliteit.

@joske
volgens mij niet alleen een grotere turbo maar ook andere bakverhoudingen.
 

makal

Lid
Brandstof is ook een veiligheidsmarge. Dan in het geval van octaan rijk of niet. Denk aan Euro 91 of Euro 95. Tot Euro 98 en zelfs 100/102 Octaan. In Amerika is het PK gehalte sowieso een stuk lager.

Motoren zijn vaak gelijk. het voorbeeld is inderdaad Audi tov de overige VAG deelnemers. Audi heeft meestal net wat meer. De 1.8T(F)SI is daar een voorbeeld van.

De 2.0TDI (AE288 3de generatie) is compleet nieuw. Dit blok is gebouwd tot een vermogen van140kW (+/-190PK).
http://www.eurocarnews.com/231/0/23...w-volkswagen-ea288-series-diesel-engines.html

de 150 en de 184 PK is daarom identiek zonder fysieke aanpassing. Zoals andere turbo/compressor of inlaat. In de software zit de crux en de encryptie :(
 

makal

Lid
Zie overigens veel mensen die bij TVS Engineering langs gaan? Ik heb hier zelf geen ervaring mee? wie al wel en zijn deze ervaringen goed?
 

CDK

Forumguru
@makal, ik organiseer de Meeting bij TVS naar aanleiding van mijn goede bevindingen, mijn motor en dsg zijn daar onder handen genomen en dat is mij erg goed bevallen
 

Majefloti

Forumguru
Voorheen al meerdere auto's laten voorzien van tuning (niet via dealer en bij verschillende bedrijven) waaronder Audi A3 TDI, VW passat TDI uit 1999, VW passat TDI 2003 en huidige auto VW golf 5 sport TSI. SO3 gaat zsm na levering naar JDEngineering, gespecialiseerd in VAG! Altijd lekker een soepelere motor, meer power en vooral extra koppel zeker met een caravan van 1500kg .
 

makal

Lid
@ Corné, bedankt voor je bericht.Heb je daar misschien mee info over vwb de meetings?


@ Majefloti, ik heb al even bij JD nagevraagd daar heb ik me huidige auto ook laten tunen (zie hieronder). Met tevredenheid. Echter deze hebben het nog over een powerbox oid. Ik wil eigenlijk via ODB en geen modificaties aan de ECU in fysieke vorm, of appartendie tussen de ECU zitten. puur uit het feit dat de encryptie nieuw is.

Vandaar de vraag ook eigenlijk of TVS dit al wel kan zonder zichtbare modificaties?
 

Majefloti

Forumguru
@ Makal,
Klopt! dat wordt bij JD dan Bootmode tuning maar eerst dient huidige ECU gekraakt te worden. Ben benieuwd wat er bij TVS uitrolt!
 

makal

Lid
inderdaad als ze dit op deze manier kunnen doen. Dan wil ik daar heen. Zie dat je een 1.6TDI in bestelling hebt? deze zal wel de zelfde beveiliging hebben. Laat het maar weten ben erg benieuwd en de rest denk ik ook wel :)
 

CDK

Forumguru
@Makal, waar wil je meer info over hebben? Stuur maar een PM dan hoor je het van me.

Greetz Corné


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2
 
Bovenaan Onderaan