EdK
Forumguru
Heron is één van de dealers die zelf ook Tuning aanbieden......ben erg benieuwd welke dealers dit doen.
Heron is één van de dealers die zelf ook Tuning aanbieden......ben erg benieuwd welke dealers dit doen.
Ik zou sowieso naar een onafhankelijk garage gaan na het vervallen van de garantie. Mijn vader had zo opeens na het vervallen van de garantie tall van kosten aan zijn Ford Kuga. Hij vertrouwde het zaakje niet en ging naar een onafhankelijk gerage met de problemen die zich zogezegd voor deden volgens de Ford dealer. Er was niets van aan.Daar lig ik totaal niet wakker van. Ik ga zelfs ni op onderhoud bij een VAG garage
Ik zet mijn bandenspanning op een half zwaar geladen auto volgens het boekje van mijn wagen. Mijn dealer slaagt er iedere keer in om ze lager dan de minimum spanning te zetten waardoor ik meestal de volgende dag of zelfs al een half uur na het buitenrijden van de garage een melding van spanningsverlies krijg.
De reset knop induwen is niets. Weeral je banden gaan bijpompen omdat ze deze zacht zetten is belachelijk. Je auto gaat op controle of onderhoud met de verwachting dat je buitenrijdt en alles tip top inorde is zoals op het papier staat. Niet met de verwachting dat ze je banden half plat zetten....
Mind you, een dealer zal dat natuurlijk nooit openlijk verklaren. Maar je kunt natuurlijk wel degelijk de overtuiging hebben, op grond van de communicatie en getoonde interesse, dat het in voorkomend geval geen probleem zal opleveren.De Skoda dealer waar mijn auto is gekocht was er duidelijk in.
Zodra tuning er op zit is de garantie van de motor er af voor onderdelen die mogelijk schade kunnen ondervinden door de tuning. (ook al is dit niet het geval)
Vooraf bij diverse andere Skoda dealers geinformeerd en overal zelfde verhaal.
In de tijd dat Skoda zelf tuning aanbood via ABT was er potje bij Pon waar deze kosten uit betaald werden.
Als de dealer dus de schade zelf wil betalen is dat natuurlijk een goede service ben erg benieuwd welke dealers dit doen.
Een beetje dealerbedrijf heeft wel een of andere certificering waar een periodieke audit aan vast zit.apparatuur van die dealer? Die zou kunnen afwijken
Ik denk niet dat in zo een grote dealer veel rekening houden met de individuele wensen van elke klant. Skoda zit in België onder de de DeLorge groep, die alle VAG merken verkoopt en vaak 3 toonzalen heeft (Skoda, VW en Audi) en maar 1 enkele garage achteraan.Misschien de bandenspanning eens controleren met de apparatuur van die dealer? Die zou kunnen afwijken ( als je wilt aannemen dat de dealer te goeder trouw handelt), niet waarschijnlijk, maar mogelijk.
En als je al vaker gezegd hebt dat ze ervanaf moeten blijven, dan moeten ze dat ook doen!
Dat lijkt me onzin. Voor elke beurt of reparatie wordt een werkorder aangemaakt en daarop is altijd ruimte voor opmerkingen en bijzondere aandachtspunten. Ik heb echt nog NOOIT meegemaakt dat daarop vastgelegde aanwijzingen structureel en bewust worden genegeerd. Integendeel zelfs, mijn vorige en huidige dealers (op 250 km afstand van elkaar, na onze verhuizing) behoren beide tot behoorlijk grote organisaties maar kenmerken zich juist door de persoonlijke aandacht voor de individuele klant, zowel van de receptionisten als van de monteurs.Ik denk niet dat in zo een grote dealer veel rekening houden met de individuele wensen van elke klant.
Of mijn auto in garantie is of niet dat weet ik zelfs niet. Lig ik echt niet wakker van.Ik zou sowieso naar een onafhankelijk garage gaan na het vervallen van de garantie. Mijn vader had zo opeens na het vervallen van de garantie tall van kosten aan zijn Ford Kuga. Hij vertrouwde het zaakje niet en ging naar een onafhankelijk gerage met de problemen die zich zogezegd voor deden volgens de Ford dealer. Er was niets van aan.
Tevens bij mijn Ford Fiesta waar ik de bumper van beschadigd had, bijna in het zak laten zetten bij dezelfde dealer. Mijn verzekering betaalde alles behalve 400euro vrijstelling. Ze gingen volledige bumper vervangen + rechter voorlicht. Na de reparaties kijk ik naar de grille onderaan in de bumper waar een barstje in zat dat ik bewust niet vermeld had, zat er nog steeds. vraag ik of ik mijn oude bumper kan meekrijgen. Nou dat kon niet. Goed, de wagen heeft daar nog 5 dagen gestaan tot ze me mijn oude bumper konden meegeven. Alles aangeven aan de verzekeringen, de bumper herstellen en als nieuwprijs aangeven aan de verzekering en dan het geld in eigen zakje...
Trouwens mijn skoda dealer, vraag me niet waarom, zet steevast de banden op een (te) lage spanning iedere keer als ik langs ben geweest. Ik heb dan maar gevraagd of ze aub van men bandenspaiinig willen afblijven; zeggen ze daar dat ze er niet aan zitten. Ik heb gezegd dat ze liegen en dat het verschil dag en nacht is. Dan hebben ze het uiteindelijk toegegeven. Waarom doen ze het? Ik weet het niet, in de hoop dat je banden sneller kaal worden en bij hun nieuwe zal kopen?
idemSterker nog, bij mijn dealer staat gewoon in het systeem dat de motor is getuned en de DSG aangepast en dat resp software updates dus nooit zomaar mogen worden uitgevoerd
Verder heb ik te klagen over de zetels. Na een uurtje rijden zijn ze mij al te hard...Iemand anders die dit kan beamen?